راهنمای انتخاب فرش اتاق کودک

چگونگی انتخاب فرش برای اتاق کودک

در صورتی که برای اتاق فرزند خود به دنبال فرش مناسب هستید، باید در زمان خرید نکاتی را مد نظر داشته و بر طبق آن انتخاب  کنید. در واقع به صورت معمول والدین کودک آخرین چیزی که به سراغ آن می روند تا اتاق فرزند خود را تکمیل کنند، فرش اتاق می باشد.
البته فراموش نکنید آخر بودن این انتخاب از اهمیت آن کم نمی کند. اما خرید هر چیزی که برای کف اتاق کودک، نیازمند باید ها و نباید هایی است که باید به آن توجه داشته باشید. بهتر است بدانید که نباید نسبت به دکوراسیون اتاق کودک خود خیلی هم حساس بود، اما یادتان نرود که کف اتاق کودک، یکی از مهم ترین بخش ها در دکوراسیون و حتی حفظ سلامت کودکان می باشد. این حساسیت مخصوصا برای خانواده هایی که کودک نوپا دارند، بیشتر بوده و باید کف اتاق را برای کودکی که تازه شروع به راه رفتن می کند، به شکل صحیحی راحت و بی خطر کنند.
به همین خاطر توصیه ما این است که در خرید فرش برای اتاق کودک خود دقت زیادی نشان داده و نکاتی را رعایت کنید. البته نکته مهم تر این است که قدرت خرید افراد متفاوت بوده و باید خرید فرش مناسب برای اتاق کودک خود را باتوجه به جیبتان انجام دهید.

طرح فرش دخترانه یا پسرانه ؟

همان طور که می دانید کودک شما اگر دختر باشد یا پسر، اتاق مخصوص آنها باهم فرق دارد و این تفاوت تنها از لحاظ رنگ بندی نمی باشد. موارد دیگری هم در این زمینه دخیل بوده و می توان گفت که مدل، طرح و حتی نوع چیدمان هم می تواند جزء عوامل موثر در این زمینه باشد.
همان طور که می دانید نباید رنگ ها را با جنسیت کودک خود تفکیک کنید. اما با این وجود بهتر است از رنگ های سردتر برای اتاق پسرها و از رنگ های گرم تر برای اتاق دختر ها استفاده شود. برای مثال رنگ هایی مانند سرمه ای، آبی، خاکستری، فیلی، زرشکی و یشمی، رنگ های مناسبی برای اتاق پسران بوده و رنگ هایی مانند نارنجی، قرمز تیره، صورتی چرک هم رنگ هایی هستند که برای اتاق دختر ها مناسب تر می باشند.

رنگ متناسب با دکوراسیون اتاق کودک

بدون شک در زمان انتخاب رنگ برای فرش اتاق کودک خود باید به دکوراسیون بخش های مختلف اتاق هم توجه داشته باشید. برای مثال رنگ پرده ها، رنگ ملحفه های روی تخت، رنگ سرویس خواب و کمد و حتی رنگ دیوارها و … می تواند به شما کمک کند تا بتوانید رنگ مناسب را انتخاب کنید. در واقع دکوراسیون سایر وسایلی که در اتاق وجود دارد، راهنمای خوبی برای ما  می باشد. اما در نظر داشته باشید که رنگ فرش را تیره انتخاب کنید. دلیل این امر هم این است که فرش، به دلیل این که زیر پا قرار دارد، خیلی زود چرک می شود و به همین خاطر رنگ های چرک تاب گزینه مناسبی برای اتاق کودک شما می باشد. از این رو اگر از رنگ سبز روشن به صورت غالب استفاده شده است، بهتر است فرشی به رنگ سبز تیره یا سرمه ای را در این فضا پهن کنید. البته یادتان نرود که منظور ما از رنگ های چرک تاب، رنگ هایی مانند قهوه ای یا مشکی نبوده، بلکه رنگ چرک تاب رنگی است که با وجود اینکه آلودگی در آنها کمتر دیده می شود، اما شادابی دکوراسیون اتاق کودک هم حفظ می شود.

طرح و مدل فرش برای اتاق کودک

اتاق کودک شما بهترین موقعیت را دارد تا از این طریق بتوانید از فرش های فانتزی استفاده کنید. اما با این وجود بهتر است کنترل خود را حفظ کرده و سعی کنید مدل هایی را انتخاب کنید که نه تنها ساده تر بوده، بلکه دارای اندازه ای عادی باشد. دلیل این امر هم این است که در صورت نیاز بتوانید از این فرش در مکان های دیگر هم استفاده کنید.
توصیه ما این است که فرش انتخابی شما هرگز ضخیم نباشد و نخ های خیلی بلندی در فرش وجود نداشته باشد. بهتر است از فرش های ظریف تر برای اتاق کودک خود بهره بگیرید. یادتان نرود که هر چه بافت فرش فشرده تر باشد، آلودگی کمتری در فرش نفوذ می کند.
ویژگی های مختلفی برای مدل فرش انتخابی مطرح شد، اما علاوه بر آنها باید توجه داشته باشید که نمونه ای را انتخاب کنید که اطراف آن ریشه نداشته باشد، زیرا در صورت وجود ریشه در فرش، منبع بسیار خوبی برای ایجاد آلودگی می باشد.

جنس فرش اتاق کودک چه باشد؟

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب فرش به آن توجه داشته باشید، جنس آن می باشد. در واقع باید جنس فرش انتخابی قابلیت شست و شو داشته باشد. زیرا باید هر دو ماه یک بار زیر انداز اتاق کودک شما شسته شود تا از این طریق آلودگی و میکروب ها را از این اتاق پاک نموده و تمیز شود. پیشنهاد ما این است که جنس فرش انتخابی شما باید دارای بهترین کیفیت بوده تا با شست و شوی زیاد، کهنه به نظر نرسد. فراموش نکنید که کیفیت رنگ هایی که در فرش وجود دارد، باید به گونه ای باشد که در برابر شست و شوی مداوم باهم ترکیب نشده و رنگ و روی آن تغییر نکند.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید