سقف کشسان ( کششی ) چیست؟

بدون دیدگاه

سقف های دکوراتیو کشسان :

همان طور که می دانید دنیای امروز رو به پیشرفت بوده و همزمان با آن معماران و طراحان داخلی دنیا به دنبال استفاده از مواد و مصالح جدید هستند که از طریق آنها بتوانند زیبا ترین و مدرن ترین دکوراسیون را برای فضاهای داخلی ایجاد کنند. دلیل تمایل طراحان به استفاده از مصالح نوین، سهولت در کار و همچنین تکمیل روش های سنتی می باشد.
نکته مهم این است که مصالح نوین به سمتی بیش می روند که سازگاری آنها با محیط زیست بیشتر بوده و این مسله باعث می شود تا استفاده از آنها صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.
استفاده از سقف های کاذب از جمله مواد و مصالحی است که علاوه بر پوشش دادن فضای زیر تیرها و تاسیسات، رشته ای از معماری داخلی ساختمان هم محسوب می شود. همان طور که می دانید، در گذشته از روش های سنتی مانند رابیتس و اندود گچ برای اجرای سقف کاذب استفاده می شد و بعد از آن روش های جدیدتری مانند سقف کاذب پلاستیکی، سقف کاذب شبکه ای، کناف، کامپوزیت، لمینت، پلکسی و … مورد توجه معماران قرار گرفت. اما همه این سقف ها برای تکمیل و ارتقای نمونه های قبلی وارد بازار شدند. توجه داشته باشید که هر کدام از این سقف ها معایب خاص خود را داشته و این معایب باعث شده تا طراحان کمتر به سراغ این طرح ها بروند.

معایب سقف های کاذب پلاستیک، شبکه ای، کاموزیت و کناف :

زنگ زدگی از جمله معایب این مدل سقف ها می باشد، گرچه سنگین بودن، خشک بودن و حتی منعطف نبودن این سقف ها باعث کاهش مقاومت آنها شده و عیب بزرگ این مدل سقف ها محدود بودن در ایجاد طرح های متنوع است که این مسله نقص بزرگی در سقف های کاذب محسوب می شود. از این رو برای رفع مشکلات و نواقص این نوع سقف ها، سقف کشسان را خلق نمودن تا به گونه ای تکمیل کننده طرح های قبلی باشد.

سقف کشسان چیست ؟

امروزه سقف های کششی یا پوشش های کشسان که به عنوان سقف دکوراتیو کشسان شناخته شده اند و برای سقف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرند، طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیار در نظر طراحان و معماران داخلی محبوب و منحصر به فرد هستند. نکته مهم این است که این نوع سقف ها کاربرد وسیعی داشته و نه تنها تخیلات ذهنی طراحان را به گونه ای عملی کرده، بلکه امکان نامحدود طراحی را برای آنها فراهم نموده است.
پوشش سقفی کشسان دارای ضخامت حداکثر ۰.۸ تا ۱ میلی متر بوده و با ۱۵۰ شید رنگی ارائه می شود. این پوشش های سقفی با طرح های متنوعی مانند براق، مات، ساتن، گلکسی، متالیک و همچنین شفاف به سرعت قابل نصب می باشند.
بهتر است بدانید که مواد تشکیل دهنده سقف های دکوراتیو کشسان۹۰ درصد از نوع بسیار خاص پی وی سی و ۱۰ درصد پلاستیک استایلراست که دارای ۱۸۰ گرم وزن بوده و تحمل ۲۰۰ کیلو گرم بار در هر متر مربع را دارد.
مهم ترین قابلیت سقف های کشسان همان طور که از اسم آنها مشخص است، انعطاف پذیری بسیار بالاست که این مسله باعث می شود تا در برابر ضربات ناگهانی بسیار منعطف بوده و دوباره به حالت اولیه خود برگردد.
از آنجایی که این نوع سقف ها دافع گرد و غبار هستند، می توان از آنها برای پوشش سقف اتاق عمل و آزمایشگاه ها استفاده نمود. زیرا از لحاظ بهداشتی از سازمان نظام مهندسی ساختمان تائیدیه استاندارد گرفته و همچنین مورد تائید آتش نشانی و وزارت بهداشت می باشد.

تفاوت سقف های کشسان با کناف :

همان طور که می دانید بیشتر ساختمان ها بعد از پایان ساخت دچار انقباض می شوند و این مسله تاثیرات بدی روی کناف دارد وگاهی باید کناف را دمونتاژ نمود. اما سقف های کششی به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی و با اطمینان خاطر می توان ازآنها در داخل ساختمان های نوساز هم استفاده نمود.
کناف در مقابل آب مقاومت نداشته و اگر در قسمتی از ساختمان ریزش آب به وجود آید، آنگاه باید کل سازه کناف را تعمیر کرد، اما در سقف های کشسان به دلیل اینکه خاصیت ضد آب دارند، می توانند حجم زیادی از آب را بدون اینکه آسیبی ببینند، در خود جمع کنند و مانع از آسیب رساندن به قسمت های دیگر ساختمان شوند. در این حالت کافی است با استفاده از شلنگ آب جمع شده را از یک گوشه سقف به بیرون هدایت کنید.

مزایای استفاده از سقف های کششی :

مزایای سقف های کششی باعث شده تا بیشتر از سایر متریال سقفی مورد توجه قرار بگیرند. زیرا قیمت مناسب سقف های کششی مزیت مهمی است که باعث شده تا مورد توجه طراحان قرار گرفته و به دلیل کیفیت بالای این متریال می تون گفت که عمر و دوام بسیار طولانی دارند.
این پوشش های سقفی برای هر مکانی مخصوصا سالن های خیلی بزرگ مناسب بوده و با نورپردازی های متنوع می توانید انعکاس نور زیبایی را ایجاد کنید. توجه داشته باشید که قابلیت آکوستیک بودن این سقف ها باعث می شود تا گزینه مناسبی برای سالن های کنفرانس و استدیو های موسیقی باشند.
پوشش های کشسان کاملا ضد آب بوده و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند. به همین خاطر می توانید آنها را به راحتی بدون استفاده از مواد شوینده تمیز کنید.
تنوع این متریال در طرح، رنگ و بافت بسیار زیاد است و می توانید از تلفیق چند رنگ در این سقف ها استفاده کنید.
امکان چاپ هر تصویری به شکل سه بعدی بر روی سقف های کششی وجود دارد و این قابلیت باعث می شود تا افراد مختلف بتوانند تصویر طراحی شده خود را به صورت سه بعدی روی سقف ببینند.

از آنجایی که این سقف های دکوراتیو وزن بسیار سبکی دارند، به راحتی بر روی سقف نصب شده و حتی می توانید آنها را به دفعات جا به جا نمایید.

نوشتهٔ بعدی
پنجره دو جداره
نوشتهٔ پیشین
اپن آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید