کابینت های کاربردی آشپزخانه

طراحان دکوراسیون داخلی بر این عقیده هستند که طراحی کابینت های آشپزخانه نقش مهمی در چیدمان این فضا دارد و با توجه به افزایش تقاضای مردم امروزه مدل های مختلفی از کابینت ها تهیه و وارد بازار می شوند که تنوع طرح و رنگ در آنها بسیار زیاد است.

انتخاب کابینت

به دلیل تنوع کابینت ها باید در انتخاب مناسب آنها دقت کرده و مهم ترین مسله در این انتخاب توجه به این اصل است که چه نوع کابینتی کارایی بیشتری داشته و برای چه فضایی مناسب است و از نظر قیمت مقرون به صرفه باشد.

قیمت کابینت

هزینه ای که باید برای خرید کابینت صرف نمود بر اساس سایز، تعداد، جنس، امکانات جانبی و حتی سازنده آن متفاوت است. از این رو سفارشی یا غیر سفارشی بودن کابینت ها می تواند در قیمت آنها تاثیرگذار باشد.

انواع کابینت های سفارشی

کابینت ها بر اساس سفارشی بودن دارای سه دسته مختلف هستند که شامل موارد زیر می بشد.

کابینت معمولی

کابینت هایی که در دسته کابینت های معمولی قرار می گیرند از نظر ابعاد، اندازه و همچنین شکل محدودیت دارند و تمامی ابعاد و اندازه های آنها باید مطابق با استاندارد های متداول باشد و از نظر ظاهری کاملا تعریف شده هستند و همه قطعات مصرفی در این نوع کابینت ها تقریبا پیش ساخته می باشند و در زمان بسیار کوتاهی برای نصب در محل آماده می گردند.

کابینت  نیمه سفارشی

این مدل از کابینت ها این قابلیت را دارند که با توجه به بودجه خریدار و همچنین موقعیت آشپزخانه از بین اندازه و شکل ظاهری یکی را انتخاب کرده و بر همین اساس تهیه گردد و به همین خاطر به این نوع کابینت ها نیمه سفارشی می گویند و از نظر قیمت در مقایسه با کابینت های معمولی گران تر بوده و زمان بیشتری برای آماده سای آنها نیاز است.

کابینت سفارشی

این نوع از کابینت ها به صورت کاملا سفارشی بر اساس ابعاد و اندازه و همچنین شکلی که مشتری درخواست نموده است تهیه می شوند. برای مثال ممکن است در فضای آشپزخانه قسمت هایی وجود داشته باشد که به صورت بد شکل و نا متعارف باشد و به همین خاطر نمی توان این بخش ها را با کابینت های معمولی و نیمه سفارشی پر کرده و به صورت بهینه از آشپزخانه استفاده نمود. از این رو توصیه می شود برای تهیه کابینت به سراغ کابینت سازان حرفه ای رفته تا بتوانند با توجه به درخواست مشتری کابینتی متناسب با فضا را تهیه نمود. قیمت نهایی برای کابینت هایی که به صورت سفارشی ساخته می شوند بر اساس اندازه، مواد مصرف شده در آنها و همچنین گزینه هایی که مشتری انتخاب نموده است متفاوت خواهد بود و به صورت معمول برای ساخت آنها باید زمان بیشتری را در نظر گرفته که با توجه به نوع سفارش به صورت تقریبی به مشتری اعلام می گردد.

لوازم جانبی کابینت های سفارشی

در کابینت های سفارشی لوازم، تجهیزات و ملحقاتی وجود دارد که از کابینت های معمولی بیشتر خواهد بود و با توجه به تقاضای مشتری به کابینت اضافه می شود. با اینکه کابینت های معمولی هم دارای لوازم جانبی هستند اما نصب انواع مختلف قفسه، سینی، کشو و … باعث می شود تا کارایی کابینت های سفارشی افزایش یابد.

کانتر مناسب آشپزخانه

انتخاب پیشخوانی که مناسب آشپزخانه باشد در مرحله بعدی انتخاب نوع کابینت قرار دارد و چون انواع مختلفی از پیشخوان ها با قیمت و جنس های متفاوت وجود دارد باید برای انتخاب پیشخوان مناسب و با کیفیت دقت بسیار نمود. پیشخوان آشپزخانه را می توان از ترکیب چند ماده ساخته و این نوع پیشخوان در زمانی که ترکیب بندی کلی آشپزخانه ایجاب کند قابل تهیه می باشد. به همین خاطر بهتر است در انتخاب کابینت ساز دقت کرده تا بهترین و باکیفیت ترین نوع پیشخوان را ساخته و نصب کند.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید