دکوراسیون دفتر کار

بدون دیدگاه

دکوراسیون دفتر کار

معمولا” اکثر افراد بیشتر وقت خود را در دفتر کار خود می گذرانند و حتی هزینه های زندگی خود را در این مکان فراهم می کنند. به همین خاطر ایجاد یک فضای مناسب برای اتاق کار بسیار اهمیت خواهد داشت و باید دفتر کار خود را به گونه ای دکوراسیون کنید که بتوانید علاوه بر کارایی بالایی که دارد، احساس آرامش را هم فراهم کرده تا در این صورت بتوانید در محل کار خود کار مفید تری را انجام دهید. البته فراموش نکنید که باید شرایط چنین فضایی را ایجاد کنید.

یادتان نرود که دکوراسیون محل کار شما باید در درجه اول برای مشتریان و کارمندان آرام و دلپسند باشد تا در این صورت وقتی مشتری وارد محل کار شما می شود، متوجه حرفه ای بودن فضا شوند.

 

استفاده از رنگ

در صورتی که می خواهید دیوارهای دفتر کار خود را نقاشی کنید، بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید تا نشان دهنده زمینه کاری شما باشد. برای مثال در صورتی که کار شما در زمینه های سنتی و عرفی مانند بانکداری می باشد، بهتر است از رنگ های خنثی و ملایم مانند کرم مایل به سفید، زرد کم رنگ و حتی آبی روشن استفاده کنید. اما اگر فعالیت تجاری شما به صورت یک موسسه تبلیغاتی است، بهتر است رنگ هایی مانند نارنجی، سبز یا آبی را انتخاب کنید. البته استفاده از درجات تیره تر این رنگ ها هم پیشنهاد جالبی خواهد بود. نکته مهم در انتخاب رنگ برای دیوارهای محل کار این است که از رنگ های با کیفیت استفاده شود تا جلوه و نمای خود را از دست ندهند.

بهره گیری از تابلو برای دیوار

همان طور که می دانید تماشای دیوارهای خالی بسیار کسل کننده بوده و اصلا” جذابیتی نخواهند داشت. اما شما می توانید با کمک چند تابلو یا قاب عکس، محیط کاری خود را حرفه ای تر نشان داده و باعث شوید تا کارمندان شما در محیط کاری خود احساس آرامش و نشاط داشته باشند. استفاده از چند قاب عکس می تواند فضای کاری شما را تغییر داده و تاثیر مثبتی در روحیه کارکنان و مشتریان شما خواهد داشت. البته نباید فراموش نکنید که با کمک این ایده محیط کار خود را زیباتر کرده و کارمندان انگیزه بیشتری برای کار در این محیط را دارند.

یک فضای سرسبز ایجاد کنید

با استفاده از گیاهان آپارتمانی در فضای کاری خود می توانید حس تازگی، سر زندگی و طراوت را به وجود آورید. این ایده برای محیط های بسیار مدرن که بسیار رسمی و تشریفاتی هستند، اهیمت بیشتری داشته و پیشنهاد می کنیم که اگر دفتر کاری شما دارای چنین فضایی می باشد، بهتر است از چند گیاه در محل کار خود استفاده کنید و با وجود آنها محیط کاری خود را تغییر دهید. این ایده کمک می کند تا افرادی که در محیط زندگی خود با گیاهان در ارتباط نیستند هم احساس بهتری داشته باشند. البته در زیبایی و جذاب شدن محیط هم نقش خواهد داشت.

استفاده از مبلمان

بهتر است بدانید که یکی از وسایلی که باعث می شود تا دفتر کار شما زیبایی بیشتری پیدا کند، استفاده از مبلمان خواهد بود. البته فراموش نکنید که هر چه فضای دفتر کار شما بزرگتر باشد، هزینه بیشتری را باید صرف خرید مبلمان کنید. البته این هم در نظر داشته باشید که باید مبلمانی را انتخاب کنید که به خوبی در فضای دفتر شما جانمایی شود. زیرا ممکن است بخشی از مبلمان را در جایی غیر قابل دسترس یا در قسمت هایی که باعث کسل شدن فرد منتظر می شود، قرار دهید که این مسله باعث می شود تا جلوه دفتر کار شما از بین برود. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که از مبلمان سفارشی استفاده کنید تا از این طریق بتوانید نمای دفتر کار خود را جذاب و دلنشین نمایید.

تم دفتر کار

قبل از انجام هر کاری باید به این فکر کنید که چه مضمون یا تمی را برای دفتر کار خود در نظر گرفته اید. زیرا با داشتن یک تم خاص که بتوانید با آن کار کنید، باعث می شود تا انجام تمام مواردی که به آن اشاره شد برای شما آسان تر شود. برای مثال تصور کنید که با دقت و وسواس خاصی به خرید مبلمان برای دفتر کار خود پرداخته اید، اما این مبلمان هیچ تناسبی با رنگ دیوارها و قاب عکس ها ندارد. از این رو پیشنهاد می کنیم قبل از انجام هر کاری یک مضمون کلی را برای دفتر کار خود در نظر بگیرید و سپس به خرید و انتخاب وسایل بپردازید.  

نوشتهٔ بعدی
اطلاعاتی درباره مبلمان
نوشتهٔ پیشین
معرفی انواع کاغذ دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید