نکات قابل توجه قبل از خرید فرش

بدون دیدگاه
اطلاعاتی مفید درباره فرش
همان طور که می دانید فرش یکی از عناصر تشکیل دهنده دکوراسیون بوده و استفاده از آن نقش مهمی در زیبایی و تناسب دکوراسیون منزل شما دارد. اما باید دقت کنید که چه فرشی مناسب چه دکوری است و متناسب با توجه به هر فضایی به انتخاب فرش بپردازید. از آنجایی که زیبایی دکوراسیون هر فضایی به فرش اتاق هم بستگی دارد، از این رو باید با توجه به مساحت هر فضایی فرش مناسب را انتخاب کنید. البته نباید فراموش کرد که انتخاب فرش را باید با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود انجام دهید.
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که فرش مناسب برای دکوراسیونی با سبک مدرن، بسیار متفاوت از فرشی است که شما برای دکوراسیونی با سبک کلاسیک انتخاب می کنید.
یادتان نرود که تنها میز مقابل مبلمان را می توان روی فرش قرار دهید و از قرار دادن سایر عناصر مانند مجسمه ها، گلدان ها، دیگر اشیاء دکوری، میز تلویزیون و…روی فرش، خودداری کنید. این مسله چه در سبک مدرن و چه در دکوراسیونی با سبک کلاسیک، یکسان می باشد و توصیه می کنیم که تا جایی که امکان دارد، این نکته دکوراسیونی را رعایت کنید. عسلی ها را هم باید نزدیک به مبلمان و در کنار آنها قرار دهید. یادتان نرود که حتی نباید پایه های مبل روی فرش قرار داشته باشد و بهتر است که حداقل ۱۰ سانتی متر از فرش فاصله داشته باشند.
با رعایت این موارد در زمان چیدمان مبلمان اتاق نشیمن، خواهید دید که خود به خود مساحت فرشی که متناسب با فضای اتاق و مبلمان شما است، به دست می آید. نکته ای که بارها گفته شده و باز هم تاکید می شود این است که در انتخاب فرش مانند سایر عناصر منزل نباید تنها به سلیقه خود اکتفا کنید، بلکه باید مساحت صحیح، متناسب و موردنیاز با فضای منزل را برای کاربرد فرش تعیین و سپس اقدام به خرید کنید.
نکته مهم دیگر این است که هرگز نباید مساحت فرش انتخابی شما مساوی با مساحت اتاق یا فضای موردنظر باشد. برای مثال در صورتی که برای یک اتاق ۱۲ متری به فکر انتخاب فرش هستید، هرگز نباید از فرش ۱۲ متری استفاده کنید. زیرا این کار نه تنها اشتباه است، بلکه از زیبایی اتاق هم می کاهد.

بافت فرش
بهتر است بدانید که بافت فرش باید نسبت به دیگر بافت های کاربردی که در دکوراسیون استفاده می شود، درشت تر باشد. برای مثال بافت مبلمان یا پرده ها باید در مقایسه با بافت فرش ریز تر باشد و این مسله به این معنا است که اولویت دیداری بافت در دکوراسیون نسبت به دیگر عناصر با فرش خواهد بود.

چه فرشی برای چه سبکی مناسب است
بهتر است بدانید که فرشی که انتخاب می کنید، باید با نوع سبکی دکوراسیون منزل شما سازکار بوده و با طرح مبلمان و پرده ها هماهنگی داشته باشد. البته نباید فراموش کرد که انتخاب فرش تا حد زیادی سلیقه ای بوده، اما باید به هارمونی آن با سایر اشیاء مورد استفاده در دکوراسیون هم توجه نمود.
در صورتی که سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است، پیشنهاد می کنیم که از فرش های مدرن که دارای طرح های جدیدی هستند، استفاده نکنید. البته انتخاب فرش های سنتی یا پوست برای دکوراسیونی با سبک کلاسیک مناسب بوده و جالب این است که در تمام دنیا در سبک کلاسیک، از فرش های ایرانی یا فرش های سنتی که تولید کشورهایی همچون مراکش و… هستند، استفاده می شود.
اگر شما هم جزء آن افرادی هستید که تمایل به استفاده از فرش های مدرن را دارید، باید از این نوع فرش ها در دکوراسیونی با سبک مدرن استفاده کنید و انتخاب فرش هایی با طرح های گل و بوته سنتی، یا فرش های ایرانی که دارای طرح های زیاد و نقش های شلوغی هستند هم برای دکوراسیون مدرن مناسب نبوده و توصیه می شود که این نوع فرش ها را انتخاب نکنید.

انتخاب رنگ فرش
در مورد انتخاب رنگ فرش بهتر است در طیف رنگی که انتخاب کرده اید، از رنگ های غالب تر و تیره تر بهره بگیرید. از آنجایی که می دانید، رنگ فرش باید نسبت به رنگ مبلمان گرم تر و تیره تر باشد. درباره انتخاب رنگ میز هم به دلیل اینکه بر روی فرش قرار می گیرد، بهتر است آن را هم رنگ کوسن های مبلمان انتخاب کنید. در صورتی که تمایل دارید از دو رنگ متفاوت برای فرش و مبلمان استفاده کنید، توصیه می کنیم که رنگ فرش را گرم تر و تیره تر انتخاب کنید.
 
نوشتهٔ بعدی
انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون منزل
نوشتهٔ پیشین
چیدمان مبلمان چطور و کجا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید