شخصی سازی دکوراسیون منزل

بدون دیدگاه

شخصی سازی دکوراسیون خانه

هر خانه ای باید به گونه ای دکوراسیون شود که نشان دهنده سلیقه، شخصیت و حس و حال افراد ساکن در خانه باشد. در واقع خانه مکانی است که جلوه ای از سلیقه فرد را به نمایش می گذارد. برای اینکه بتوان به خانه شخصیت بخشید باید از عناصر شخصی مورد علاقه صاحب خانه در فضاهای مختلف استفاده کرد زیرا در این صورت است که در چنین خانه ای احساس تعلق خاطر به وجود می آید.

اگر جزء آن افرادی هستید که راه درست استفاده از عناصر را نمی دانید و یا راهکاری برای شخصی کردن دکوراسیون منزل خود نداشته و نمی توانید دست به خلاقیت چشمگیری بزنید بهتر است از احساس خود کمک بگیرید و بر طبق حسی که دارید از ایده های جذاب استفاده کنید. در این مقاله به بیان چند ایده برای شخصی سازی دکوراسیون منزل می پردازیم تا از این طریق بتوان در هویت بخشیدن به خانه به افراد مختلف کمک کرده و با استفاده از یک سری باید ها و نباید ها فضای زیبا و دوست داشتنی را به وجود آورد.

ایده های شخصی سازی دکوراسیون

۱- اولین قدم این است که با توجه به علاقه شخصی تصمیم گرفته شود و هرگز نگرانی از بابت قضاوت افرادی که وارد خانه شما می شوند یا حتی نگران از نتیجه کار نباشید. از آنجایی که رنگ ها و عناصر مورد علاقه فرد می تواند حس خوبی به او دهد بدون شک نباید در استفاده از آنها تردید نمود. توصیه می کنیم در ابتدا برای استفاده از این ایده مقیاس کوچکی از خانه را در نظر گرفته و در صورتی که از نتیجه حاصل شده رضایت داشتید به کار خود در قسمت های مختلف خانه ادامه دهید.

برای مثال اگر رنگ زرد مورد علاقه شما باشد و برای استفاده از آن دچار تردید هستید و اعتماد به نفس کافی برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون خانه خود ندارید می توانید یک قسمت کوچک از فضا را در نظر گرفته و از این رنگ برای کوسن ها و آباژور استفاده  و به این ترتیب یکی دیگر از رنگ هایی که دوست دارید را به فضا اضافه و تناسب را در یک فضای کوچک ایجاد کنید و در نهایت اگر از نتیجه کار خوشتان آمد می تواند با اعتماد به نفس بیشتری برای قسمت های مختلف هم کاری کنید.

۲- نکته مهم قابل توجه برنامه ریزی برای شروع دکوراسیون می باشد زیرا در صورتی  که بدون برنامه قبلی دست به کار شوید در نهایت جلوه ای ناهنجار به وجود می آید که بدون سر و ته خواهد بود. پیشنهاد می کنیم برای گرفتن ایده از تصاویر زیبای دکوراسیونی استفاده کرده تا از این طریق بتوان ایده های متعددی را به دست آورید.

۳- بهتر است یک لیست از ایده های مختلف، رنگ های مورد علاقه و همچنین کارهایی که باید انجام شود تهیه کرده و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید دست به کار شده و با ذهنی پر و ایده هایی جذاب به دکوراسیون منزل خود هویت ببخشید. فراموش نکنید که کار دکوراسیون یک فضا زمان بر بوده و باید در زمان انجام کار شتاب زده عمل نکرده و با دقت پروژه شخصی سازی دکوراسیون را انجام داد.

۴- در لحظه لحظه انجام  دکوراسیون منزل خود لذت ببرید و سعی کنید کار را با عشق و سر فرصت شروع و به اتمام برسانید زیرا در این صورت است که ایده هایی که در ذهن دارید یک به یک به ذهن شما رسیده و خلاقیت فردی شکوفا می شود.

۵- برای اینکه خلاقیت های فردی برای دکوراسیون یک فضا به صورت کامل شکوفا گردد توصیه می کنیم از عناصر متعددی در فضا استفاده نشود و سعی شود تا دکوراسیونی خلوت  را با استفاده از گلچین عناصر مورد علاقه خود را خلق کنید. از عناصری که وجود آنها در دکوراسیون الزامی است بهره گرفته و تا جایی که امکان دارد از قرار دادن عناصر بدون استفاده که نه تنها جنبه کاربردی ندارند، بلکه از لحاظ دکوراتیو هم بدون جلوه هستند خوددداری کنید. یادتان نرود که هر چه فضا خلوت تر باشد آرامش  بیشتری در خانه ایجاد و در نهایت ایده های تازه تری به ذهن خطور می کند.

۶- از آنجایی که هنر یک مبحث کاملا” شخصی و سلیقه ای می باشد از این رو برای دکوراسیون شخصی هر فضایی می توان از آثار هنری مورد علاقه فرد استفاده نمود. زیرا آثار هنری معرف شخصیت فرد و وجود آنها در خانه معرف دکوراسیون شخصی خواهد بود. به همین خاطر هر آثار هنری که به آن علاقه مند هستید را به نمایش گذاشته و در صورتی که خود فرد هنرمند باشد می تواند آثار هنری و همچنین دستی خود را در دکور خانه قرار داده و با انجام این کار به هر چه بیشتر شخصی شدن خانه کمک بزرگی نمود. استفاده از نقاشی های کشیده شده توسط فرد باعث می شود تا فضایی شخصی، جذاب و صمیمی را ایجاد کند.

۷- ایجاد یک کلکسیون زیبا از اشیائی که به آنها علاقه دارید می تواند نمایش خوبی برای بیان حس و حال فرد باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم  با کمک اشیائی که به روحیات شما نزدیک بوده و برای شما خاطره انگیز است یک مجموعه خانوادگی ایجاد کنید. این کلکسیون را می توانید بر روی میز کنسول، طبقه ای از کتابخانه یا لبه شومینه اتاق نشیمن قرار داده و یا در قالب یک تابلو به دیوار نصب کنید.

۸- در زمان اجرا دکوراسیون تا جایی که امکان پذیر است از مد پیروی نکنید زیرا این مسله باعث می شود تا فرصت برای شکوفایی خلاقیت به وجود نیاید و در نتیجه اثری از سلیقه و میل باطنی فرد در دکوراسیون به چشم نخورد. البته فراموش نکنید که نباید بی توجه به مد بود و  در واقع بهره گیری از مد تا جایی که باعث پویایی و به روز بودن دکوراسیون باشد خوب است اما هرگز نباید میل باطنی افراد قربانی مد روز بودن شود به همین خاطر توصیه می کنیم در این زمینه محتاط تر عمل کرده و از افراط و تفریط دوری کنید.

نوشتهٔ بعدی
استفاده از رنگ های متمایز در دکوراسیون
نوشتهٔ پیشین
رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید