آجر خنک کننده سه بعدی

بدون دیدگاه

آجر خنک کننده

با پیشرفت هایی که امروزه در زمینه فناوری صورت گرفته است طرح هایی در حوزه معماری ارائه و تولید شده است که می تواند برای گرم و خنک نگه داشتن خانه مورد استفاده قرار گیرد. طرح هایی که در حال حاضر برای دیوار ها و آجر ها شاهد  آن هستیم نمونه بی نظیری است که می تواند در ساخت بناها به کار رود. آجر خنک کننده یکی از به روز ترین محصولاتی است که با استفاده از پرینتر های سه بعدی ساخته شده و با کمک آنها می توان خانه را به سرعت خنک کرده و دما را به شکل چشمگیری کاهش داد.

بلوک خنک کننده یا Bloque Termodisipador که به صورت مخفف شده به BT معروف است و در واقع ترکیب فرایند تولید آجر های رسی سنتی یا سرامیکی با ایده های نوآورانه است که با استفاده از اکستروژن تولید و با نام بلوک های گرما گیر هم شناخته می شوند.

آجر های سه بعدی تکنولوژی نوینی است که این امکان را فراهم می کنند تا هوا به راحتی در میان آنها حرکت کرده و چون روی این آجر ها منافذی وجود دارد می تواند روی آنها آب ریخته تا با هوای در حال جریان ترکیب شده و تبدیل به سیستم بی نظیر خنک کننده شود.

عملکرد آجر های گرما گیر 

بلوک های خنک کننده دارای طراحی منحصر به فردی بوده و از ترکیب دو شکل مستطیل و مثلث به طور نامنظم ایجاد شده اند  و قادر به تنظیم دمای ساختمان  هستند و تا حد زیادی مانع از انتقال حرارت به داخل آن می شوند.  فاصله تابش نورخورشید محافظ بین بلوک ها به همراه کانال هایی که مثلث های نا منظم را تشکیل می دهند امکان عبور جریان هوا را در میان دیوارها فراهم می کند و این مسله باعث می شود تا مسیر عبور گرما و ورود آن به ساختمان طولانی تر شده و در نتیجه این فرایند موجب تخلیه حرارت انباشه به داخل ساختمان می گردد.

مزایای  آجر های سه بعدی خنک کننده

بهره گیری از آجر های خنک کننده در دیوار های منزل باعث می شود تا دما از طریق دیوارها کم شود و در فصل سرما در صورت نریختن آب روی دیوار می توان خانه ای گرم و مطلوب را ایجاد کرد و همچنین این آجر ها  موجب کاهش صدای وارده به داخل ساختمان می شوند. با استفاده از آجر های خنک کننده ناراحتی های ناشی از دمای هوا کاهش یافته چرا که نیاز به دستگاه های تهویه هوا به حداقل می رسد.

آجر های خنک کننده به صورت تکی ظاهر عجیبی دارند ولی در صورتی که کنار هم قرار بگیرند جلوه زیبایی را خلق می کنند و می توان طبق سلیقه هر فردی چیدمان آجر ها را انجام داد.  نصب این نوع بلوک ها بر خلاف آجر های مستطیل شکل نیاز به آموزش خاصی نداشته و به راحتی قابل اجرا می باشد.

این نوع آجر ها به عنوان یک راهکار برای بهره برداری از انرژی پایدار در ساخت و ساز محسوب شده و دردسترس عموم می باشد و با کمک آنها می توان هزینه های اضافی برای نصب و راه اندازی را کاهش داده و از مدت زمان اجرای پروژه  کاسته می شود.

نوشتهٔ بعدی
بخاری، یکی از قدیمی ترین وسایل گرمایشی
نوشتهٔ پیشین
طراحی و اجرای دکوراسیون فروشگاه کفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید