طراحی دکوراسیون اتاق های بدون پنجره

بدون دیدگاه

دکوراسیون اتاق های بدون پنجره

 به طور معمول هنگامی که کمبود و فقدان چیزی در منزل تان را احساس کنید تازه به اهمیت وجود آن پی می برید. این در مورد هر چیزی صدق می کند و پنجره ها از آن مستثنی نیستند. هنگامی که با مشکل نبود پنجره در زیرزمین، راهرو، حمام یا اتاق ها مواجه می شوید تازه به تاثیر و اهمیت پنجره ها در ایجاد فضایی باز و دل انگیز با نور طبیعی پی خواهید برد. در این جا چند ایده ی طراحی دکوراسیون وجود دارد که می توانید با به کار بردن آن ها همان تاثیر را در اتاق های کوچک بدون پنجره القا کنید تا آن فضا دل بازتر به نظر برسد. با گروه بست وال همراه باشید.

۱- نصب آینه ها

دکوراسیون اتاق های بدون پنجره با سقف کوتاه و مبلی با رنگ خنثی  را چگونه می توان طراحی کرد تا خوش نما و جذاب به نظر برسد؟ شاید موثر ترین راه برای القای حس حضور پنجره نصب یک آینه بزرگ در دیوار باشد. آینه ها نه تنها نور را انعکاس می دهند و با این کار باعث افزایش شدت آن می شوند بلکه به اتاق عمق داده  و ابعاد آن را بزرگ تر نشان می دهند. اگر سقف اتاق کوتاه است باید تا جای امکان آینه بزرگتری نصب کنید که تا نزدیک سقف ارتفاع داشته باشد اما به سقف نرسد.

۲- دیوارهای سفید

دیواری با رنگ آبی کم رنگ یا سفید با انعکاس نورهای منتشر شده  از هر منبع نور موجود، به شبیه سازی فضایی با  تلالو نور طبیعی کمک می کند.

۳- درهای مدل فرانسوی

درهای فرانسوی با وجود شیشه ای در بالای آن این امکان را به وجود می آورد که از داخل اتاق کمی از دید فضای بیرون نمایان باشد(کارکردی شبیه پنجره). و به میزان کمی نور از اتاق مجاور از طریق شیشه ها وارد اتاق شود.

۴- نورپردازی مخفی

نورپردازی مخفی و غیر مستقیم اتاق، این حس را القا می کند که نورهای موجود در اتاق از یک پنجره تابیده شده اند. سیستم نورپردازی تان را طوری در بین وسایل و مبلمان تان تنظیم کنید تا کم تر در معرض دید باشند تا جلوه ی جذاب تر و اسرارآمیزتری ایجاد شود. سیستم نورپردازی مخفی به کار رفته در زیر کابینت های آشپزخانه نه تنها باعث راحت تر کار کردن در آشپزخانه می شود بلکه این نور تمام زوایا و گوشه های تاریک آشپزخانه را روشن می کند.

۵- ساخت پنجره  بین دو فضا

روش دیگر برای اضافه کردن نور به یک اتاق بدون پنجره این است که بین دو فضای مجاور یک پنجره تعبیه کنید. در اکثر موارد چنین راه حلی را می توان در بین آشپزخانه و اتاق پذیرایی یا اتاق غذا خوری اعمال کرد. شما می توانید پنجره را بدون شیشه بسازید تا به عنوان شلف و تاقچه استفاده شود. اما اگر یک شیشه ی مات در آن نصب کنید باعث می شود که آشفتگی و درهم ریختگی آشپزخانه  مشخص نباشد. در این مورد شما نیازی به پنجره های بسیار بزرگ ندارید حتی یک پنجره ی کوچک نیز می تواند نور یک اتاق را افزایش دهد.

۶- پرده ها

شما می توانید به سادگی با نصب پرده ها روی دیوار این حس را القا کنید که پنجره ای در اتاق وجود دارد. مخصوصاً اگر پرده در جایی تورفته و چارچوبی شبیه چارچوب پنجره نصب شود. این کار عمق و ابعاد اتاق را گسترش می دهد.

نوشتهٔ بعدی
اطلاعاتی در مورد پنل های استرامیت
نوشتهٔ پیشین
از فیلترهای تصفیه آب خانگی بیشتر بدانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید