طراحی فضای داخلی آتلیه عکاسی

بدون دیدگاه

طراحی دکوراسیون فضای داخلی آتلیه و استدیو عکاسی

 

بهتر است بدانید که مهم ترین مسله ای که باعث می شود تا مشتریان در آتلیه عکاسی شما حضور داشته باشند، استفاده از ابزار مناسبی برای عکاسی می باشد، در واقع شما این امکان را دارید ک امتیاز خود را در بین رقبا بالا برده و به عنوان یک عکاس حرفه ای شناخته شوید.

البته فراموش نکنید که شما به عنوان عکاس باید کاری کنید که مشتری جذب آتلیه شما شده و با برخورد مناسب، مشتری را به عقد قرار داد تشویق کنید و با استفاده از تکنیک و ابزار عکاسی حرفه ای، بهترین عکس برداری را انجام دهید. اما نکته مهم این است که همه این امکانات را باید در فضایی فراهم کنید که مورد پسند مشتری باشد. از این رو طراحی فضای داخلی آتلیه بسیار مهم است و به جرات می توان گفت که اگر از دکوراسیون شیک و مدرنی در فضای آتلیه عکاسی خود استفاده کنید، مشتریان بیشتر از گذشته جذب کار شما خواهند شد.

برای طراحی دکوراسیون آتلیه باید راهکار هایی را رعایت کنید تا به کیفیت کار خود بیفزایید.
۱-بهتر است بدانید که در عکاسی پرتره، برای اینکه بدن و صورت از حالت طبیعی خارج نشود، باید یک فاصله مناسبی را با سوژه مورد نظر رعایت نمود. البته این مسله برای لنز های تله بالای ۱۳۵ میلی متری خواهد بود. از این رو پیشنهاد می کنیم اتاقی که برای عکاسی انتخاب می کنید، دارای حداقل ۷ متر طول باشد. نکته مهم این است که به صورت معمول چنین اتاق هایی بسیار کم هستند و به همین خاطر بهتر است برای رعایت این اصل از یک اتاق دیگر که با یک در از این اتاق جدا شده است، استفاده کنید.
۲-از آنجایی که عرض ۲۷۰ فوت عکاسی نیاز به محلی دارد که بتوان در دو طرف از فلاش ها استفاده کرد، باید عرض اتاق کمتر از ۳ متر نباشد.
۴- در محیط استدیو باید از سیستم های سرمایشی و گرمایشی استفاده کرده و از عملکرد صحیح آنها مطمئن شوید. برای مثال در صورتی که محیط بسیار گرم باشد، باعث می شود تا مشتریان کلافه شده و حتی پوست آنها برق بزند و همچنین در یک اتاق سرد روزنه های پوست برجسته شده و این اتفاق باعث می شود تا کار رتوش بیشتر شود.
۵- نور فضا آتلیه نباید خیلی زیاد باشد، زیرا حس آرامش را از بین برده و حتی باعث می شود تا در دیدن تصویر تلویزیون دچار مشکل شوید. حتی توجه کنید که نور خیلی هم کم نباشد که مشتریان نتوانند نمونه عکس های شما را به درستی ببینند. فراموش نکنید که انتخاب نور های سرد مانند فلوروسنت و لامپ کم مصرف مهتابی برای فضای آتلیه، آن هم به تنهایی گزینه مناسبی نخواهد بود. زیرا این نوع نورها حس صنعتی ، سرد و غیر هنری را در بیننده ایجاد می کند. حتی اگر در زمان فیلم برداری، وایت بلانس دوربین را هم تنظیم کنید، باز هم تصویری خروجی دلچسب نخواهد بود. از این رو پیشنهاد می کنیم که از لامپ های کم مصرف آفتابی و هالوژن های آفتابی برای این فضا استفاده کنید.
۶- در زمان چیدن فضای آتلیه حتما از طراحان حرفه ای کمک بگیرید و سعی کنید به فضای کاری خود تم هنری ببخشید. استفاده از متریال نوین برای طراحی داخلی فضای آتلیه باعث ایجاد فضایی شیک و مدرن می شود. از این رو پیشنهاد می کنیم برای اینکه عکس های متفاوتی داشته باشید، از دیوارپوش های سه بعدی بست وال به عنوان تم استفاده کرده و زیبایی عکس های خود را بیشتر کنید. از آنجایی که این دیواروش ها دارای طرح های متنوعی هستند، شما می توانید از چند طرح استفاده کرده و تم های مختلفی را ایجاد کنید.
۷- در یک آتلیه عکاسی استاندارد، ارتفاع سقف باید در حدود ۲۷۰ سانتی متر باشد.
۸- در فضای آتلیه باید برای دیوار ها و سقف از رنگ خنثی استفاده کنید و هرگز از تم رنگ های تند بهره نگیرید. زیرا رفکس نور در آنها بسیار زیاد است، حتی رنگ مشکی هم با وجود حداقل رساندن برگشت نور، گزینه مناسبی نیست. زیرا باعث می شود تا فضای آتلیه دلگیر و خفه به نظر برسد.
۹-پیشنهاد می کنیم محیط آتلیه را مانند هر فضای کاری دیگری همیشه تمیز و مرتب نگه دارید تا از این طریق مشتریان بیشتری را جذب کنید. زیرا این مسله برای مشتریان بسیار قابل اهمیت خواهد بود.
۱۰- در صورتی که میخواهید نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید، باید نورپردازی اتاق را به گونه ای انجام دهید که رفلکس شدید و نور نقطه ای ایجاد نکند. به همین خاطر توصیه می کنیم از یک نور ملایم برای این منظور استفاده کنید.
نوشتهٔ بعدی
دیوارپوش چرمی تایل چرمی
نوشتهٔ پیشین
طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید