اتاق نشیمن بهاری

نشیمن بهاری

اتاق نشیمن قسمتی از منزل است که در فصل بهار معمولا” دکوراسیون آن را تغییر می دهند تا در اصطلاح این اتاق بهاری شود. توجه داشته باشید که نو شدن اردیبهشتی به معنای تغییر دادن یا تعویض خانه نبوده و تنها کاری که برای این منظور بهتر است انجام شود خلوت کردن دور و اطراف فضای خانه می باشد.

برای بهاری کردن اتاق نشیمن در قدم اول توصیه می شود لوازم تزئینی که به صورت معمول در این اتاق وجود دارد را جمع کرده و با انجام این کار به راحتی می توان فضای نشیمن را به روزرسانی نمود. قدم بعدی برای ایجاد تحول در فضای نشیمن استفاده از لوازم تزئینی شاد با رنگ های روشن است. اکسسوری های بهاری به عنوان یک راهکار ساده برای ایجاد تغییر در این ماه پیشنهاد مناسبی است. برای مثال می توانید از میز، کتاب های رنگی گلدان های تزئینی، اشیاء جذاب و همچنین کنسول هایی با رنگ روشن را برای تغییر فضای نشیمن استفاده کنید.

 بهره گیری از شمع های دکوراتیو و لوازم معطر که باعث ایجاد رایحه تازه و بهاری می شوند گزینه های مناسبی هستند که می توانند بهار را در اتاق نشیمن به جریان اندازند. کوسن های مخملی که با پارچه های پشمی تهیه شده اند را در این فصل جمع کرده و برای تغییر اتاق نشیمن از کوسن هایی با پارچه های کتانی که دارای رنگ های شادی هستند استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم از پارچه های چاپ شده کمک بگیرید تا با انجام این کار سبک زیباتری در فضا ایجاد شود.

ایجاد طراوت در خانه

برای به وجود آمدن طراوت و تازگی در فضای نشیمن می توان از گیاهان برگ دار و به خصوص با برگ های بزرگ و پهن استفاده نمود. برگ های بزرگ گل های شیپوری یا برگ موز را در گلدان های رنگی قرار و در قسمت های مختلف محیط استفاده کنید. راهکار دیگر این است که یکی از دیوارها را رنگ یا کاغذ دیواری کرده تا از این طریق از سایر دیوار ها متمایز شده و حس پرطرواتی را در فضا ایجاد کند. فراموش نکنید که الگو های رنگی و سر زنده به همراه رنگ های روشن تغییر بزرگی را در فضای خانه ایجاد می کنند که بسیار تاثیرگذار خواهد بود. استفاده از رومیزی های پارچه ای که زرق و برق زیادی دارند می توانند به عنوان پوشش میزهای های اتاق نشیمن استفاده شوند و با کمک آنها بهار بر روی میزها قرار بگیرد.

انتخاب تم رنگی

از آنجایی که هزاران رنگ با درجه های مختلف تیرگی و روشنی وجود دارد و تنوع طیف رنگ ها بسیار گسترده می باشد و به دلیل اینکه منابع نوری متفاوتی وجود دارد به همین خاطر می توان متناسب با هر خانه و محیطی از طیف های مختلف رنگ استفاده نمود و ممکن است یک رنگ در یک فضا زیبایی بی نظیری را ایجاد کرده و همان رنگ در خانه ای دیگر آنچنان که باید چشمگیر نباشد. توصیه می کنیم رنگی را انتخاب کنید که بهترین مکمل برای لوازم، اثاثیه داخلی، قالی ها و آثار هنری موجود در خانه باشد. البته باید ترس را کنار گذاشته و از رنگ های جذاب و شاد که به خانه جلوه ای نو می بخشند استفاده نمود. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید می توان از طبیعت کمک گرفته و یک دکوراسیون اردیبهشتی را به وجود آورد.

نفس دادن به خانه با مبلمان

ازدحام زیاد در فضای خانه خوشایند نبوده و باید تا جایی که امکان دارد با این مسله در فضا های مختلف خانه مقابله شود. زندگی زمانی در یک محیط لذت بخش می شود که فضاهای کافی و مناسبی برای حرکت و راه رفتن وجود داشته و به راحتی بتوان به تمام بخش های خانه دسترسی داشت. پر کردن فضا با تعداد زیاد مبل کار درستی نبوده و توصیه می کنیم به جای مبلمان زیاد از تعداد کمتر و با کیفیت آنها استفاده کنید. زیرا مبلمان با پارچه های رنگی و روشن که دارای گل های بهاری هستند در کنار چوب مناسبی که برای تهیه مبلمان استفاده می شود گزینه مناسبی برای سبک بهاری اتاق نشیمن می باشند. تا جایی که امکان دارد باید تازگی، سبزی و رنگارنگی طبیعت را در خانه به وجود آورد و می توان با استفاده از عناصر اصلی که در خانه استفاده می شود دکوراسیون بهاری را خلق و از آن لذت برد.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید