انتخاب کاناپه مناسب جهت منزل

انتخاب کاناپه

یکی از بزرگترین قطعه هایی که در فضای نشیمن از آن استفاده می شود کاناپه ها هستند و به همین خاطر ابعاد، شکل ، رنگ و جنس آنها در فضای دکوراسیون بسیار تاثیرگذار است. انتخاب کاناپه ای بزرگ به جهت لم دادن یا کاناپه ای کوچک و جمع و جور یا کاناپه ای با رنگ تند که بسیار جلب توجه کند می تواند گزینه های مناسبی برای اتاق نشیمن باشد اما گاهی انتخاب کاناپه ای با رنگ خنثی که در فضا به چشم نمی آید انتخاب دوست داشتنی تر خواهد بود. با اینکه سلیقه افراد در انتخاب کاناپه نقش مهم و اساسی دارد اما باید برای طراحی دکوراسیون فضا کاناپه ای را انتخاب نمود که علاوه بر طراحی خاص شرایط ویژه ای هم داشته باشد.

اصول انتخاب کاناپه

۱- در صورتی که از کاناپه به جهت استراحت نیمروزی استفاده می شود باید نمونه ای انتخاب شود که دارای طول حداقل ۲ متر باشد. البته اگر فضای کافی برای قرار دادن کاناپه در فضای نشیمن وجود داشته باشد می توان کاناپه ای با طول بیشتر هم را انتخاب نمود.

۲- کاناپه ای مناسب است که عمق آن حداقل یک متر باشد. فراموش نکنید که نشستن بر روی کاناپه ای با عمق کمتر از یک متر بسیار سخت بوده و نشستن بر روی صندلی های مطب دکتر را تداعی می کند.  

۳- برای ایجاد جلوه ای آرامش بخش و تسکین دهنده بهتر است کاناپه ای را انتخاب کنید که دارای روکشی ساده و هم رنگ با دیوارها و پرده های اتاق نشیمن باشد.

۴- انتخاب کاناپه ای که ساختاری ساده داشته باشد و هیچ لبه تیزی در آن وجود نداشته باشد برای خانواده هایی که فرزند کوچک در خانه دارند مناسب است. البته باید در انتخاب رنگ هم دقت کرده و کاناپه ای با روکش مقاوم را انتخاب نمود تا بتوان آن را به راحتی شسته و در اثر تمیز کردن مداوم آسیب نبیند.

۵- بهترین ترکیبی که می توان برای کاناپه اتاق نشیمن در نظر گرفت انتخاب کوسن به عنوان تکیه گاه می باشد و به همین خاطر می توانید کوسن هایی را انتخاب کنید که حجم زیادی از آنها با الیاف مصنوعی و بخش کمی از پر باشند. اما در صورتی که کاناپه ها جنبه دکوری دارند بهتر است به صورت کامل از الیاف مصنوعی در آنها پر شود تا جلوه ای پف کرده داشته باشند. نکته مهم این است که انتخاب کوسن کوچک که تناسبی با اندازه کاناپه ندارد را نباید انتخاب نمود زیرا این مدل کوسن ها جلوه کاناپه را از بین می برد.

۶- کاناپه های استاندارد باید ۵/۱ متر طول، ۹۰ سانتی متر ارتفاع و همان طور که گفته شد در حدود یک متر عمق داشته باشند و ارتفاع نشیمن آنها در حدود ۵۰ سانتی متر باشد و چنانچه کاناپه ای دارای دسته ای گرد یا گوشه دار است باید ارتفاع دسته ها به یک اندازه باشد.

۷- انتخاب کاناپه  سه نفره نسبت به کاناپه دو نفره اولویت بیشتری دارد و توصیه می کنیم در اتاق نشیمن از کاناپه ای بزرگ استفاده شود. اما در صورتی که فضا نشیمن اجازه نداد بهتر است از یک کاناپه دو نفره به همراه یک صندلی تک نفره استفاده شود.

۸- اگر فضای نشیمن خانه دارای سقف کوتاهی است باید کاناپه ای را انتخاب نمود که تکیه گاه کوتاهی داشته باشد تا از این طریق بتوان جلوه سقف را بلند تر نشان داده و برای فضاهایی با سقف های بلند انتخاب کاناپه ای با تکیه گاه بلند گزینه مناسبی خواهد بود.

۹- توصیه می کنیم کاناپه را انتخاب کنید که دارای ساختاری محکم و استوار باشد. برای آزمایش استحکام کاناپه می توان یکی از پایه ها را ۱۲ تا ۱۷ سانتی متر از زمین بلند کرده و در صورتی که پایه دیگری که به موزات این پایه قرار دارد از زمین جدا شود یعنی کاناپه از استحکام خوبی برخوردار است ولی اگر پایه دیگر از روی زمین جدا نشد به این معنا است که کاناپه دارای بدنه ضعیفی است و قابلیت تحمل وزن کاناپه را ندارد.

۱۰- انتخاب روکش هایی که دارای طرح هایی با مقیاس بزرگ هستند یا رنگ های تند و مد روز دارند  مناسب نبوده  زیرا این طرح ها خیلی زود خسته کننده و تکراری می شوند. از این رو اگر تمایل به استفاده از این رنگ ها دارید توصیه می کنیم که کوسن های کاناپه را از چنین پارچه هایی تهیه کنید و دلیل آن هم این است که این عناصر کوچک را می تون به راحتی با طرح های دیگر تعویض نمود.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید