موارد استفاده از کوسن

استفاده از کوسن در فضاهای مختلف  

کوسن ها نقش مهمی در دکوراسیون منزل ایفا می کنند و پیشنهاد می کنیم بر روی صندلی ها، نیمکت های چوبی و فلزی از کوسن های مختلفی استفاده کنید. بهره گیری از کوسن ها با رنگ ها و مدل های مختلف می تواند نقش تاثیرگذاری در تغییر دکوراسیون منزل داشته و به عنوان یک راهکار مقرون به صرفه برای ایجاد تغییرات تازه در منزل می باشد.  

کاربرد کوسن ها

کوسن ها فضای زیادی را نمی خواهند و می توان از آنها در جاهای مختلفی استفاده نمود. از کوسن ها می توان در فضای آشپزخانه بهره گرفت. یک راهکار جالب برای بهره گیری از کوسن ها در آشپزخانه این است که یکی از اشکال متنوع کوسن را انتخاب کرده و با استفاده از روش های مختلفی آن را به صندلی آشپزخانه وصل نمود. می توان با کمک گره زدن کوسن ها را به صندلی وصل کرده و با استفاده از دو بندی که در دو طرف کوسن قرار دارد به پشت صندلی متصل می شود.

جنس کوسن ها با توجه به اینکه در چه محیطی قرا می گیرند متفاوت خواهد بود. برای مثال کوسن هایی که  قرار است در آشپزخانه استفاده شوند باید از جنس بسیار مقاومی بوده و قابلیت شستشو داشته باشند. توصیه می شود جنس انتخابی برای کوسن های آشپزخانه به گونه ای باشد که امکان شستن آنها با ماشین وجود داشته باشد. به صورت معمول کوسن ها به شکل مربع هستند اما لازم نیست که از کوسن های مربع شکل در تمامی قسمت های منزل استفاده نمود. می توان با توجه به ابعاد، اندازه و شکل صندلی کوسنی را تهیه نمود. برای مثال برای صندلی های گرد بهتر از کوسن های گرد استفاده شود.

یکی دیگر از کاربرد های کوسن قرار گرفتن آنها بر روی میز آشپزخانه می باشد. این مدل از کوسن ها معمولا مستطیل شکل بوده و به صورت ضخیم تهیه می شوند و لبه گرد ندارند. ابعاد و اندازه این مدل کوسن ها استاندارد و با توجه به اندازه صندلی تهیه می شوند.

انتخاب کوسن

کوسن ها دارای جنس های مختلفی هستند و این امکان فراهم می شود تا بتوان از تنوع کوسن ها استفاده و نمونه مناسبی را انتخاب نمود. در زمان انتخاب کوسن باید به جنس پارچه و همچنین محتویات داخل آن توجه داشت زیرا داخل کوسن باید با موادی پر شود که بسیار نرم باشد تا احساس راحتی ایجاد شود.

جنس کوسن

به صورت معمول کوسن ها از جنس کتان هستند و دلیل آن هم این است که کتان قابلیت شستشو داشته و می توان آنها را با ماشین لباس شویی شست. رویه های کوسن باید متنوع باشد تا در فصل های مختلف سال از رویه های مختلفی که متناسب با فصل باشد استفاده نمود. برای مثال در فصل زمستان بهتر است از پارچه هایی با رنگ های گرم برای رویه کوسن ها استفاده و برای فصول گرم سال بهره گیری از کوسن هایی با رنگ های سرد توصیه می شود. کاربرد دیگر کوسن ها روی مبل و در اتاق کودک می باشد که می توان با توجه به رنگ آمیزی و دکوراسیون اتاق از نمونه های زیبا و با کیفیت آنها استفاده نمود. در واقع انتخاب کوسن برای اتاق کودک ارتباط مستقیمی با رنگ دکوراسیون اتاق دارد.

با وجود اینکه بسیاری از کوسن ها آماده هستند و انتخاب آنها راحت می باشد اما در صورتی که نیاز به کوسنی خاص داشته و هنوز نمونه دلخواه پیدا نشده است پیشنهاد می کنیم با توجه به جنس، رنگ، طرح، ضخامت پارچه، ابعاد و اندازه کوسن مورد نظر خود را سفارش داده تا به دلخواه و خاص دکوراسیون منزل تهیه شود. فراموش نکنید که می توانید کوسن های پارچه ای یا بافتنی که دارای طرح های ساده، تکه دوزی، پولک دوزی و گلدوزی شده هستند را انتخاب کرده و با هزینه مناسب کوسنی را برای خانه خود تهیه و فضایی شاد و محیطی صمیمی را ایجاد نمود.

 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید