از فیلترهای تصفیه آب خانگی بیشتر بدانیم

بدون دیدگاه

فیلترهای تصفیه آب خانگی

این دستگاه  شامل پمپ، مخزن، ترانس، شیرهای برقی و ۶ مرحله فیلتر بوده و اولین فیلتر تصفیه آب خانگی می باشد که دارای فیلتر الیافی پلی پروپیلن بوده که تا ظرفیت پنج میکرون آب را تصفیه می کند. این فیلتر به صورت جذبی عمل می کند و املاح و ذرات درشت تر از پنج میکرون را به خود می گیرد، با گذشت زمان و عبور آب، رنگ سفید این فیلتر به رنگ های زرد، نارنجی، قرمز و سپس قهوه ای تبدیل می شود. این فیلتر تصفیه آب به عنوان پیش تصفیه مورد استفاده می گیرد و زمان تعویض این فیلتر برای آب های با سختی ۱۰۰ الی ۸۰۰ به صورت متوسط هر شش ماه یک مرتبه می باشد.

دومین فیلتر تصفیه آب خانگی، فیلتر کربن پودریست که آلاینده های شیمیایی را از آب حذف می کند. در این نوع فیلتر تصفیه ی آب خانگی ذرات تا نیم میکرون تصفیه شده و بخش دوم عمل پیش فیلتراسیون در این مرحله عملی می شود. زمان تعویض این فیلتر تصفیه ی آب نیز مانند دیگر فیلترها بستگی به میزان مصرف و میزان سختی آب منطقه دارد که در نرم معمول شش ماه یک مرتبه باید تعویض شود.

سومین فیلتر تصفیه ی آب خانگی، فیلتر کربن بلاک یا همان کربن فشرده می باشد که اصطلاحا به آنها جامد یا Solid Block هم می گویند. این فیلتر تصفیه ی آب نیز مانند فیلتر کربن پودری از کربن تشکیل شده که عمل تصفیه ی مرحله ی دوم را تکمیل می نماید. این فیلتر در دستگاه های تصفیه آب خانگی پایان پیش فیلتراسیون به حساب آمده و آب پس از عبور از این مرحله وارد مهم ترین بخش تصفیه ی آب یعنی ممبران می شود. لازم به ذکر است تعویض به موقع فیلترهای اول تا سوم تصفیه ی آب خانگی در طول عمر ممبران نقش مهمی دارند. زمان تعویض این فیلتر تصفیه ی آب نیز همانند دیگر فیلترهای پیش تصفیه بستگی به مقدار مصرف و میزان سختی آب شهری داشته که در حالت معمول، شش ماه یک بار باید تعویض شود.

چهارمین فیلتر تصفیه ی آب خانگی ، فیلتر ممبران است که از یک سری غشاهای نمیه تراوا (نانو) تشکیل می شود . آب با عبور از این مرحله به دو بخش آب تصفیه شده و آب تصفیه نشده تقسیم می شود. بدین صورت که آب تصفیه نشده توسط یک کپسول پساب به خروجی فاضلاب هدایت شده و آب تصفیه شده به ادامه ی مسیر تصفیه ی آب هدایت می شود. طول عمر این فیلتر بستگی به میزان مصرف و میزان سختی آب منطقه دارد، به صورت نرمال اگر ممبران از کیفیت بالایی برخوردار باشد برای مدت دو سال به خوبی عمل می کند، البته این بستگی به تعویض به موقع فیلترهای پیش تصفیه دارد.

پنجمین فیلتر تصفیه ی آب خانگی، فیلتر پست کربن بوده که به صورت کپسول In Line که پر شده از دانه های کربن فعال از گرانول یا ذغال اکتیو می باشد. در دستگاه های تصفیه ی آب خانگی ، هنگامی که آب تصفیه شده توسط ممبران داخل مخزن آب ذخیره می شود، با باز شدن شیر برداشت آب و فشار مخزن، آب به سمت فیلتر پست کربن هدایت می شود. در این مرحله است که اثراتی که مخزن روی آب می گذارد اعم از بو، رنگ و یا طعم حذف می شود. زمان تعویض این فیلتر نیز همانند دیگر فیلترهای تصفیه ی آب خانگی به مقدار مصرف و میزان سختی آب شهری دارد که در حالت معمول هر یک سال یک مرتبه نیاز به تعویض دارد.

ششمین فیلتر تصفیه ی آب خانگی، فیلتر مینرال بوده که این فیلتر نیز مانند فیلتر پنجم به صورت این لاین می باشد. این فیلتر بالعکس کلیه ی فیلترها ی قبل از آن ، عمل حذف مواد از آب را انجام نمی دهد بلکه به آبی که از تمامی مراحل گذشته و مواد مضر آن در بخش های مختلف گرفته شده، مواد مفید اضافه می کند. این فیلتر تصفیه ی آب دارای مواد معدنی مفید می باشد که به آب آشامیدنی افزوده می شود و باعث بهبود طعم آب می گردد. این مواد معدنی باعث تنظیم PH آب و میل به قلیایی شدن آن می گردد. زمان تعویض این فیلتر، تنها بستگی به مقدار مصرف داشته و در حالت معمول یک سال یک مرتبه نیاز به تعویض دارد.

نوشتهٔ بعدی
طراحی دکوراسیون اتاق های بدون پنجره
نوشتهٔ پیشین
بتن زیستی یا بتن بیولوژیکال چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید