دکوراسیون تخت خواب

بدون دیدگاه

طرح ها و مدل های متنوع تخت خواب

دکوراسیون اتاق خواب منزل شما وابسته به تزئین تختخواب است. زیرا تخت خواب در مرکز توجه اتاق خواب شما قرار دارد و بهتر است با چند ایده کاربردی تخت خواب و در نهایت اتاق خواب زیبایی داشته باشید. البته فراموش نکنید که ایده های نو را باید بر طبق یک اصول و قواعدی اجرا کنید تا دکوراسیون تخت خواب بی نظیری خلق کنید.
 

هماهنگی بین رنگ ها برای تخت خواب:

توجه داشته باشید که از ملحفه و روتختی ای استفاده کنید که از نظر رنگ و طرح با وسایل و چیدمان اتاق خواب هماهنگی و تناسب داشته باشد. برای مثال اگر دکوراسیون معاصر را برای اتاق خواب خود انتخاب می کنید، از رنگ ها و طرح هایی با خطوط مستقیم و صاف بهره بگیرید.

برای ایجاد جلوه ای کلاسیک و همچنین معاصر از زوج های بی نقصی مانند رنگ آبی ملایم، کاکائویی و قهوه ای استفاده کنید. می توانید از یک طرح ساده مثل دایره های مرتب و منظم برای زیبایی ملحفه و روتختی کمک بگیرید. حتی می توانید برای ایجاد تعادل در دکوراسیون تخت خواب از رنگ دیوار اتاق استفاده کرده و رنگ قهوه ای را به آن در قالب کوسن ها و بالش ها اضافه کنید.

توجه داشته باشید که رنگ ها و طرح هایی که در دکوراسیون تخت خواب خود استفاده می کنید، باهم هماهنگی داشته باشند. اما در صورتی که احساس کردید که نیاز به تعدیل شدن دارد، از مقداری رنگ سفید کمک بگیرید. رنگ سفید همواره همنشین و جفت خوبی برای دیگر رنگ ها بوده و به خوبی می تواند بین رنگ ها و طرح ها تعادل ایجاد کند.

شیک کردن دکوراسیون تخت خواب :

برای ایجاد تختخوابی شیک و لوکس از پارچه های ساتن و مخمل در دکوراسیون تخت خواب بهره بگیرید. زیرا با زرق و برقی که این نوع پارچه ها دارند، می توانند جلوه لوکس و بسیار شیکی به فضای اتاق خواب بدهند. استفاده از ملحفه های مرغوب و باکیفیت نیز می توانند مکمل خوبی باشند. وجود این نوع پارچه ها به عنوان روتختی و روکش کوسن ها ایده مناسبی برای باشکوه جلوه دادن تختخواب خواهد بود.

دیوار بالای تخت خواب :

دیواری که در بالای تخت خواب قرار دارد نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب شما دارد. برای اینکه جلوه تخت خواب خود را بیشتر کنید، بهتر است به دنبال طرحی برای دیوار بالای تخت خواب باشید. اما توصیه ما به شما این است که از طرح های متنوع دیوار پوش های سه بعدی بست وال برای تزئین این دیوار استفاده کنید. زیرا این کار علاوه بر زیبایی ، باعث می شود تا تخت خواب شما مرکز توجه اتاق قرار گیرد و به دلیل خاصیت رنگ پذیری این دیوار پوش ها به راحتی با هر ترکیب رنگی هماهنگ می شوند.

انتخاب درست ترکیب رنگ ها :

در هنگام دکوراسیون تختخواب، بیشترین تمرکز را روی کیفیت و همچنین ترکیب رنگ هایی قرار دهید که به مرور زمان خسته کننده و تکراری نشوند. زیرا در این صورت است که می توانید در مدت زمان طولانی از این ترکیب رنگها لذت برده و نیاز به تغییر دادن آنها نیست. مثلا ترکیب رنگ هایی مانند سفید و قهوه ای و یا کرم و قهوه ای علاوه بر اینکه بسیار مناسب خواهد بود، حتی در مدت زمان طولانی هم تازگی خود را حفظ کرده و تکراری نمی شود.

می توانید از رنگ های خنک و ملایم برای دکوراسیون تخت خواب استفاده کنید. زیرا ملحفه های ساده ای که دارای طرح های خلوت باشند، باعث ایجاد فضایی آرامش بخش و تسکین دهنده خواهند بود. برای مثال ترکیب رنگ سفید و آبی بسیار خنک و آرامش دهنده می باشد.

برای ایجاد سرزندگی و شادی در اتاق خواب خود از یک روتختی شاد مانند ترکیب رنگ نارنجی و آبی زنده برای معرفی رنگ ها و طرح های بیشتر و شادی بخش در اتاق خواب استفاده کنید. این کار باعث می شود تا احساس شادی و نشاط در اتاق خواب شما موج بزند. حتی در کنار این ترکیب رنگی شاد، انتخاب الگو هایی مانند الگوی شطرنجی، راه راه، دایره دایره یا اشکال هندسی در خود روتختی و ملحفه ایده جالبی برای ایجاد محیطی شادتر خواهد بود.

بهترین دکوراسیون برای اتاق خواب آن هم در فصل بهار، انتخاب رنگ و سبکی متناسب با این فصل است که معمولا ترکیب رنگ قهوه ای و سبز از محبوب ترین رنگ هایی است که در فصل بهار استفاده می شود. وجود این ترکیب رنگی در دکوراسیون اتاق خواب شما لطافت و آرامش بهار را تداعی می کند. این ترکیب رنگی به روشن کردن فضای اتاق خواب کمک می کند و باعث ایجاد اتاق خوابی مدرن خواهد بود.

تغییر دکوراسیون تخت خواب به صورت فصلی :

اگر به تنوع و زیبایی تخت خواب خود اهمیت می دهید به شما پیشنهاد می کنیم تا برای فصول مختلف سال از طرح و و رنگ های متنوع ملحفه ها استفاده کنید. در واقع جلوه دکوراسیون اتاق خواب خود را با تعویض ملحفه ها و روتختی متحول سازید. اما بهتر است بدانید که این پوشش های جدید متناسب با فصول باید دارای بافت های مناسب باشند، برای مثال در فصول سرد سال از پارچه های سنگین تر برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. نکته مهم این است که باید به صورت استاندارد و اصولی شما حداقل سه دست کامل ملحفه داشته باشید که یک دست روی تخت خواب قرار گیرد و دست دیگر در کمد و دیگری آماده برای شست وشو در سبد لباس های چرک باشد. با وجود این سه دست ملحفه تخت خواب شما همیشه تمیز و مرتب می باشد.

نگهداری درست از ملحفه ها :

نکته ای باید به آن اشاره کرد این است که قبل از استفاده از ملحفه های جدید حتما آنها را بشویید. این کار برای این است که اگر برای اولین بار در شست وشو آب می روند، اندازه آنها ثابت مانده و بوی شیمیایی موجود در آنها از بین برود. یادتان نرود که بیشتر ملحفه ها را باید با آب گرم و مواد شوینده ملایم شست و آنها را بر روی حرارت متوسط به پایین خشک کرد. از خشک کردن ملحفه ها با حرارت بسیار بالا خودداری کنید، زیرا باعث خشک شدن الیاف پنبه ای می شود.

دکور دیوار و بالای تاج تخت خواب

دکور دیوار و بالای تاج تخت خواب با پانل سه بعدی
نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون سبز برای فصل پاییز
نوشتهٔ پیشین
نقش معماری در دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید