بهترین مکان ها برای نصب آینه در منزل

بدون دیدگاه
بهترین مکان برای نصب آینه در منزل
همان طور که می دانید در چیدمان یک خانه، استفاده از آینه جزء عناصری به حساب می آید که علاوه بر جنبه تزئینی، بسیار ضروری خواهد بود. اینکه آینه را در کدام بخش از خانه خود قرار دهید، چندان تفاوتی ندارد و تنها وجود آن است که بسیار با اهمیت می باشد. وجود این عنصر نه تنها باعث زیبایی فضای خانه شما می شود، بلکه حس از گشودگی را نیز به فضا می بخشد.
در صورتی که می خواهید یک آینه را به اتاق خود اضافه کنید، بهتر است قبل از قرار دادن آن از منظره ای که قرار است در آن منعکس شود، اطمینان کامل کسب کنید. برای مثال نصب کردن آینه روی یک دیواری که روبروی پنجره قرار دارد باعث می شود تا منظره جالب و دوست داشتنی خارج به داخل اتاق منتقل شود. اما اگر آینه را در جایی نصب کنید که فضای روبروی آن بخشی از فضای خصوصی منزل شما باشد یا یک فضای دلگیری باشد، در این صورت نصب این آینه اشتباه خواهد بود.
بهتر است بدانید که آینه اگر در جای مناسبی نصب شود، علاوه بر اینکه بسیار کاربردی می باشد، می تواند به یک نقطه کانونی جذاب بصری هم تبدیل شده و از این طریق  نور، زیبایی، تصویر ذهنی و دیداری و به طور کلی حس خوبی را در فضای زندگی شما ایجاد کند. اما در هر بخش از منزل خود که می خواهید اینه نصب کنید، بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا از این طریق بتوانید جلوه اتاق خود را با وجود آینه بیشتر کنید.

نصب آینه در حمام
همان طور که می دانید فضای حمام نیاز به آینه دارد و شاید اولین مکانی که برای نصب آینه به ذهن می رسد، حمام می باشد. با اینکه در زمان حمام گرفتن آینه را بخار آب کاملا” می پوشاند، اما وجود آن در محیط حمام ضروری و کاربردی خواهد بود. به صورت معمول آینه را در بالای سینک روشویی نصب می کنند و به همین خاطر باید به ابعاد آن و تناسب میان آینه، دیوار و سینک دقت داشته باشید.
بهتر است بدانید که معمولا” در سرویس بهداشتی ها آینه را مستقیم بر روی دیوار نصب می کنند، البته می توان مانند یک اثر هنری دور آینه را قاب یا چهارچوبی در نظر گرفت. در صورتی که فضای سرویس بهداشتی منزل شما این امکان را دارد که در مقابل آینه اول، آینه دیگری نصب کنید، حتما این کار را انجام دهید. دلیل این پیشنهاد این است که به راحتی می توانید به هنگام نیاز، پشت سر خود را به کمک آینه دوم ببینید.
یک نکته مهم برای حمام های کوچک وجود دارد و آن هم این است که از آینه ای قاب دارد برای این فضای کوچک استفاده کنند تا از این طریق فضای حمام بزرگ تر به نظر برسد.

نصب آینه در راهرو
در صورتی که منزل شما راهروی دراز و تاریکی دارد و از نور کمی هم برخوردار است، با کمک آینه ای که بر روی دیوار این راهرو نصب می کنید، می توانید علاوه بر اینکه نورپردازی این راهرو را افزایش داده، به پهنای باریک آن هم حس گشودگی و دلبازی بصری را القا می کنید.

نصب آینه در اتاق خواب
همان طور که می دانید آینه جزء وسایلی است که باید در اتاق خواب وجود داشته باشد. اما استفاده از آینه قدی برای هر اتاق خوابی امکان پذیر نخواهد بود، مگر اینکه دیوار بزرگی در اتاق خواب وجود داشته باشد.
پیشنهاد ما برای نصب آینه پشت درب اتاق خواب می باشد، که این مکان را زمانی می توانید برای نصب آینه انتخاب کنید که از کیفیت و جنس در اتاق خواب مطمئن بوده و این اطمینان را داشته باشید که در اتاق خواب شما توانایی تحمل وزن آینه را دارد. حتی می توانید آینه قدی را در بخش درونی در کمد لباس های خود نصب کنید. البته باز هم باید از کیفیت جنس در کمد اطمینان داشته باشید. در صورتی که آینه را در یکی از این رو جا نصب کنید، آن وقت تنها زمانی که به آن نیاز دارید، در معرض دید شما قرار می گیرد.

نصب آینه در بالای میز
در صورتی که در اتاق پذیرایی منزل میزی رو به دیوار قرار دارد، می توانید یک آینه در امتداد طول میز را به همان دیواری که به میز چسبیده است، نصب کنید. با کمک این ایده فضای اتاق پذیرایی شما بزرگتر به نظر رسیده و باعث می شود تا جلوه میز هم بیشتر شود. اگر این میز را با هر نوع چیدمان زیبایی تزئین کنید، زیبایی آن در آینه دو چندان می شود و حتی می توانید زمانی که مهمان دارید، برای قرار دادن غذاها و وسایل غذاخوری از این میز زیبا استفاده کنید.

نصب آینه بالای شومینه
در قسمت بالایی شومینه می تواند محل مناسبی برای نصب یک آینه تزئینی باشد. از آنجایی که خاصیت مهم آینه این است که باعث ایجاد صمیمت بیشتر در یک محیط می شود، پیشنهاد می کنیم با نصب آینه در بالای شومینه فضای اتاق نشیمن منزل را صمیمی تر کنید. البته فراموش نکنید که آینه به بزرگتر جلوه دادن اتاق نشیمن کمک کرده و با انعکاس نور باعث روشنایی بیشتر فضای اتاق نشیمن خواهد شد.

نصب آینه دراتاق کودک
همان طور که می دانید کودکان دوست دارند که خود را در آینه تماشا کنند، به همین خاطر یکی از مکان هایی که برای نصب آینه مناسب است، اتاق کودکان می باشد. بهترین مکان برای نصب آینه در اتاق کودک محلی است که کودک بر روی تخت خواب خود خوابیده یا در حال بازی است. این کار باعث می شود تا ذهن کنجکاو کودک با دیدن حرکات مختلف بدن و تصویر صورتش، تحریک شده و بر هوش و دقت بصری او بیفزاید. البته فراموش نکنید که برای نصب آینه در اتاق کودک باید موارد ایمنی را رعایت کنید تا از این طریق کودک شما به دور از هر خطری در اتاقش مشغول بازی باشد. یادتان نرود که آینه را باید در تراز چشمان کودک، در حالی که ایستاده و در حد قد او قرار دهید تا او برای دیدن خود در آینه دچار مشکل نشود.  

نصب آینه بر بالای گنجه ظروف
در صورتی که از یک  بوفه  که مانند یک میز کنسول بوده و دیواره ای ندارد، برای قرار دادن ظروف خود در فضای آشپزخانه استفاده می کنید، می توانید یک آینه زیبا در بالای آن نصب کنید تا با کمک این آینه لوازم زیبایی که روی بوفه قرار دارند، در آینه هم دیده شوند. یادتان نرود که نصب یک آینه بر دیوار اتاق غذاخوری باعث می شود تا میز غذا به همراه تزئیناتش در آینه منعکس شده جلوه آن را چند برابر کند، یک نکته مهم این است که اگر آشپزخانه منزل شما اوپن است، فضای شلوغ آشپزخانه توسط آینه بازتاب داده نشود.

 آینه روی سطح میز
در صورتی که جزء آن افرادی هستید که به انواع شمع ها علاقه دارید و در قسمت های مختلف منزل از شمع برای تزئین استفاده می کنید، می توانید روی سطح یک میز را آینه نصب کرده و شمع ها را روی این میز قرار دهید. با این ایده می توانید تعداد شمع ها را دو برار کرده و نور بسیار زیبایی را در یک فضا ایجاد کنید.

نصب آینه  در ورودی خانه
در فضایی نزدیک به در ورودی بهتر است یک آینه زیبا نصب کنید تا از این طریق بتوانید جلوه این بخش از خانه خود را شیک و جذاب کنید. البته فراموش نکنید که وجود یک میز و نیمکت کوچک در کنار این آینه بسیار کاربردی خواهد بود. برای مثال می توانید در زمان پوشیدن یا در آوردن کفش، روی نیمکت نشسته و به راحتی این کار را انجام دهید.
 
 
نوشتهٔ بعدی
رازهایی برای داشتن یک خانه زیبا
نوشتهٔ پیشین
انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید