اتاق کار رویایی

چگونگی ایجاد یک اتاق کار رویایی

بدون شک شما هم مانند هر فرد شاغلی صبح که از خواب بیدار می شوید، به پوشیدن یک لباس مناسب فکر می کنید، زیرا از تاثیر آن روی حال و هوای دیگران کاملا” با خبر هستید. در واقع استفاده از لباس مناسب باعث می شود تا وجهه شما دربرابر ارباب رجوع و کارمندان بالا برود. حتی با پوشیدن یک کفش شیک و عطری خاص می توانید کارمندان خود را تحت تاثیر قرار دهید. البته فراموش نکنید که رعایت همه این موراد تنها بخشی از کاری است که برای حضور در محل کار خود می توانید انجام دهید. بخش دیگر تاثیر گذاری از اتاق و محل کار شما خواهد بود. در اتاق کار باید میز و لوازمی که روی آن قرار داده شده است، با خوش سلیقگی انتخاب شده باشند تا هر کدام بتوانند پیام خاص خود را به دیگران انتقال دهند.

آنچه طراحان داخلی به آن معتقد هستند، این است که اتاق کار هر کسی بازگو کننده شخصیت تجاری و اداری افراد می باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم برای رسیدن به موقعیت شغلی مناسب، در کنار توجه به وضع ظاهری خود، وضعیت اتاق کار خود را هم سر و سامان دهید. در این مقاله چند ایده ساده و کارآمد را ارائه می دهیم تا بتوانید از آنها برای چیدمان اتاق کار خود استفاده کنید.

قرار دادن یک گلدان گل روی میز

بهتر است بخش کوچکی از میز کار خود را به یک گلدان کوچک گل اختصاص دهید و با این کار میز خود را دکور کنید. بهتر است بدانید که وجود گل بر روی میز نشانه دهنده این است که شما از کار خود لذت می برید. پیشنهاد می کنیم از گل های آپارتمانی در محل کار خود استفاده کنید. زیرا این گل ها نه تنها به شادابی و طراوت محیط کار کمک می کند، بلکه باعث می شود تا فضای خشک و رسمی محل کار کمی صمیمانه تر شود. نکته مهم این است که گل ها همیشه باید شاداب باشند. زیرا وجود یک گل خشکیده در گوشه اتاق، باعث انتقال پیام های منفی به دیگران خواهد شد.

وجود صندلی های یک دست

برای اینکه محیط کار خود را به دنیای امروز نزدیک کنید، بهتر است از صندلی های خاص برای نشان دادن جایگاه افراد استفاده نکنید، بلکه بهتر است صندلی های ارگونومیک که مناسب فیزیک بدن افراد باشد را انتخاب کنید. زیرا انجام این کار باعث دلچسب شدن فضای کار شما شده و بیشتر با محیط کار همخوانی خواهد داشت. نکته مهم این است که این نوع صندلی ها محیط کار را صمیمانه تر و زیبا تر خواهد کرد.

عدم استفاده از استیکر روی دیوار و میز

گاهی اوقات افراد برای اینکه نشان دهند سرشان چقدر شلوغ است، دور تا دور صفحه مانیتور خود را برچسب های رنگی می چسبانند و روی هر کدام مطلبی را برای یاد آوری می نویسند. بهتر است بدانید که این کار اصلا” در نظر ارباب رجوع نشانه خوبی نبوده و حتی در بعضی مواقع بازگو کننده این است که شما از عهده مدیریت کارها بر نمی آیید. در واقع وجود این برچسب ها نشان دهنده بی نظمی شما نیست، اما به دلیل اینکه در محیط کار بیشتر توجه روی بازخورد و واکنش ها معطوف می شود، استفاده از برچسبهای رنگی کمی ناخوشایند بوده و ظاهر میز کار شما را خراب خواهد کرد. پیشنهاد می کنیم به جای چسباندن برچسب به در و دیوار اتاق کار خود، این برچسب ها را در صفحه مانیتور و با کمک برنامه استیکر ویندوز داشته باشید.

استفاده از تقویم و ساعت روی میز

بر روی میز کار خود تقویم و ساعت قرار دهید. در واقع توصیه ما این است که ساعت و تقویم انتخابی شما کاملا”به روز و مدرن باشد و هرگز از مدل های قدیمی استفاده نکنید. با قرار دادن یک ساعت رو میزی باعث زیبایی میز کار خود شوید. البته می توانید از یک ساعت دیواری مناسب با فضا استفاده کنید. وجود ساعت و تقویم نه تنها یکی از راهکارهای القای درجه موفقیت شما به دیگران می باشد، بلکه نشان دهنده این است که وقت و زمان برای شما ارزش زیادی دارد. البته فراموش نکنید که ساعت همیشه در حال کار کردن بوده و تقویم را با توجه به روز ورق بزنید. زیرا وجود یک ساعت از کار افتاده یا تقویمی که دو ماه پیش را نشان می دهد، باعث ایجاد حس ناامنی در ارباب رجوع می شود.

وجود یک عکس خانوادگی

روی میز کار خود، یک قاب عکس کوچک از خانواده خود قرار دهید. البته شاید فکر کنید که انجام این کار چه لزومی دارد و فقط در فیلم های خارجی دیده اید که روی میز کار خود قاب عکس خانوادگی قرار می دهند. یادتان نرود که وجود قاب عکس برای خوب شدن حال کارمندان نخواهد بود، بلکه به این دلیل است که چیدمان خاص عکس ها به ارباب رجوع حس امنیت و راحتی را انتقال می دهد. در واقع تصور کنید که دیدن عکس خانواده یک فرد جدی در محل کارخود نه تنها باعث باز شدن یخ رابطه می شود، بلکه نشان دهنده حال و هوای شما هم خواهد بود. طراحان داخلی بر این باور هستند که عکس خانواده در محیط کار نشان دهنده این است که شما فردی مهربان، خانواده دوست و … هستید. نکته مهم این است که تنها باید از یک عکس و یک قاب در فضای کاری خود استفاده کنید و هرگز محیط کار خود را تبدیل به آلبوم خانوادگی نکنید.

استفاده از ظرف شکلات

بر روی میز خود حتما ظرفی را قرار داده و داخل آن را پر از شکلات کنید یا می توانید به جای شکلات از ظرفی حتی کوچک برای قرار دادن شیرینی استفاده کنید. دلیل انجام این کار این است که نشان دهید شما فردی برون گرا هستند. در بعضی از محیط های کاری روی میز کنفرانس خود یک آشپزخانه واقعی را ایجاد کرده و وسایل درست کردن قهوه، شیر، شکر، لیوان های یک دست، پارچ آب و حتی بیسکوییت هایی با طمع های مختلف هم دیده می شود. البته یادتان نرود که اتاق کار شما اتاق پذیرایی نبوده و بهتر است پذیرای از مهمان و ارباب رجوع را فرد دیگری انجام دهد و به جای همه این موارد تنها یک ظرف شکلات متناسب با دکوراسیون اتاق، روی میز قرار دهید.

بی نظمی زیبا اتاق کار

در زمان طراحی اتاق کار مهم ترین مسله ای که باید رعایت شود، پرهیز از بی نظمی خواهد بود. در واقع طراحان داخلی در زمان چیدمان اتاق به این فکر هستند که فضای اتاق به گونه ای دکوراسیون شود که هیچ بی نظمی و شلختگی به چشم نیاید. به همین خاطر وسایل و لوازمی که معمولا” بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را در فاصله نزدیک به کابر قرار داده و برای سهولت در استفاده کاربر، معمولا” لوازمی که باهم استفاده می شوند را در کنار هم قرار می دهند.

مسله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت معمول افراد برای اینکه میز شلوغی نداشته باشند، همه وسایل ولوازم را در داخل کشوهای میز قرار می دهند و بر این باور هستند که میز خالی زیبا تر خواهد بود. در صورتی که این تصور اشتباه بوده و داشتن یک میز خالی خیلی بد تر از میز شلوغ می باشد. یادتان نرود که شما باید برای میز کار خود المان هایی داشته باشید، المان هایی مانند لیوان، کاور های رنگی، چراغ مطالعه و… که نشان دهنده سلیقه شما باشد.

انتخاب رنگ متناسب با کار

همان طور که می دانید رنگ ها در هر محیطی تاثیر گذار هستند و این مسله از محیط کار مستثنا نیست. در واقع با وجود رنگ ها می توانید واقعیت شغلی خود را منعکس کنید. برای مثال استفاده از رنگ های خنثی و ملایم مانند زرد کم رنگ یا کرم مایل به سفید یا آبی روشن مناسب فعالیت های تجاری می باشد. اما اگر یک شرکت تبلیغاتی هستید که در کار خود به خلاقیت نیاز دارید، بهتر است از رنگ هایی مانند نارنجی، سبز و آبی تیره استفاده کنید. یادتان نرود که استفاده از رنگ ها لزوما” برای دیوارها نبوده و شما می توانید از رنگ های دارای طیف های هماهنگ برای سایر وسایل و لوازم کار خود هم استفاده کنید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید