ابزارهای سقفی پیش ساخته

ابزار های سقفی پیش ساخته

با توجه به این که امروزه جمعیت جهان به صورت فزاینده ای رو به رشد است به همین خاطر برای استفاده از منابع انرژی محدودیت هایی وجود دارد. از این رو باید در مصرف انرژی تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کرد. امروزه استفاده بهینه از انرژی یکی از مهم ترین مسائلی است که در صنعت ساختمان به آن توجه زیادی می شود.

به همین خاطر در ساختمان سازی های انبوهی که امروزه انجام می گیرد باید سرعت در اجرا و همچنین سبک سازی پروژه را در نظر داشته تا از این طریق در هزینه ها صرفه جویی کرده و با تولید و توزیع گچبری های پیش ساخته که از جنس های مختلفی مانند پلی استایرن و پلی یورتان هستند در پیشبرد اهداف بلند مدت قدم بزرگی برداشته شود.

انواع ابزار های پیش ساخته

ابزارهای دکوراتیو مختلفی وجود دارند که به صورت فوم های فشرده فوق سبک پیش ساخته بوده و از آنها برای تزئین هر چه بیشتر سقف مکان های مختلف استفاده می شود و در زمان بازسازی فضاهای داخلی می توان از این ابزار ها به جهت دکوراتیو نمودن فضا استفاده و بهترین جایگزین برای رابیتس و گچبری های سنتی می باشند.

ابزار پیش ساخته پلی یورتان  

یکی از ابزارهایی که در دکوراسیون داخلی به عنوان یک ابزار دکوراتیو سقفی مورد استفاده قرار می گیرد. ابزار پلی یورتان که جایگزین مناسبی برای گچبری های سنتی بوده و به صورت یک متریال پیش ساخته داخلی قابل استفاده در سقف می باشند.

طرح محصولات پلی یورتان در قالب گچبری های ساختمانی بوده و از آنجایی که تنوع طرح گچبری ها بسیار زیاد است استقبال از این محصول به صورت چشمگیری زیاد شده است.  

ابزاهای پلی یورتان به دلیل داشتن دانسیته بالا و همچنین استحکام قابل قبول می توانند جایگزین مناسبی برای گچبری و سیمانکاری های سنتی باشند. این نوع از ابزارهای دکوراتیو قابلیت نصب در نمای داخلی و خارجی را دارد و دارای انواع مختلفی چون ابزار گلویی، کنج، پانلهای قالب، قرنیز، نور مخفی، دور چهارچوب درب و پنجره، طاقچه، سبد گل و فرشته دارند و می توان با این ابزار طرح های متنوع و زیبایی چون المان های دکوری، ستون ها، کتیبه ها، سر ستون ها و نرده ها را ایجاد نمود.

ویژگی ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان

این مدل ازابزارهای پیش ساخته در مقایسه با گچبری هایی که به صورت سنتی اجرا می شود مزیت هایی دارند که باعث شده امروزه از آنها به صورت گسترده استفاده شود.  

طرح های متنوع و همچنین دوام و ماندگاری ابزار های پلی یورتان و حتی روش نصب راحت و سریع آنها از جمله مزیت های این مدل ابزار ها می باشد. توجه داشته باشید که ابزار های پلی یورتان را با کمک چسب مخصوص و میخ می توان به آسانی نصب نمود.

سبک بودن این ابزار و اینکه به راحتی قابل نصب بر روی هر سطحی مانند سیمان، سنگ، کاشی، فلز، گچ و … هستند از دیگر مزایای ابزار های پلی یورتان است و می توان این ابزار را با انواع رنگ های ساختمانی و همچنین پتینه کاری رنگ آمیزی نمود. ابزار های پیش ساخته پلی یورتان بدون CFC بوده و سازگاری مناسبی با محیط زیست دارند.

این ابزار در مقابل عواملی چون رطوبت، کپک و همچنین در برابر قرار گیری در محیط های اسیدی و قلیایی از خود مقاومت نشان می دهد و به راحتی می توان آنها را برش داد.

با کمک این ابزار های دکوراتیو پرت مصالح بسیار کمتر می شود زیرا طول شاخه های پروفیل ۲/۴ متر است که در مقایسه با گچبری های سنتی بسیار کمتر خواهد بود.

صفحات پلی استایرن

ورق های فوم فشرده شده پلی استایرن که از ماده پتروشیمی GPPS تشکیل شده اند و دارای بافت تو در تویی هستند و به صورت فشرده و بدون حفره می باشند. این صفحات به شکل تزریقی و با روش های صنعتی با استفاده از ذوب این ماده در فشارهای بالا و با کمک تکنولوژی های پیشرفته روز دنیا تولید می گردند و از آنها به جهت مصارف دکوراتیو سقفی استفاده می شود.

ابزارهای پلی استایرن استحکام بسیار بالایی دارند و آب را خیلی کم جذب کرده و به همین خاطر می توان از آنها به جهت عایق بندی حرارتی، رطوبتی و صوتی استفاده کرده و به همین جهت جزء ابزار های دکوراتیو چند منظوره شناخته می شوند و چون قیمت پایینی داشته و در زمان آتش سوزی گاز سمی در فضا منتشر نمی کنند به عنوان یک ابزار پیش ساخته ایمن معرفی می شوند.

با کمک این محصول دیگر نیاز به رابیتس کاری، میلگرد و انجام عملیات جوشکاری نبوده و به همین خاطر سرعت اجرای ساختمان ها را افزایش می دهند و استفاده از آنها رو به گسترش می باشد.

خصوصیات استفاده از ابزارهای پلی استایرن

ابزارهای پیش ساخته پلی استایرن دارای وزن بسیار سبکی هستند که به دلیل قیمت پایینی که دارند استفاده از آنها به جهت مصارف دکوراتیو رونق بسیاری دارد.

به دلیل وزن سبک حمل و نقل آنها به آسانی امکان پذیر است و می توان تجهیزات ساختمانی مانند کابل، لوله،  سیم و … را از زیر آنها عبور داد. فوم های پلی استایرن قابلیت ترمیم پذیری داشته و هرگز بعد از گذشت زمان ترک نخورده و دچار تغییر رنگ نمی شوند.

قابلیت نورپردازی و استفاده از رنگهایی چون پلاستیک و اکرلیک به جهت رنگ آمیزی آنها باعث می شود تا این ابزار پیش ساخته سقفی جایگزین گچبری های سنتی شود.

ابزار هایی از جنس پلی استایرن دارای طرح های متنوعی هستند و بار اضافی به ساختمان را کاهش داده و در برابر زلزله مقاومت بالایی دارند.

در زمان بهره برداری از ساختمان هم این قابلیت وجود دارد که بتوان ابزار های پلی استایرن را نصب کرده و چون در برابر نفوذ حشرات بسیار مقاوم هستند در محیط های مسکونی کاربرد بسیار زیادی خواهند داشت.

معایب استفاده از گچبری های سنتی

بهره گیری از تزئینات گچی دارای معایب و مشکلات فراوانی است که شامل مواردی چون زمان بر بودن نصب و اجرا و رنگ آمیزی آنها، عدم استفاده از محیط در زمان گچکاری و رنگ آمیزی، هزینه بالا، صرف وقت بسیار به جهت نصب و اجرا و ایجاد ترک در زمان کوتاه و … اشاره کرد.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید