زیبا سازی منزل

بدون دیدگاه

چگونه خانه ای زیبا داشته باشیم ؟

شاید در ابتدا فکر کنید که داشتن خانه ای با دکوراسیون ایده آل و زیبا کار دشواری است و باید هزینه زیادی را متحمل شوید. اما بهتر است بدانید که با انجام راهکارهای ساده می توانید بهترین دکوراسیون را برای منزل خود ایجاد کنید.

۱- استفاده از رومیزی برای میزپذیرایی

برای ایجاد یک دکوراسیون رسمی و تجملی از یک رومیزی شیک و زیبا برای میزپذیرایی وسط مبلمان خود استفاده کنید. البته رومیزی انتخابی شما باید متناسب با سبک کلی دکوراسیون منزل باشد.  

۲- استفاده از رنگ سفید

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون جلوه بی نظیری خواهد داشت. به همین دلیل سعی کنید از رنگ سفید بیشتر استفاده کنید. برای مثال از حوله های سفید برای سرویس بهداشتی استفاده کنید. زیرا هیچ رنگی جز سفید سمبل تمیزی نبوده و باعث ایجاد جلوه‌ای شیک و خوشایند در دکوراسیون سرویس ‌بهداشتی می شود. البته فراموش نکنید که وجود گلدانی پر از گل های کرم و سبز رنگ در کنار تعدادی شمع می تواند مکمل خوبی برای دکوراسیون سرویس ‌بهداشتی با زمینه سفید رنگ خانه شما باشد. برای دکوراسیون تخت‌خواب و اتاق‌خواب هم می توانید از ملحفه‌ها و روبالشی‌های سفید ساده استفاده کرده و رنگ‌ها و طرح‌های دیگر را از طریق‌های دیگر وارد چیدمان منزل خود سازید.

۳- استفاده از پارچه های گل دار

از پارچه های گل دار برای زیباسازی و شادابی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. زیرا در عین ارزان بودن، تاثیر زیادی در خوش رنگ کردن دکوراسیون منزل شما دارد.

۴- از شلوغی پرهیز کنید

به تعداد قاب عکس ها، کتاب ها و سایر لوازم تزیئنی در منزل خود توجه کنید و از قرار دادن بیش از اندازه این عناصر بر روی یک میز خودداری کنید. زیرا تعداد زیاد و فشرده این وسایل در دکوراسیون منزل شما نه تنها زیبا نخواهد بود، بلکه باعث می شود تا جلوه کل دکوراسیون فضا را تخریب و به هم ‌ریخته ‌کند.

۵-ایجاد حس لطافت

برای ایجاد حس نرمی و لطافت دلچسب در دکوراسیون منزل، می توانید از کوسن های متعدد و نرم برای مبلمان چرمی و چوبی استفاده کرده و احساس حاکم بر کل فضا را تلطیف سازید.

۶-استفاده از دستمال سفره

فراموش نکنید که در هنگام چیدمان میز غذاخوری از دستمال سفره های یک شکل و زیبا استفاده کنید. البته حضور یک جفت شمع زیبا و شکیل می‌تواند جلوه و احساسی تاثیرگذار و بسیار شیک به فضای غذاخوری شما ببخشد.

۷- به خاطر داشتن عدد دو

ایجاد تقارن در دکوراسیون بسیار مهم است. زیرا این مسله احساس و جلوه‌ای بسیار خوب در دکوراسیون ایجاد می کند. از این رو بهتر است بعضی از وسایل مانند آباژور، شمعدان، صندلی و … را که در منزل از آنها استفاده می کنید، به‌ صورت دو‌تایی و متقارن باشند در واقع از دو آباژور، دو شمعدان و دو صندلی برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.
 

۸-ظروف را در معرض دید قرار دهید

در صورتی که در منزل خود ظروف و وسایل زیبایی دارید، هرگز آنها را پنهان نکنید و از آنها برای تزیئن دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید. با به نمایش گذاشتن ظروف در آشپزخانه می‌توانید هم‌ زمان با آوردن طرح و رنگ به چیدمان، به تعریف سبک نیز برای دکوراسیون بپردازید.

۹- یک گوشه دنج را در نظر بگیرید

می‌توانید با قراردادن یک میز و صندلی کوچک، یک گلدان پر از گل‌های زیبا، نصب طبقاتی روی دیوار برای به نمایش گذاشتن کتاب‌ها یا وسایل مورد علاقه خود و همچنین یک نورپردازی ملایم، یک فضای امن و آرامش‌بخش را در دکوراسیون ایجاد کنید. در واقع فضایی از منزل خود را به صورت دنج و زیبا دکوراسیون کرده تا بتوانید بعد از یک روز کاری پر مشغله در آنجا نشسته و به آرامش برسید.

۱۰-نام‌ گذاری کنید

بهتر است بدانید که برای انسجام بیشتر درجلوه چیدمان داخل کابینت و کشوی آشپزخانه، از ظروف یک‌شکل و هماهنگ با هم استفاده کنید و هر کدام از ادویه‌جات و پودرهای مخصوص آشپزی را نامگذاری کنید.

۱۱-چیدمان کابینت های شیشه ای

در صورتی که در آشپزخانه خود کابینت های شیشه ای دارید، می توانید اشیاء داخل کابینت‌های شیشه‌ای را برحسب یک قاعده و تم خاص بچینید. برای مثال اشیاء و ظروف رنگانگ با رنگ‌های شاد و تند را برای ایجاد جلوه‌ای جسورانه ایده جالب خواهد بود و وسایلی که دارای جنس استیل و سیلور هستند را برای ایجاد جلوه‌ای شیک و مدرن انتخاب کنید.

۱۲-استفاده از سبد های حصیری برای تزیئن

از سبد های حصیر و یا ساخته شده از نی در قسمت های مختلف منزل خود برای قرار دادن اشیاء و لوازم متعدد استفاده کنید. برای مثال، در اتاق کودک می‌توانید برای ذخیره‌سازی اسباب‌بازی‌ها، ‌در اتاق‌کار برای قراردادن برگه‌ها و دیگر لوازم و در آشپزخانه نیز برای قراردادن دستگیره‌ها و اشیاء کوچک، از این سبدها استفاده کنید.

۱۳-نوسازی جلد کتاب‌ها

در هنگام تمیز کردن کتابخانه و تغییر چیدمان کتاب ها، در صورت نیاز جلد آنها را عوض کرده تا مجددا نو و تمیز شوند.

۱۴- از آینه استفاده کنید

به هیچ وجه آینه ها را فراموش نکنید. مخصوصا اگر فضای منزل شما کوچک و کم نور است برای وسعت دادن به فضای منزل می توانید از آینه استفاده کنید. زیرا میزان نور طبیعی موجود در فضا را دو برابر می‌کند.

 

نوشتهٔ بعدی
خانه خود را به مکانی شاد تبدیل کنیم
نوشتهٔ پیشین
تغییر چیدمان در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید