ایجاد آرامش در اتاق خواب

بدون دیدگاه

آرامش در اتاق خواب

همان طور که می دانید همه افراد بعد از یک رو کاری پر مشلغه دوست دارند در اتاق خواب خود به آرامش برسند و خواب راحتی داشته باشند. از این رو برای ایجاد این آرامش باید از بهم ریختگی اتاق خواب خود خودداری کنید. زیرا اتاق خواب آشفته هرگز آرامش بخش نبود و محل مناسبی برای استراحت نیست.

برای ایجاد آرامش در اتاق خواب چه باید کرد؟

۱-بهتر است در ابتدا به این فکر کنید که چه چیزی مناسب یک اتاق آرام و آسوده نیست و همان وسیله را از اتاق خواب خود خارج کنید. برای مثال اتاق خواب جای اسباب بازی کودکان نیست و حتی وجود لپ تاپ، مجله ها و روزنامه های فراوان هم در اتاق خواب مناسب نخواهد بود. به همین خاطر در ابتدا برای ایجاد آرامش باید این گونه وسایل را از اتاق خود بیرون ببرید.

۲-مرتب و تمیز بودن اتاق نقش مهمی در راحتی و آرامش شما دارد. به همین خاطر سعی کنید هر روز اتاق خود را مرتب کرده و لباس های کثیف را در یک سبد قرار داده و در صورت پر شدن سبد از لباس های چرک حتما برای شستن آنها اقدام کنید. البته بهتر است که از یک سبد کوچک استفاده کنید تا در این صورت هم لباس ها زودتر شسته شوند و هم از آشفتگی اتاق جلوگیری کنید.

۳-در کمد لباس خود حتما لباس هایی هستند که یا از آنها استفاده نمی کنید و یا کمتر آنها را می پوشید، از این رو برای اینکه  فضای بیشتری برای لباس ها و وسایل مورد نیازتان پیدا کنید، بهتر است آن لباس ها را از کمد در آورده و از سایر لباس ها جدا کنید.

۴-وسایل خاطره انگیز مانند ته بلیت ها، کارت پستال ها و حتی نقاشی کودکانتان، که در گذشته آنها را جمع کرده اید، را بیرون آورده و اگر دیگر به آنها علاقه ندارید، آنها را دور بریزید.

۵-می توانید هر چند وقت یک بار رنگ اتاق خواب خود را عوض کنید. چراغ ها، روبالشتی ها و حتی تابلوهایی که در اتاق خواب خود دارید را تغییر دهید و عکس های جدید تری به جای آنها قرار دهید. عکس های خانوادگی را قاب کرده و در اتاق خود قرار دهید.

۶- حتما در اتاق خواب خود سطل زباله کوچکی داشته باشید تا در صورتی که به وسیله ای نیاز ندارید فورا آنها دور بیندازید و از شلوغ کردن اتاق خود پرهیز کنید، زیرا شلوغ بودن اتاق آرامش را از شما سلب می کند.

۷- برای جلوگیری از آشفتگی های احتمالی که بر اثر وجود لباس های زیاد پیش می آید، بهتر است با نصب کردن آویز در پشت در به این بهم ریختگی پایان داده و دیگر لباس های خود بر روی زمین، تخت و صندلی نمی اندازید. 

۸-تا جایی که امکان دارد از گذاشتن وسیله در زیر تخت خواب خود بپرهیزید. اما در صورتی که جای کمی در اتاق دارید و مجبور به این کار هستید، بهتر است هر چند وقت یکبار نگاهی به زیر تخت انداخته و هر وسیله اضافی که به آن نیاز ندارید یا دیگر علاقه ای به نگه داشتن آن ندارید را دور بریزید.

۹-در صورتی که می خواهید عمر تشکی که از آن استفاده می کنید را افزایش دهید، می توانید هر دو طرف آن را هر سه ماه یکبار به خوبی تکان دهید.

۱۰-فراموش نکنید که تشک شما هم مانند هر وسیله ای گرد و غبار را به خود گرفته و در صورت ماندگی زیاد باعث ایجاد آلرژی می شود. به همین علت باید مرتب روی تشکتان را جارو برقی بکشید. این کار گرد و خاک و مواد آلرژی زا را از تشکتان دور می کند. البته شستن روبالشی ها و روتختی هم کاری است که هر هفته باید انجام دهید تا از وجود گرد و غبارها در امان باشید. هرگز اجازه ندهید که زیر تخت شما منبع گرد و غبار ها باشد، به همین علت در تمیز کردن زیر تخت خواب خود کوشا باشید.

۱۱-در صورتی که به پتو و یا بالش و … نیاز ندارید، بهتر است آنها را شسته و سپس بسته بندی کنید و آنها را در جایی به صورت محافظت شده نگهدارید. البته فراموش نکنید که برای جلوگیری از کپک زدن آنها، بهتر است که جای خشک و خنک مانند زیر تخت خواب را انتخاب کنید.

نوشتهٔ بعدی
طراحی دکوراسیون حمام
نوشتهٔ پیشین
قدم های طراحی دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید