پله های گرد ساختمان

دکوراسیون پله گرد در خانه

پله ها در زمان های گذشته تنها به جهت ارتباط بین دو فضا کاربرد داشته و تنها نقش آنها در یک خانه این بود که طبقات مختلف را به هم وصل می کند و به همین خاطر طراحی و دکوراسیون آنها چندان اهمیتی نداشته است. اما به  مرور زمان با پیشرفت هایی که در زمینه دکوراسیون داخلی فضا های مختلف صورت گرفته است شرایط تغییر یافته و دکوراسیون پله ها هم مانند سایر بخش های خانه از اهیمت خاصی برخوردار شده است. پله ها علاوه بر اینکه نقش اصلی و کاربردی خود را در خانه بر عهده دارند به عنوان یک عنصر به زیبایی دکوراسیون داخلی خانه کمک بسیاری می کنند و از بین انواع پله هایی که در فضاهای داخلی استفاده می شوند پله های گرد نقش مهم تری در طراحی داخلی داشته و حرف اصلی را در فضای  خانه می زند.

صرفه جویی در فضای خانه با وجود پله های گرد

پله های گرد به صورت دورانی می باشد و به صورت معمول از آنها در فضاهای داخلی خانه های مسکونی و تجاری استفاده می شود و بهره گیری از این پله ها معمولا در خانه های دوبلکس به چشم می خورد و به دلیل ظاهر زیبایی که دارند بسیار کاربردی بوده و دکوراسیون جذابی را در فضای خانه ایجاد می کنند. این نوع پله ها کم ترین فضا را به خود اختصاص می دهند و مساحت کمی از خانه را اشغال می کنند و به همین خاطر بسیار مناسب خانه های کوچک می باشد.

نحوه ساخت و اجرای پله های گرد

برای ساخت پله هایی که به شگل گرد هستند و از جنس فلز تهیه می شوند باید از موادی مانند فولاد و آلیاژ های مناسب استفاده نمود و آنها را با استفاده از دستگاه نورد سرد به حالت گرد در آورده و بعد از شکل گرفتن سازه فرم کلی مورد نیاز به دست می آید. سازه گرد ایچاده شده را برای نصب چوب و نرده به تیم کارگاهی سپرده و در نهایت به شکل نهایی و قابل استفاده در آمده که می توان آنها را در محل نصب نمود.

انواع  پله های گرد

طراحی و اجرای انواع پله ها با استفاده از سازه های قوسی صورت می گیرد و دارای انواع مختلفی مانند اسپیرال، شمیشری، اکسپوز، لوله مرکزی، ستون فقراتی و همچنین تک محوره و به صورت گنبدی و آهنی بوده و با استفاده از دستگاه های نورد سبک و سنگین قابل تهیه می باشند.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید