اطلاعاتی درباره کفپوش لمینت

بدون دیدگاه

اطلاعاتی درباره کفپوش لمینت 

لمینت یک نوع کف پوش است که بسیار شبیه کف پوش های چوبی می باشد. البته لمینت ها دارای ضخامت کمتری هستند و فشردگی بالاتری دارند و در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار موجود است. لمینت ها از زیباترین کف پوش ها برای پوشاندن کف اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق کودک، دفتر کار، فروشگاه، گالری و… می باشند و می توانند محیطی گرم و راحت رابرای فضای مورد نظر ایجاد کنند.

در هنگام انتخاب کف پوش لمینت فراموش نکنید که رنگ کف منزل، پس زمینه و فونداسیون کل دکوراسیون شما خواهد بود و به همین دلیل اگر مبلمان تیره دارید، از کف پوش هایی با رنگ های روشن تر استفاده کنید. اما اگر مبلمان منزل شما روشن است، یک کف پوش با رنگ میانه یا تیره انتخاب مناسبی خواهد بود.

لمینت ها از لحاظ ضخامت دارای انواع مختلفی هستند، اما به دلیل مقاومت و دوامی که کف پوش های ضخیم تر دارند، بهتر است که از آنها استفاده کنید. نکته مهم در مورد لمینت ها، واکس زدن آنها به صورت مرتب خواهد بود که نباید آن را فراموش کنید. در صورتی که قصد نوسازی منزل و یا محل کار خود را دارید، پیشنهاد می کنیم تا از کفپوش های چوبی بهره برده و از جلوه زیبای آنها لذت ببرید. زیرا این نوع کفپوش ها هرگز تکراری نمی شود و همیشه گرما بخش فضای دکوراسیون  شما خواهد بود. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم با داشتن اطلاعات صحیح در خصوص کفپوش مناسب برای خانه خود تصمیم گیری کنید.

بهتر است بدانید که کفپوش های چوبی دارای ۳ نوع است، که شامل کفپوش های چوبی جنگلی سخت،  کفپوش های چوبی مهندسی، کفپوش های لمینت می باشند.

کفپوش های چوبی جنگلی سخت :

همان طور که می دانید این نوع کفپوش ها که ازچوب جامد و طبیعی ساخته شده  است  و هیچ مواد متفرقه ای به چوب خالص اضافه نمی شود. انتخاب این نوع کف پوش ها به دلیل اینکه بسیار محکم و با دوام هستند، باعث می شود تا سال های زیادی بتوانید از آنها استفاده کنید و بر روی آنها راه بروید. نکته ای که نباید فراموش کنید این است که بعد از پایان نصب این نوع کفپوش ها، برای اینکه کاملا خشک شوند نباید تا ۴۸ ساعت بر روی آنها راه بروید. بهتر است بدانید که مهم ترین و با کیفیت ترین کف پوش های چوبی سخت، کفپوش های بامبو می باشد. کفپوش های بامبو علاوه بر اینکه بسیار زیباو با دوام هستند، دوست دار محیط زیست و جزو مصالح سبز هستند.

در صورتی که به فکر نصب کفپوش های چوبی سخت هستید، یادتان نرود که این نوع کف پوش ها نیاز به زیر سازی داشته و حتما باید بر روی کف آماده شده پیاده و اجرا شوند. به همین خاطر حتما برای نصب، از یک فرد نصاب یا وارد به کار کمک بگیرید. همان طور که گفته شد این نوع کفپوش ها، سخت و بادوام بوده و در برابر خش و ضربه دارای مقاومت بالایی هستند. بزرگترین مزیت این نوع کفپوش چوبی این است که عمر بسیار طولانی دارند و بارها می توانید آنها را ترمیم  و نوسازی نمایید. اما بزرگترین ضعفی که این نوع کفپوش ها دارند این است که در مکان های مرطوب قابل نصب و اجرا نخواهند بود.

نکته مهم این است که میزان سختی این نوع کفپوش به نسبت جنسی که دارد، مقدار متغیری خواهد بود. برای مثال جنس آنها شامل بلوط، زبان گنجشک و … می باشد.

کفپوش های چوبی مهندسی :

از کفپوش های مهندسی به عنوان یک جایگزین مناسب برای کفپوش های چوبی سخت استفاده می شود. این نوع کفپوش ها از ترکیب چوب جنگلی خالص و تخته سه لایی  می باشد و  تنوع زیادی در طریقه نصب این  نوع کفپوش ها وجود دارد. البته بهتر است بدانید که مقدار زیادی از مواد تشکیل دهنده آن تخته سه لایی است، اما جلوه چوبی داشته و بسیار طبیعی می باشد.

این نوع کفپوش ها دیگر ضعف کف پوش های چوبی سخت را ندارد و می توان به راحتی از آنها برای قسمت های مرطوب خانه هم استفاده کرد. اما بزرگترین ضعف آنها لایه های نازک سطح این کفپوش ها هستند و بر خلاف کفپوش های چوبی سخت هیچ مقاومتی در مقابل خش نداشته و ممکن است با گذشت زمان کوتاهی خش های عمیقی در آن ایجاد شود. همین خاطر توصیه ما این است که حتما از یک شرکت سازنده معتبر اقدام به خرید این کفپوش ها نمایید.

کفپوش های لمینت :

کفپوش های لمینت از چوب واقعی نیستند، بلکه یک شبیه سازی بسیار جالب و حرفه ای از چوب است. در واقع جنس آنها به گونه ای که کفپوش های چوبی سخت و کفپوش های چوبی مهندسی هستند، نیست. این نوع کف پوش ها آنقدر طبیعی و با کیفیت است که در رده کفپوش های چوبی قرار می گیرد و جایگزین ایده آلی برای کفپوش های چوبی طبیعی و خاص است.

کفپوش های لمینت کاملا ضد خش بوده و دارای مقاومت بالایی هستند و به راحتی در محیط های مرطوب مانند حمام و آشپزخانه استفاده می شود و نصب بسیار ساده و راحتی دارند. اما به دلیل سفت و سخت بودن بیش از حد این کفپوش ها در زیر پا، هنگام راه رفتن احساس خوبی نخواهید داشت.

نوشتهٔ بعدی
تغییر دکوراسیون با صرف هزینه کمتر
نوشتهٔ پیشین
آموزش نصب کاغذ دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید