تزیین پنجره ها با پرده مناسب

تزیین پنجره های منزل با پرده ای مناسب

وقتی درباره دکوراسیون اتاق های منزل تصمیم گیری می کنیم یکی از آیتم های مهم انتخاب صحیح پرده برای پنجره ها می باشد. پرده مناسب برای هر پنجره را باید با دقت و حوصله انتخاب کرد تا بتوان زیبایی دکوراسیون اتاق را چند برابر نمود. دقت در این انتخاب به شما کمک می کند تا طرح و رنگی مناسب را برای هر اناق برگزینید. زیرا اگر رنگ و طرحی که انتخاب می کنید مناسب نبوده و با دکوراسیون اتاق هماهنگی نداشته باشد، آنگاه دکوراسیون کل فضا تحت الشعاع قرار می گیرد. به همین خاطر در این مقاله تلاش نموده ایم تا به شما در انتخاب درست پرده کمک کنیم.

پرده ای برای حریم خصوصی

بهتر است بدانید که پر کاربرد ترین پرده ای که در بازار موجود است و به صورت متداول افراد مختلف از آن استفاده می کنند، پرده حریر است. از آنجایی که این نوع پرده ها زیبایی خاصی به هر فضایی می دهند، بسیار پر کاربرد هستند. فراموش نکنید که این نوع پرده ها برای افرادی که تمایل به خلق یک فضای خصوصی به ویژه در شب را دارند، اصلا” مناسب نبوده و توصیه ما این است که این افراد از این نوع پرده ها استفاده نکنند. در واقع پرده های حریر برای افرادی که دوست ندارند، از بیرون فضای داخل دیده شود، گزینه مناسبی نیستند. بهتر است در فضای اتاق خواب خود از این نوع پرده ها بهره نگیرید و اگر انتخاب شما پرده ای حریر است، هرگز آن را به تنهایی استفاده نکنید، بلکه بهتر است یک لایه پارچه ضخیم در زیر آن نصب شود و بعد از پرده حریر بهره بگیرید. البته می توانید از شیشه های دودی یا مشبک هم استفاده کرده و از این طریق دید خارجی را از بین ببرید، در این حالت می توانید به تنهایی از پرده حریر برای پنجره اتاق خواب خود استفاده کنید.

میزان نور هر اتاق

همان طور که می دانید هر پنجره ای به صورت های مختلف منابع انتقال نور می باشد. از این رو جنس پارچه ای که به عنوان پرده برای هر پنجره ای انتخاب می کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. مهم بودن این مسله به این خاطر است که همه پرده ها می توانند بر روی میزان نوری که به داخل اتاق وارد می شود، سهیم باشند. از این رو توصیه ما این است که برای اتاق خواب خود از پارچه های ضخیم تری استفاده کنید و از پرده هایی با جنس های نازک تر برای اتاق های آفتاب گیر که نیاز به ایجاد فضای خصوصی در آنها وجود ندارد، بهره بگیرید. برای اینکه بتوانید تصمیم درستی درباره جنس پرده بگیرید، بهتر است به میزان نوری که به داخل هر اتاق می تابد، توجه داشته باشید.

پرده متناسب برای هر اتاق

اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید و سعی کنید که هرگز این اشتباه را انجام ندهید، این است که برای همه اتاق ها از یک مدل پرده استفاده نکنید. این اشتباه را به صورت معمول اکثر افراد انجام می دهند. بهتر است بدانید که پرده هر اتاق باید متناسب با دکوراسیون اتاق در نظر گرفته شود و هر گز نمی توان از یک مدل پرده برای همه اتاق ها بهره گرفت. در نتیجه فراموش نکنید که هر اتاق به پرده ای مخصوص نیاز داشته که باید با توجه با دکوراسیون اتاق و کاربرد آن انتخاب شود.

رنگ پرده ها

برای انتخاب پرده مناسب برای هر اتاق باید به رنگ آن هم توجه داشته باشید و رنگی را انتخاب کنید که برای عمق و ژرفا بخشیدن به خانه شما مناسب باشد. حتی می توانید برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید، از اینترنت هم کمک گرفته و ایده های جدید را انتخاب کنید.

 جنس پرده

پارچه های متنوعی برای دوخت پرده ها وجود دارند که شما می توانید به راحتی با انتخاب آنها پرده مورد نظر خود را تهیه کنید. البته این امکان برای شما وجود دارد که از یک یا چند نوع پارچه به صورت ترکیبی برای پرده استفاده کنید و تنها با استفاده از سلیقه شخصی و هماهنگی آن با دکوراسیون داخلی خانه می توانید انتخاب بهتری را انجام دهید. توجه داشته باشید که جنسی رابرای پرده انتخاب کنید که با گذشت زمان و شستشو رنگ آنها نرفته و ضد کدر شدن باشند. این نوع پارچه ها را می توانید برای اتاق هایی که نورگیر زیادی دارند، استفاده کنید.
استفاده از پارچه های ابریشمی هم گزینه مناسبی برای پرده ها هستند که در بین خانم های بسیار طرفدار دارند. البته مشکل بزرگی که پارچه های ابریشمی دارند، این است که با گذشت زمان کوتاهی رنگ آنها از بین می رود. به همین خاطر توصیه ما این است که با وجود لوکس بودن این نوع پارچه ه، از آنها برای پرده استفاده نکرده و بهتر است مصرف آنها را به روبالشی و کوسنها و سایر وسایل زینتی محدود کنید.

طرح پرده

نکته مهمی که درباره طرح پرده ها باید توجه داشته باشید، این است که طرح پرده انتخابی شما باید با دیزاین کل اتاق همخوانی داشته باشد و این هماهنگی به گونه ای باشد که پرده جزئی از دکوراسیون اتاق محسوب شود. یادتان نرود که انتخاب درست پرده می تواند بازتاب دهنده خوبی برای سایر تزئینات اتاق باشد و این امر باعث می شود تا به زیبایی های موجود در اتاق جلوه جدیدی بدهد. حتی ضخامت آن هم با فضای دکوراسیون اتاق هماهنگ باشد. این نکته به این معنا است که هرگز نباید پرده ای که جنس ضخیم و سنگینی دارد را در یک اتاق سبک که دارای دکوراسیونی محدود است، استفاده کنید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید