تغییر دکوراسیون منزل در سال نو

تغییر دکوراسیون منزل در سال نو

با نزدیک شدن به سال جدید خانم های خانه به فکر تغییر دادن دکورسیون منزل خود افتاده و به جهت نونوار کردن فضاهای مختلف منزل خود اقداماتی را انجام می دهند.

از آنجایی که افراد تمایل دارند در یک محیط جدید و همچنین زیبا در فصل بهار از مهمانان خود پذیرایی کنند از این رو  دنبال راهکار هایی هستند که به صورت معمول در زمان خانه تکانی دکوراسیون منزل را هم تغییر دهند. توجه داشته باشید که تغییر یک فضا تنها با خرید وسایل و لوازم جدید صورت نگرفته می توان بدون هزینه زیاد برای خرید مبلمان، پرده و سایر وسایل جدید و با استفاده از کارهای بسیار ساده حس نونوار کردن را در فضای منزل ایجاد نمود.

با پرداخت کمترین هزینه می توان شکل و قیافه خانه را دگرگون کرده و تنوعی بی نظیر را در خانه به وجود آورد. در این مقاله کارهایی که می توان با انجام آنها فضای خانه را تغییر و حس متفاوتی را ایجاد کرده را مورد بررسی قرار می دهند. البته شایان ذکر است که کارهای پیشنهاد شده تنها چند ایده کاربردی برای ایجاد تحول در فضاهای مختلف خانه بوده و می توان با استفاده از ذوق و سلیقه خود کارهای دیگری را انجام داد که منحصر به فرد بوده و حس خاص بودن را ایجاد می کند.

جابجایی درست وسایل

یکی از ساده ترین کارهایی که می توان با آن حس تنوع را در خانه ایجاد کرده و دکوراسیون فضاهای مختلف را به صورت کلی تغییر داد جابجا کردن وسایل می باشد و به صورت معمول در زمان خانه تکانی که وسایل را تکان می دهند تا زیر آنها را تمیز کنند این امکان فراهم می شود تا وسایل را به بخش دیگری از محیط انتقال داده و از این طریق شکل و فرم تازه ای در فضا ایجاد می شود.

برای مثال می توان مبلمان و میز های عسلی را به مکان دیگری از خانه منتقل نمود. البته در صورتی که مبلمان سالم بوده و نیاز به تعمیر و تعویض رویه مبلمان نیست انجام این راهکار ایده مناسبی خواهد بود. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشت چیدمان درست و اصول مبلمان است که این امر باعث زیبا تر به نظر رسیدن خانه شده و در شکل دادن به سالن پذیرایی با اتاق نشیمن نقش مهمی را ایفا می کند.

در زمان چیدمان مبلمان در فضای دیگری باید به تعداد افرادی که قرار است از آن استفاده کنند و همچنین کاربری اتاقی که قرار است مبلمان در آن چیده شود توجه کرده و بر طبق آن نحوه چیدمان مبلمان را تغییر داد. برای مثال نقطه کانونی که چیدمان مبلمان بر اساس آن تغییر می کند می تواند شومینه، منظره بیرون از پنجره و حتی تلویزیون باشد. فراموش نکنید که تغییرات وسایل منزل را باید بر اساس اصول انجام داده و در صورتی که در این رابطه اطلاعاتی ندارید می توانید به مجلات و اینترنت رجوع کرده تا بتوان بدون نقص عملیات جابجای وسایل را در سال جدید انجام داد.

توجه به جزئیات

هزینه زیاد در تغییر دکوراسیون زمانی انجام می شود که افراد بخواهند کلیات منزل خود را تغییر دهند. برای مثال در صورت عوض کردن کامل میز ناهار خوری باید هزینه بالایی را متحمل شد. البته فراموش نکنید که انجام این کار یک اشتباه است و هرگز نباید در پایان سال و  زمانی که نزدیک به نوروز هستیم و بدون شک قیمت وسایل خانه به صورت نجومی بالا می رود دست به چنین اقدام نادرستی زد.

از این رو توصیه ما این است که که به جای تغییر در کلیات به جزیئات توجه کرده و آنها را تغییر دهید. برای مثال به جای عوض کردن میز ناهار خوردی تنها رو میزی آن را جدید کرده و از رومیزی زیبا، شیک و متفاوتی استفاده کرده که نمایی نو را خلق کند.

البته شایان ذکر است که می توان تغییر جزئیات را برای سایر بخش های منزل هم اجرا کرده و ایده گفته شده تنها یک مثال می باشد. اگر به دنبال عوض کردن کلیات هستید توصیه ما تغییر پرده های منزل می باشد که بسیار در تغییر فضا تاثیر گذار خواهد بود. از این رو بهتر است با دقت و جست و جو مدل زیبا و مناسبی از پرده را انتخاب کنید که هزینه بالایی را متحمل نشده و با رنگ مبلمان و به طور کلی دکوراسیون خانه هماهنگی داشته باشد.

استفاده از گل و گیاه در منزل

یکی از ایده هایی  که با نزدیک شدن به فصل بهار می توان به شکل معجزه آسایی در خانه حس نو شدن و بهاری را ایجاد کند استفاده از گلدان های طبیعی گل و گیاهان مختلف است که طراوات و زیبایی را در فصل بهار به خانه آورده و نیاز به تحمل هزینه بالایی نخواهد بود.

از این رو می توان  تعدادی گلدان با رنگ های شاد در گوشه و کنار خانه قرار داده و از با کمک آنها فضاهای مختلف منزل را تزئین نمود. از آنجایی که وجود گلدان در فضای خانه باعث تصفیه هوا می گردد تاثیر بسیارزیادی در روحیه و سلامت افراد ساکن در خانه خواهد داشت.

تنها نکته ای که باید در زمان انتخاب گلدان به آن توجه داشته باشید این است که هر گلدان گل یا گیاهی را نمی توان در داخل آپارتمان قرار داده و تنها  گیاهانی مانند بامبو، حسن یوسف، بنفشه آفریقایی و گیاهانی از این دست را می توان در داخل خانه نگهداری کرده و از حس طراوات و زیبایی آنها استفاده نمود.

نکته مهم در رابطه با نگهداری از گلدان ها و گیاهان مختلف در خانه توجه به نور و آب آنها بوده و باید در جاهایی از منزل آنها را قرار داد که از نور کافی برخوردار بوده و با دقت در فاصل زمانی آب داده شوند که به صورت دائمی شادابی خود را حفظ کنند.

اضافه نمودن رنگ به خانه

از آنجایی که رنگ ها نقش مهم و تاثیر گذاری در جلوه دادن به فضاهای مختلف خانه دارند پیشنهاد می کنیم از آنها برای جلوه دادن به فضا استفاده شود.از این رو می توان بدون اینکه چیدمان مبلمان تغییر کند با اضافه نمودن یک تابلوی رنگی یا بهره گیری از رنگ های شاد خانه را جذاب و زیبا نمود. برای تغییر دکوراسیون منزل می توان از وسایل رنگی کوچک و کم هزینه استفاده کرده و با اضافه نمودن رنگ در بخش های مختلف در نونوار کردن خانه سهیم بود. برای مثال با اضافه کردن چند کوسن رنگی در فضای نشیمن، بهره گیری از یک رومیزی خوش رنگ روی میز ناهار خوری یا نصب یک تابلوی رنگارنگ و زیبا در پذیرایی منزل باعث می شود تا رنگ و لعاب به بخش های مختلف آورده و تحویلی کم نظیر ایجاد شود.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه نمود انتخاب درست رنگ بر اساس کاربری محیط می باشد. برای مثال انتخاب رنگ هایی که با فضای کلی در تضاد است برای خانه مناسب نبوده و به صورت معمول نباید از رنگ های تند و متضاد استفاده نمود.

بهره گیری از دیوارپوش های مختلف

بعضی از افراد برای تمیز کردن و همچنین نونوار شدن خانه تصمیم به تغییر رنگ و پوشش دیوار های منزل گرفته و سعی دارند با انتخاب یک متریال جدید تغییری در دیوارهای منزل ایجاد کنند. البته راهکارهای زیادی برای تغییر دیوار ها وجود دارد و می توان از روش های مختلفی مانند رنگ کردن، کاغذ دیواری، چسباندن استیکر یا پوستر سه بعدی و … استفاده نمود. اما پیشنهاد ما نصب دیوارپوش های سه بعدی بست وال است که باعث می شود دیواری شیک، زیبا و بدون نقص را ایجاد و نقطه کانونی مناسبی را به وجود آورد. از آنجایی که دیوارپوش های سه بعدی بست وال قابلیت شست و شو دارد در زمان خانه تکانی به راحتی با استفاده از شیشه شوی و یک دستمال نرم تمیز شده و حتی به دلیل قابلیت رنگ پذیری آنها می توان برای ایجاد تنوع رنگ دیوارپوش ها را تغییر داد.

فراموش نکنید که با انجام این کار به صورت کلی می توان حال و هوای خانه را تغییر داده و در ایجاد تغییر مثبت فضای داخلی منزل نقش مهمی را ایفا نمود.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید