انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون منزل

بدون دیدگاه

 سبک های مناسب دکوراسیون منزل

بیشتر افراد بدون داشتن شناخت کافی، در خانه های خود تلفیق نامتناسب و نازیبایی را به کار می برند که هیچ گونه جذابیتی ندارد. بهتر است بدانید که دو سبک مدرن و کلاسیک هر کدام تعریف خاصی در طراحی دکوراسیون داشته و نباید بدون اینکه تعریف درستی از سبک ها و نحوه تلفیق آنها داشته باشیم، از آنها در کنار هم استفاده کنیم و از زیبایی دکوراسیون منزل خود بکاهیم.

از این رو پیشنهاد می کنیم اگر در مورد سبک های دکوراسیون آگاهی ندارید، در زمان چیدمان آنها را تلفیق نکنید و در صورتی که آشنایی کامل با انواع سبک های دکوراسیون، چیدمان درست و نحوه صحیح تلفیق آنها دارید، اقدام به چیدمان دکوراسیون منزل خود نمایید. زیرا عدم آگاهی در این زمینه، باعث می شود تا چیدمان نامناسبی را داشته باشید.

راهکارهایی برای تلفیق سبک ها

بهتر است یک خانه را در نظر بگیرید که از نمای بیرونی کاملا” رومی است، در واقع این خانه بسیار بزرگ بوده و دارای حجمی گستره می باشد. این خانه به صورت کلی از سبک کلاسیک ساخته شده است. اما گاها” در بخشی از فضای داخلی این خانه یک دست مبلمان استیل که نمایانگر سبک کلاسیک است، استفاده شده و در فضایی دیگری از خانه مبلمان مدرن یا راحتی را قرار داده اند.

در این فضا می توان هم میزناهارخوری مدرن را انتخاب کرد و هم میزی با سبک کلاسیک را قرار داد. البته در صورتی که فضای خانه وسیع باشد، از دو میز که یکی به سبک کلاسیک است و دیگری با سبک مدرن، استفاده می کنند و در فضایی که به این صورت چیدمان شده است، با توجه به سلیقه خود در گوشه و کنار خانه از گلدان ها، طرح ها، پارچه ها و حتی سایر وسایل دکوری استفاده می کنند و این گونه وسایل را بدون در نظر گرفتن هارمونی سبک ها، انتخاب و خریداری می کنند. البته فراموش نکنید که با این انتخاب هایی که برای خانه بزرگ خود انجام داده اند، دیگر خانه بزرگ آنها از حالت یک محیط مسکونی خارج شده و تبدیل به یک فروشگاه عناصر دکوری خواهد شد. در واقع یک خانه بزرگ کاربرد اصلی خود را از دست می دهد و ظاهر آن  با وجود سبک های مختلف و متضاد کاملا” بهم ریخته به نظر می رسد.

از این رو توصیه ما این است که در مرحله اول نسبت به نحوه صحیح دکوراسیون خانه خود آگاهی کامل را کسب کنید. زیرا خانه ای که در آن از هر نوع سبکی استفاده شود و هیچ هارمونی در آن رعایت نشود، ظاهر زیبایی نخواهد داشت. فراموش نکنید که هر خانه ای نیازمند این است که با دقت کافی دکوراسیون شود نه اینکه با استفاده از سلیقه آنی اعضای خانواده به خرید وسایل پرداخته و خانه خود را به شکل یک فروشگاه وسایل دکوری نمایید.

در صورتی که افراد تمایل داشته باشند در خانه خود از تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن استفاده کنند، باید بدانند که یک دکوراسیون بر حسب سلیقه آنها زمانی به درستی انجام می شود که از بین دو سبک سنتی و مدرن یکی  به صورت غالب باشد. در واقع در یک محیط مدرن، فاکتورهای سبک کلاسیک را تعبیه کرده و یا به صورت برعکس عمل کنید.

انتخاب سبک از طریق عکس ها

در صورتی که جزء آن افرادی هستید که با سبک ها آشنایی ندارند، بهتر است از عکس ها یا مجلاتی که درباره نحوه دکوراسیون توضیح داده اند، اطلاعات کسب کنید یا از طریق اینترنت به انجام این کار بپردازید. با دیدن عکس های مختلفی که دارای سبک های مختلف هستند، می توانید دکوراسیونی که دوست دارید را به دست آورید.

توصیه ما این است که به شناخت ناکافی خود از معنای لغاتی که در دکوراسیون وجود دارند، مانند کلاسیک، مدرن یا نئوکلاسیک بسنده نکنید. زیرا ممکن است که شما در ذهن خود تعریفی از هر کدام از این سبک ها داشته باشید، اما در لغت این تعریف کاملا” با آنچه شما تصور می کنید، متفاوت باشد. به همین خاطر بعد از تماشای عکس های مختلف، دید کافی را به دست آورده و می توانید تصویر درستی از سبک ها را در ذهن خود داشته باشید. برای مثال اگر در عکسی، از مجسمه در دکوراسیونی استفاده شده و شما آن را می پسندید، در واقع این مسله می تواند نمادی از علاقه شما به سبک کلاسیک باشد. البته نباید فراموش کرد که مجسمه های مدرن هم وجود دارد که شما با تکمیل اطلاعات خود در این زمینه می توانید به تفاوت مجسمه های مدرن و کلاسیک پی ببرید.

برای مثال اگر از بین چند عکس که دارای سبک های مختلف هستند، تعداد عکس هایی که دکوراسیون آنها به سبک کلاسیک بوده و مورد علاقه شما می باشد، بیشتر از تعداد عکس هایی است که دارای دکوراسیون مدرن هستند، این مسله نشانه این است که سبک مورد علاقه و غالب شما، سبک کلاسیک است. سلیقه افرادی هم که از عکس های خلوت و تاریک خوششان می آید، به سبک مدرن نزدیک است.

 بهتر است بدانید که اگر شما آگاهی درستی از تعریف سبک های مختلف دکوراسیون نداشته باشید، حتی اگر خانه خود را به دست دکوراتورهای حرفه ای هم بسپارید، در نهایت خانه ای با دکوراسیون متفاوت و متضاد از آنچه انتظار داشتید را تحویل می گیرید.

اگر خانه ای کوچک دارید و می خواهید از تلفیق دو سبک مدرن و سنتی استفاده کنید، توصیه می کنیم که سبک غالب دکور منزل را مدرن انتخاب کنید. دلیل این امر این است که سبک مدرن نسبت به دیگر سبک ها به خصوص سبک کلاسیک خلوتی بیشتری دارد و با مساحت و محیط خانه های کوچک متراژ همخوان تر می باشد. یادتان باشد که استفاده از سبک کلاسیک به عنوان سبک غالب برای خانه هایی با متراژ بالا استفاده می باشد.

 

نوشتهٔ بعدی
بهترین مکان ها برای نصب آینه در منزل
نوشتهٔ پیشین
نکات قابل توجه قبل از خرید فرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید