ایده های کاربردی برای داشتن اتاق نشیمن زیبا

ایده های کاربردی برای داشتن اتاق نشیمن زیبا

بهتر است بدانید که اتاق نشیمن در حال حاضر تبدیل به یک اتاق قراردادی شده است که افراد در این اتاق فضاهای زیادی را به هدر می دهند. در واقع با اینکه هزینه های زیادی را برای دکوراسیون اتاق نشیمن انجام می دهند، اما مدت زمان زیادی را در این اتاق نمی گذرانند. نکته قابل توجه این است که اتاق نشیمن بهترین فضایی است که می توانید با کمک راهکارهای کاربردی از تمام قسمت های اتاق به شکل بهینه استفاده کنید. از اتاق نشیمن می توان هم برای پذیرایی از مهمان و هم برای استفاده راحت اعضای خانواده استفاده کرد.

با بهره گیری از دستور العمل های زیر می توانید اتاق نشیمن ایده آلی داشته باشید:

۱- با کمی دقت به عکس ها و تصاویری که در مجلات دکوراسیون وجود دارد، می توانید اتاق نشیمن رویایی که مد نظر شما می باشد را پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم عکس هایی که مربوط به دکوراسیون اتاق نشیمن می باشد را بریده و کنار هم قرار دهید و آنها را در جلو چشم خود بگذارید و اجازه دهید رویاهای شما آزادانه خودشان را اظهار کنند. تصویر  رنگ هایی که دوست دارید برای دکوراسیون اتاق نشیمن، مبلمان، لوستر و … استفاده کنید را ببرید و بر روی سطحی بچسبانید. با کمک این عکس ها در کنار هم می توانید ذهن خود را آماده کرده و تخیلات خود را تحریک کنید.

۲در صورتی که می خواهید در مورد طرح و چیدمان اتاق نشیمن تصمیم بگیرید، بهتر است شکل و جای چیدمان فضای گفت وگو و نقطه کانونی را مشخص کنید. تعیین این دو بخش در دکوراسیون اتاق نشیمن از مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهید. یادتان نرود که نقطه کانونی می توانید یکی از جزئیات برجسته معماری، شومینه یا یک اثر هنری باشد. از این رو بهتر است مبلمان و سایر عناصری که می خواهید در اتاق نشیمن بچینید را متناسب با نقطه کانونی و بعد بر اساس چیدمان فضای گفت و گو انتخاب کنید. 

۳همان طور که می دانید هرج و مرج و شلوغی دشمن دکوراسیون شیک و جذاب می باشد و به همین خاطر تا جایی که امکان دارد از شلوغی و به هم ریختگی جلوگیری کنید. بهتر است در دکوراسیون اتاق نشیمن تنها عناصری که ضروری هستند را قرار داده و از گنجاندن وسایل غیر ضروری اجتناب کنید. زیرا باعث می شود تا فضای اتاق نشیمن شلوغ و بهم ریخته به نظر برسد و این امر اجازه نمی دهد تا دکوراسیون ایده آلی داشته باشید.

۴پیشنهاد می کنیم که از قرار دادن مبلمان در ردیف جلوی دیوارها پرهیز کنید و آنها را به شکل نزدیک به هم و گروهی بچینید و کمی به سمت مرکز فضا بیاورید. بهتر است اتاق نشیمن را شبیه ایستگاه اتوبوس نکنید و در هنگام چیدمان مبلمان یادتان نرود که مهمانان شما برای گفتکو نیاز دارند که به هم نزدیک تر باشند.

۵یادتان نرود که حتی در اتاق نشیمن های کوچک هم باید حداقل ۶ صندلی و فضایی برای نشستن وجود داشته باشد. اما در اتاق نشیمن بزرگ بهتر است چیدمان مبلمان را به دو یا سه گروه با تعداد نفرات متنوع افزایش دهید. برای مثال در بخشی از اتاق نشیمن از یک مبلمان ۶ نفره و در بخش دیگر از یک نیم ست ۲یا ۴ نفره استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که تعداد مبل ها را باید با در نظر گرفتن فضای اتاق انتخاب کنید.  

۶بهتر است با استفاده از قالیچه های منطقه ای فضای گفت وگو و فضای نشیمن را به صورت مشخص تفکیک کنید. البته همان طور که می دانید قالیچه های منطقه ای بهترین گزینه برای تعریف قسمت های مختلف هر فضایی می باشند.

۷برای اینکه جلوه دکوراسیون خانه شما افزایش یابد، بهتر است از جزئیات معماری موجود در فضا و همچنین مبلمان اتاق نشیمن استفاده کنید. شما می توانید از تفیکیک کننده های فضا برای تعریف قسمت های مختلف اتاق نشیمن استفاده کنید.

۸در صورتی می توانید وارد اتاق نشیمن خانه خود شوید و از جلوه زیبای آن لذت ببرید که پارچه پرده ها با پارچه های قطعات بزرگ مبلمان یک رنگ باشد.انجام این کار باعث می شود تا اتحاد و انسجام بی نظیری در دکوراسیون اتاق نشیمن ایجاد شود.

۹پیشنهاد می کنیم که رنگ کفپوش ها را کمی تیره تر از رنگ دیوارها انتخاب کنید. با انجام این کار می بینید که رنگ و بوی ثبات در دکوراسیون فضا جریان پیدا می کند جلوه متعادل تری ایجاد می شود.

۱۰ شما این امکان را دارید که مبلمان و عناصر را به صورت اریب و قطری در یک فضا بچینید. این کار باعث می شود تا جذابیت دکوراسیون شما بیشتر شود.

۱۱در صورتی که برای اتاق نشیمن کلکسیون هنری و زیبایی را در نظر گرفته اید، بهتر است آنها را کاملا در جایی که قابل رویت است قرار دهید. توصیه ما این است که این کلکسیون را در پشت مبلمان قرار ندهید و تابلو های خیلی بزرگ و کشیده را در بالای مبلمان نصب نکنید.

۱۲نکته مهمی که بهتر است بدانید این است که نباید آینه را در جایی از دکوراسیون نصب کنید که مهمانان در زمان نشستن بتوانند خود را در آن ببینند. زیرا این کار باعث می شود تا مهمانان احساس ناراحتی کنند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم آینه را در جایی نصب کنید که باعث انعکاس جذاب ترین بخش دکوراسیون شما باشد.

۱۳بهتر است برای نورپردازی اتاق نشیمن از انواع نورپردازی ها بهره بگیرید و فقط به یک نورپردازی سقفی بسنده نکنید. یادتان نرود که تمام قسمت های مختلف اتاق نشیمن مانند فضای تماشای تلویزیون، فضای گفت وگو، کنج دنج خصوصی شما و… باید نورپردازی مستقلی داشته باشند.

۱۴گیاهان به خانه شما شادابی و زندگی می بخشند، به همین خاطر توصیه ما این است که با کمک گیاهان احساس شادی و طراوت را در اتاق نشیمن خانه خود ایجاد کنید. 

۱۵در زمان چیدمان مبلمان مسیرهای عبور و مرور را باز کرده و سعی کنید به اندازه کافی جا برای حرکت افراد در بین مبلمان وجود داشته باشد. این امر کمک می کند تا علاوه بر اینکه اتاق نشیمن راحتی دارید، ایمنی آن هم به هنگام رفتن برق ها حفظ شود.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید