تغییر دکوراسیون حمام

بدون دیدگاه

راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون حمام

اگر از ایده های کوچک و البته کم هزینه، با دقت و سلیقه استفاده کنید، می توانید زیبایی فوق العاده ای در هر فضایی ایجاد کنید. ایجاد تغییرات هر چند کوچک اما کاربردی، می تواند راهی باشد تا شما بتوانید از هر فضایی کاربری بیشتری را داشته باشید. حتی بهره گیری از ایده های کوچک در فضای داخلی حمام هم کارساز بوده و باعث می شود تا شما در حمام خانه خود احساس راحتی بیشتری را داشته باشید. نکته مهم این است که شما می توانید با کمک وسایل ساده و ارزان چیدمان قسمت های مختلف خانه خود را تغییر دهید.


قرار دادن یک صندلی

شما می توانید با قرار دادن یک صندلی کوچک در داخل رختکن حمام، استراحت گاه موقتی را ایجاد کنید. این صندلی این امکان را برای شما فراهم می آورد تا با نشستن بر روی آن زمان مناسبی برای خشک شدن بدن خود را داشته باشید. البته این صندلی در فصول سرد سال کارایی بیشتری دارد و از ایجاد سرماخوردگی که ناشی از خیس بودن بدن بعد از حمام ایجاد می شود، جلوگیری می کند. یادتان نرود که نباید از صندلی گران قیمتی استفاده کنید، بلکه می توانید با هزینه ای مناسب یک صندلی کوچک و جمع و جور که متناسب با فضای رختکن باشد، خریداری کنید. گرچه این صندلی علاوه بر اینکه امکان نشستن شما را فراهم می کند، می توانید حوله و لباس های خود را هم روی آن قرار دهید.

استفاده از رنگ ها

با کمک گرفتن از جادوی رنگ ها می توانید حال و هوای حمام را تغییر دهید. در صورتی که حمام خانه شما دارای کاشی های قدیمی می باشد، می توانید آنها را رنگ آمیزی کنید. حتی در صورتی که کل فضای حمام به رنگ سفید است، شما می توانید با استفاده از عناصر رنگی و متنوع، حمام خانه خود را جذاب تر کنید. یادتان نرود که با کمک صابون ها، حوله ها، دمپایی ها و حتی پرده رنگی می توانید با هزینه ای کم فضای حمام را تغییر دهید.

خرید وسایل جدید

برای حمام خانه خود وسایل جدیدی تهیه کنید. برای مثال جاحوله ای و حوله ها را تغییر دهید و از یک جاحوله ای میله ای و ساده و چند حوله رنگی و نرم استفاده کنید. در صورتی که تعداد بیشتری حوله در حمام وجود داشته باشد، علاوه بر اینکه رنگ و جلوه ای تازه به حمام شما می دهد، امکان جایگزین کردن را به شما در زمان شست وشوی حوله ها می دهد.

استفاده از لامپ های ال ای دی

اگر هنوز هم در فضای حمام خانه شما از لامپ های قدیمی و کم نور استفاده می شود، وقت آن رسیده که آنها را با لامپ های ال ای دی جدید تعویض کنید. همان طور که می دانید لامپ های ال ای دی بسیار متنوع و کم مصرف بوده و تاثیر زیادی در تغییر حال و هوای حمام خانه شما خواهند داشت. اگر لامپ های خریداری شده را در دو طرف آینه نصب کنید، باعث می شود تا نورپردازی کمترین سایه را داشته باشد.

استفاده از پرده پارچه ای

تعویض پرده حمام هم کاری است که به شما کمک می کند تا حال و هوای فضای حمام را تغییر دهید. انتخاب یک پرده پارچه ای و ضد آب مناسب ترین گزینه برای جداسازی حمام شما می باشد. اما اگر این نوع پرده را پیدا نکردید، می توانید از آویز های رنگی و پلاستیکی برای زیباتر شدن حمام استفاده کنید. بهتر است برای آویزان کردن پرده از میله های لوله ای شکل که دارای گیره های مدور هستند، بهره بگیرید.

استفاده از کابینت

استفاده از کابینت ها یا قفسه های بلند و باریک در فضای حمام، باعث می شود تا بتوانید فضای کافی برای قرار دادن وسایل بهداشتی خود داشته باشید. با اینکه این کابینت ها ها کوچک هستند، اما بهترین مکان برای قرار دادن وسایلی مانند لوازم آرایش، سشوار، دستمال های توالت، تیغ ها و کرم های اصلاح و صابون ها و شامپوهای اضافی در حمام می باشند.

توجه به وسایل کوچک

یکی از نکاتی که در ایجاد تغییر در وضعیت فضای حمام می تواند به شما کمک کند، توجه به وسایل کوچک می باشد. زیرا ممکن است شما نتوانید تمام قسمت های حمام مانند شیرآلات، چراغ روشنایی و کاشی های کف و دیوارها را تعویض کنید، اما می توانید با تغییر وسایل کوچک بوی تازگی را در حمام خود جریان دهید. شما با کمک هزینه ای کم می توانید وسایل کوچکی مانند سردوش، جاصابونی و… را تغییر داده و حال و هوای حمام را دگرگون کنید.

نو نوار کردم آینه حمام

بهتر است نگاهی هم به آینه حمام انداخته و دستی به سر و روی آن بکشید. در صورتی که آینه حمام سالم بود بهتر است با انتخاب یک قاب نو  تغییری در آینه ایجاد کنید و اگر دچار زنگ زدگی شده است و دیگر زیبایی سابق را ندارد، بهتر است آن را دور انداخته و آینه دیگری را تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم که یک آینه متفاوت که دارای قابی مقاوم در برابر آب است را انتخاب کنید.  یادتان نرود آینه هایی که با طرح ها و شکل های مختلف برش خورده اند، زیبایی خاصی به حمام شما می دهند.

 

نوشتهٔ بعدی
چیدمان مبلمان چطور و کجا؟
نوشتهٔ پیشین
دکوراسیون اتاق نوزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید