انتخاب کاناپه مناسب

بدون دیدگاه

انتخاب کاناپه مناسب

امروزه در اکثر منازل از کاناپه استفاده می شود، زیرا کاناپه کاربرد های مختلفی دارند. برای مثال از کاناپه برای نشستن هنگام تماشای تلویزیون استفاده میشود و یا در هنگام مطالعه می توانید به راحتی به خواندن کتاب بپردازید و حتی برای خوابیدن هم می توانید از کاناپه استفاده کنید. جالب است بدانید که از بعضی کاناپه‌ها می‌توان برای مهمان‌های رسمی و در اتاق پذیرایی هم استفاده کرد. اگر می‌خواهید کاناپه‌ای خوب از لحاظ اندازه، رنگ و زیبایی بخرید، بهتر است مواردی را درنظر بگیرید تا یک انتخاب ایده ال داشته باشید.

 

ارتفاع سقف با کاناپه :

در صورتی که ارتفاع سقف منزل شما کوتاه باشد، بهتر است از کاناپه های کوتاه استفاده کنید، زیرا این نوع کاناپه ها باعث  می شود تا سقف منزل شما بلندتر به نظر برسد و برعکس آن هم کاملا صادق است، برای مثال برای خانه هایی با سقف بلند از کاناپه های بلند استفاده می شود تا سقفی کوتاه تر به وجود آورد و فضایی سنگین و وزین ایجاد شود.

 

رنگ کاناپه :

رنگ های جیغ و تند، با طرح‌ بندی و نقش‌های بزرگ را برای کاناپه های بزرگ استفاده نکنید و سعی کنید در انتخاب کاناپه از رنگ های خنثی استفاده کنید و تنها برای کوسن ها از رنگ ها تند بهره ببرید، زیرا با این گونه طراحی هر زمان که به تغییر دکوراسیون نیاز داشته باشید، فقط باید کوسن‌ها را عوض کنید و به تغییر کاناپه نیازی ندارید.

 

هماهنگی بودن رنگ‌ها :

برای ایجاد یک فضای آرامش بخش در منزل خود کاناپه هایی را انتخاب کنید، که دارای رنگ هایی یکپارچه و هماهنگ با رنگ دیوار ها و پرده ها باشند.

 

پیراهن کاناپه :

انتخاب رنگ تیره برای پارچه رو مبلی کار درستی است، زیرا این پارچه های تیره، هم دیرتر کثیف می شوند وهم باعث می‌شود پایه‌های مبل و زیر آن‌ها مشخص نباشد.

 

معیارهای انتخاب کاناپه ایده ال :

۱-یک کاناپه ایده ال دارای ۱۰۰سانتیمتر عمق، ۱۵۰سانتی متر طول و ۹۰ سانتی متر ارتفاع  می باشد.

۲-کاناپه هایی که دارای دسته های کتیبه ای هستند ایده مناسبی برای ایجاد یک فضای سنتی می باشد.

۳- یک کاناپه مدرن، کاناپه‌ای با دسته‌ای چهار گوش است.

۴- چنانچه می خواهید از کاناپه برای دراز کشیدن استفاده کنید، بنابراین کاناپه هایی با طول ۲۲۵سانتیمتری پیشنهاد مناسبی می باشد.

۵-یک کاناپه راحت دارای ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۱۰سانتی متر است.

۶-یک کاناپه محکم باید از مواد خوبی ساخته شده باشد. برای امتحان چارچوب کاناپه، یکی از پایه‌های جلو را ۱۲ تا ۱۷ سانتی متر بالا ببرید، پایه جلوی دیگر نیز باید‌‌ همان قدر بالا بیاید. اگر این کار را انجام دادید و پایه دیگر به‌‌ همان اندازه بالا نیامد، به این معنا است که چارچوب کاناپه شما ضعیف است و از دوام و استقامت بالایی برخوردار نیست.

نوشتهٔ بعدی
مختصری در رابطه با کاشی و سرامیک
نوشتهٔ پیشین
انتخاب مبلمان اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید