سیستم سقفی دکرا

بدون دیدگاه

ورق سقفی دکرا چیست؟ (Decra Roofing System)

سقف دکرا نوعی سیستم پیشرفته برای سقف های شیب دار می باشد که با بهره گیری مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا تولید شده و از آن برای پوشش سقف ویلا و آلاچیق ها استفاده می شود.

مشخصات فنی ورق دکرا

از پروفیل برای زیر سازی پوشش دکرا استفاده می گردد و با پشم سنگ عایق شده و سپس ورق دکرا با میخ مخصوص روی چوب نصب می شود. پوشش سقف های شیبدار با تایل سنگدانه ای دکرا از فرم دهی تحت فشار ورق های الوزینک ساخته شده که طی هفت مرحله فرآیند فرم دهی انجام می پذیرد. این نوع تایل ها به گونه ای طراحی شده است که همپوشانی فوق العاده ای داشته باشند.

همچنین هر تایل با یک لایه رزین اکرلیک چسب، خورده سنگ های طبیعی خودرنگ وهمچنین یک لعاب شفاف اکرلیک بر روی سطح بالایی الوزینک پوشیده شده تا عملکرد و عمرطولانی راکنار قدرت، استقامت و زیبایی فراهم سازد. ورق های آلوزینک با مواد شن ریزه های مینرال با رنگدانه های طبیعی یکی از متداول ترین تایل های پوشش سقفی در جهان می باشد که می تواند پوشش سقف شیبدار یکپارچه و زیبا را ایجاد کند. هر تایل شامل ۷شیار به طور افقی می باشد و یکسری تایل های دکرا ساختاری منظم، مستحکم و قابل قفل شدن در یکدیگر را دارند.

کاربرد ورق های دکرا

از سقف پوش های دکورا برای زیبا سازی سقف های ویلایی و آپارتمانی، سقف آلاچیق ها، سقف شیبدار و بسیاری از مکان های مختلف استفاده می شود. پوشش سقفی دکرا با رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شوند و با نام های تاپ تایل، تایل دکرا، متروتایل، تایل کره ای و یا تایل نیوزلندی در بازار شناخته می شوند. با ورق های دکرا می توان طراحی های مدرن و سنتی را در سازه ایجاد کرده و به همین دلیل دکرا می تواند مناسب ترین گزینه برای معماران و متخصصان طراحی باشد.

ویژگی های ورق دکرا

  1. یکی از خصوصیات بارز تایل های دکرا وجود سنگ فولاد مستحکم می باشد که این خصوصیات دکرا را قادر به بر آورده نمودن الزامات سختگیرانه ترین آزمایشات می نماید.
  2. تایل های دکرا وزن بسیار سبکی دارند به طوری که هر متر مربع آن در حدود ۷ کیلوگرم است و این پوشش سقف وزنی به مراتب کمتر از محصولات مشابه را تحمل می کنند.
  3. تایل های دکرا که در بدترین شرایط آب و هوایی دوام می آورند و در برابر باد ها و طوفان های بسیار شدید تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت مقاوم بوده و در برابر تابش نور خورشید دچار تغییر رنگ نمی شوند. چرا که در تولید آنها از سنگ ریزه های طبیعی با رنگ های طبیعی استفاده می شود و این مسله مانع از تغییر رنگ آن در برابر نورخورشید می شود. البته شایان ذکر است که هرگز این سنگریزه ها ریزش نداشته و ایمنی این نوع پوشش سقفی ضمانت می شود.
  4. این نوع پوشش های سقفی ضمانت آب بند بودن دارند و نیازمند به عایق های رطوبتی نمی باشند.
  5. ورق های دکرا به سرعت قابل نصب هستند و این امکان وجود دارد که در شیب های ۱۲ تا ۹۰درجه روی سقف نصب شوند.
  6. دکرا ورقی مقاوم بوده و هرگز دچار خوردگی، پوسیدگی و فرسودگی نمی شوند. چرا که هسته اصلی دکرا فولاد آغشته به زینک آلوم می باشد که در برابر خوردگی و پوسیدگی ۷ برابر قوی تر از گالوانیزه می باشد.
  7. تایل های سقفی دکرا به علت وزن بسیار کم، نوع اتصال و انعطاف پذیری به عنوان یک گزینه مناسب جهت پایداری در برابر زلزله می باشند .
نوشتهٔ بعدی
دیوارپوش سه بعدی حباب جدید
نوشتهٔ پیشین
نمای سقف شینگل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید