تغییراتی در نور پردازی

بدون دیدگاه

تغییراتی کوچک اما مهم در نورپردازی خانه

نور پردازی منزل اصول خاصی دارد و با رعایت این اصول و نکات میتوانید محیط مناسبی را فراهم کنید تا با روحیه بیشتری در منزل خود زندگی کنید و راحت باشید . پیشنهاد ما استفاده از کلید تنظیم کننده نور برای سیستم روشنایی منزل است . با وجود این کلیدها میتوانید نور محیط را کم یا زیاد کنید و از بودن در خانه خود لذت ببرید. استفاده از چراغ هایی با نور رنگی گزینه مناسبی برای جلا دادن به نور محیط است و باعث میشود تا خانه ای راحت و زیبا داشته باشید .

نور اتاق نشیمن

هدف از بودن در اتاق نشیمن آرامش و گفتگو بین افراد خانواده و دوستان است. بنابراین از نورهای  زیاد که چشم را ناراحت کرده و مانع استراحت و آرامش می‌شود، خودداری کنید. استفاده از نور گرم که درصد زرد آن از آبی بیشتر است مناسب خواهد بود .از یک چراغ رومیزی یا آباژور در کنار کاناپه برای مطالعه استفاده کنید . چراغ‌های دارای سایه‌های مات نور را به پایین منعکس و ایجاد تناقض می‌کنند در حالی‌که سایه‌های نیمه‌شفاف نور را ملایم‌تر انعکاس می‌دهند.

برای مشخص کردن تابلو های روی تاقچه ها یا دیوارها از نورهای قوی استفاده کنید .با کمک گرفتن از یک نورافکن یا دیوارکوب، نور را روی تابلو یا شی ای خاص بیندازید  به طوری که یک چراغ تزیینی را در گوشه یا کنار دیوار طوری قرار دهید که نور آن به طرف بالا یا سقف باشد و به شی برخورد کند.

نور آشپزخانه

در هر آشپزخانه ای باید از نور کافی استفاده کرد تا به راحتی بتوان به آشپزی پرداخت . هالوژن ها ایده خوبی برای ایجاد یک محیط نرم خواهد بود . در جایی که نور بیشتری برای آشپزی نیاز دارید، از چراغ‌های پرولتاژتر و پرتو مانند در زیر کابینت‌های دیواری استفاده کنید تا سطح کارتان روشن شود. در صورت داشتن میز صبحانه در آشپزخانه ،با نصب یک چراغ پر نور در بالای آن فضای میز را کاملا روشن کنید . اگر در آشپزخانه شما ویترین وجود دارد با تاباندن نور بیشتر به آن جلوه دهید و اگر کابینت شیشه‌ای دارید، از نور در داخل کابینت برای افکت استفاده کنید. میتوانید از لامپ های شیشه ای رنگی برای اینکه با سایر قسمت های آشپزخانه هماهنگ باشد، استفاده کنید.

نور اتاق ناهارخوری

برای اتاق ناهار خوری از نور زیاد استفاده کنید تا میز را کاملا مشخص کند و به راحتی بتوان غذا را میل کرد . در زمانی که نیاز به فضایی رومانتیک داشتید، از نورهای تنظیم کننده استفاده کنید و با کم کردن نورها فضایی ملایم تر ایجاد کنید .از یک لوستر به عنوان نور مرکزی برروی میزناهار خوری استفاده کنید .استفاده از هالوژن‌ها گزینه دیگری برای ایجاد نوری یکنواخت است. نور به همه جا می‌رسد و گوشه‌های میز در تاریکی نمی‌ماند.

نور اتاق خواب

برای اینکه مزاحم خواب دیگران نباشید از یک چراغ مطالعه در کنار تخت خواب استفاده کنید و با نصب دیوار کوب در اطراف آینه نوری بدون سایه ایجاد کنید تا فضایی مناسب برای آرایش فراهم آورید .انعکاس درست نور در آینه ها باعث بزرگتر و روشن تر شدن اتاق میشوند . میتوانید دیوار بالای تخت خواب را با هالوژن های کوچک و رنگی نور پردازی کنید تا تخت خواب زیبا و رویایی داشته باشید .

نوشتهٔ بعدی
نکات کلیدی در انجام طراحی داخلی
نوشتهٔ پیشین
طرح های جدید دیوار پشت تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید