سرویس بهداشتی و حمام

بدون دیدگاه

تهویه سرویس بهداشتی و حمام

یک سرویس بهداشتی کامل و همچنین ایده آل علاوه بر اینکه باید دارای دکوراسیونی زیبا و کاربردی باشد داشتن هوایی سالم و حتی محیطی بهداشتی و تمیز هم از اولویت های یک سرویس بهداشتی ایده آل می باشد. توجه داشته باشید که تمیز و مرتب بودن سرویس بهداشتی باعث می شود تا میکروب ها و باکتری در این فضا رشد و نمو نداشته و از شیوع بیماری در فضای خانه جلوگیری می شود. از آنجایی که هر سرویس بهداشتی امکان ایجاد نم و رطوبت در آن زیاد است باید از راهکار هایی استفاده شود تا بتوان هوای داخل سرویس را مطبوع نگه داشت. از این رو بهره گیری از یک سیستم تهویه هوا با قدرت زیاد برای این فضا ضروری می باشد.

راهکارهای گرفتن نم از سرویس بهداشتی و حمام

رسیدگی به محیط سرویس بهداشتی منزل با استفاده از یک دستگاه مخصوص و مناسب به جهت تهویه هوا کار سخت و دشوارس نبوده اما باید یک سری اقدامات ساده در این زمینه صورت بگیرد.
۱- قرار دادن یک فن هواکش قوی و با کیفیت در فضای سرویس بهداشتی وهمچنین حمام بسیار ضروری می باشد. توجه داشته باشید که استفاده از یک فن بی کیفیت که دارای سر و صدای زیادی است باعث می شود تا افراد تمایلی به استفاده از آن نداشته و در نهایت تهویه هوا صورت نمی گیرد. به همین خاطر توصیه می شود برای فضای سرویس بهداشتی و حمام فن قوی و کم صدایی را انتخاب کنید که عملکرد مناسبی داشته باشد.
۲- در صورتی که نسبت به عملکرد فن هواکش نصب شده در این محیط شک داشته باشید می توانید یک دستمال کاغذی ضخیم را در کف دست گرفته و در نزدیک فن قرارداده و در صورتی که فن هوا کش به درستی کار کند دستمال را از کف دست به سمت خود می کشد و دستمال به آن چسبیده می شود و در غیر این صورت باید فن را تعویض کرده و از فن هواکش جدیدی استفاده شود.
۳- توصیه می کنیم که تنها در زمان استفاده از حمام فن را روشن نکرده بلکه بعد از خروج از حمام هم باید برای مدتی فن را روشن گذاشته تا از این طریق بتون نم و بخار فضا کاملا خارج شود و در صورت تمایل می توانید برای کسب اطلاع و همچنین اطمینان از خشک بودن فضای حمام از فن های سنسوردار استفاده شود و در غیر این صورت توصیه می کنیم نسب به روشن ماندن فن بعد از خروج حمام دقت داشته باشند.
۴- اگر در فضای حمام کابین دوش دارید باید اطمینان کسب نمود که هیچ مانعی برای خروج بخار از این فضا وجود نداشته باشد. بهتر است فن هواکش در نزدیکی دوش قرار داده شود و در صورتی که دوش با استفاده از یک در یا پانل از قسمت سرویس بهداشتی جدا شده است می توان فن را در جایی نصب نمود که برای خروج بخار از فضا سدی وجود نداشته باشد و راه ورود هواکش بسته نشود.
۵- تنها خشک نگه داشتن فضای سرویس بهداشتی وحمام کافی نبوده و حتی باز نگه داشتن پنجره سرویس بهداشتی به تنهایی به خشک کردن فضا کمک نمی کند و بهتر است تمام روش ها را در کنار هم آزموده و در کنار روشن ماندن فن هواکش پنجره را هم باز بگذارید. زیرا دور بودن فضای سرویس بهداشتی و حمام از نم و رطوبت باعث می شود تا زود به زود خشک شده و این مسله در نتیجه به سلامت فضا کمک بسیاری خواهد کرد.
۶- پیشنهاد دیگری که علاوه بر فن هواکش می توان از آن استفاده نمود بهره گیری از یک سیستم گرمایش از کف می باشد که این ایده می تواند به صورت کامل و ایده آل هوای سرویس بهداشتی را سالم نگه دارد. نکته مهم این است که سیستم گرمایش از کف سریع ترین و کامل ترین روش برای خشک و بهداشتی نگه داشتن فضای سرویس ها می باشد. نکته مهم در رابطه با سیستم گرمایش از کف این است که باید این سیستم را در فضای دوش نصب نمود.
۷- بهره گیری از در یا پانل برای فضای دوش در حمام باعث می شود تا فضا خشک بماند. البته باید بخش بالایی این پانل ها قابلیت بازشدن داشته باشد تا در زمان بسته بودن در فضای داخلی خشک مانده و به جهت تهویه هوا و همچنین خشک نگه داشتن فضا می توان درها را تمام مدت باز نگه داشت.
۸- ازآنجایی که دوغاب کاشی ها به کندی و خیلی دیر خشک می شوند این مساله باعث می شود تا منبع خوبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها در فضای سرویس بهداشتی و حمام ایجاد شود. به همین خاطر توصیه می کنیم برای کف سرویس و حمام از کاشی هایی با ابعاد بزرگ استفاده شود تا تعداد کمتری کاشی نیاز بوده و کمتر از دوغاب برای بین آنها استفاده و در نتیجه راحت تر می توان جرم دوغاب ها را گرفته تا بهداشت این فضا ها به درستی رعایت شود.
نوشتهٔ بعدی
اتاق نشیمن بهاری
نوشتهٔ پیشین
پله های گرد ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید