معرفی انواع کاغذ دیواری

بدون دیدگاه

معرفی انواع کاغذ دیواری

بهتر است بدانید که کاغذ دیواری یک نوع ماده است که برای پوشش دیوارهای فضاهای داخلی از آن استفاده می شود و بیشتر به صورت رول فروخته می شود و با استفاده از چسب روی دیوار نصب می شود. کاغذ دیواری ها به صورت های مختلفی می توانند ساخته شوند که به صورت ساده، بافته شده و یا به صورت الگو های گرافیکی هستند و به روش های مختلفی چاپ بر روی آنها انجام می شود که شامل چاپ سطحی، چاپ به‌وسیله حکاکی، چاپ سیلک ابریشمی، چاپ به صورت دیجیتالی و یا چاپ به وسیله ماشین چاپ چرخشی می باشد.

انواع اصلی کاغذ دیواری شامل موارد زیر می باشد

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری های سه بعدی معمولا” نوعی از کاغذ دیواری هستند که نما یا جلوه و یا در واقع یک دید سه بعدی دارند و واقعا” هیچ نوح برجستگی و برآمدگی واقعی ندارند. این نوع از کاغذ دیواری ها معمولا تولید کشور کره می باشند و البته دارای تنوع کمی در بازار هستند. علی رغم اینکه این که این نوع از کاغذ دیواری دارای زیبایی هستند ولی به دلیل عدم برجستگی روی سطح آنها در زمان نورپردازی هیچ سایه و های لایتی ایجاد نمی شود.
در مقابل دیوارپوش های سه بعدی بست وال یک جایگزین قطعی برای کاغذ دیواری های سه بعدی هستند، چرا که آنها واقعا” بعد و عمق دارند و برجستگی آنها بین ۵ میلیمتر تا ۴۰ میلیمتر متغییر است و علاوه بر داشتن طرح های متنوع نمای بسیار زیبایی در هنگام نورپردازی با ایجاد سایه ها و های لایت های منحصر بفرد دارند و پس از نورپردازی زیبایی دو چندانی پیدا می کنند.

کاغذ دیواری غیر بافته شده (نانوون)

بهتر است بدانید که این نوع کاغذ دیواری از مخلوط الیاف فیبر سلولزی بلند و الیاف نساجی تشکیل شده است که در دستگاه کاغذ تولید می شوند. این مجموعه با استفاده از مواد آکرلیک تقویت شده و به کمک رنگدانه ‌ها یک نوع تاری ایجاد می‌کنند و سپس یک سری افزودنی های خاص را برای ایجاد رطوبت، استحکام و قدرت جذب به آن اضافه می کنند. در کاغذ دیواری های غیر بافته شده مواردی را رعایت کرده اند که به لحاظ اندازه و ابعاد تغییر شکل نمی‌دهند. از این رو رطوبت همانند یک چسب باعث می شود تا کاغذ روی دیوار بچسبد.
مهم ترین کمکی که این تکنیک می کند، این است که در وقت نصاب صرفه جویی شده و نیاز به یک نصاب دیگر برای چسب زدن و منتظر تکه بعدی ماندن نخواهد بود. البته فراموش نکنید که با این وجود نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار راحت تر شده و از همه مهم تر اینکه حالت خود را به خاطر مواد چسبنده‌ای که در پشت کاغذ وجود دارد، از دست نمی‌دهند.

کاغذ دیواری با روکش وینیل

این نوع کاغذ دیواری ها یک نوع ماده کاغذی دارند که بر روی آن یک رویه طرحدار با نمونه وینیل آکرلیک و یا پلی وینیل کلراید  اسپری و در برخی موارد روکش شده است. که در واقع این نمونه پی وی سی می باشد و این باعث می شود تا این نوع کاغذ دیواری ها جزء دسته کاغذ دیواری های قابل شستشو و ضد لک قرار بگیرند و می توانید برای اکثر فضاها از این کاغذ دیواری استفاده کنید. این نوع کاغذ دیواری بسیار در برابر چربی و رطوبت نسبت به نمونه ساده آن مقاوم تر بوده و از آن برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه می توان استفاده کرد.

کاغذ با وینیل سخت و جامد
در این نوع کاغذ دیواری ها یک لایه کاغذی لمینت شده را با کمک روکش وینیلی جامد پوشش می دهند و مقاومت بالایی هم دارند. زیرا سطح طرحدار آنها روکش وینیلی بسیار قوی دارد و مهم تر اینکه علاوه بر قابلیت شستشویی که دارند، به راحتی هم قابل کنده شدن می باشند و می توان از این نوع کاغذ دیواری ها برای محیط هایی که امکان رطوبت، چربی و لکه وجود دارد هم استفاده کرد.

کاغذ دیواری روکش پارچه‌ای یا روکش مخملی

در این نوع کاغذ دیواری ها یک ماده به سبک وینیل از آکرلیک و یا وینیل مایع وجود دارد و لایه طرح دار آن روی این روکش چاپ شده است. این کاغذ دیواری ها سبک تر از سایر کاغذ دیواری ها بوده و به صورت معمول برای فضاهایی مانند اتاق نشیمن که رطوبت کمتری دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

کاغذهای وینیل فابریک
در کاغذ دیواری های وینیل فابریک بک لایه پوشیده از وینیل به صورت سفت و سخت روی سطح دکوراتیو آنها لمینت شده است. البته شایان ذکر است که این نوع کاغذها دارای سه نوع مختلف هستند که شامل موارد زیر می باشند:

وینیل سخت : این کاغذ دارای یک نوار وینیلی می باشد که بر روی یک لایه پارچه ای یا کاغذی لمینت شده است. البته جزء مقاوم ترین نمونه ها به حساب می آید، زیرا وینیل استفاده شده در آن از نوع جامد می باشد. اگر شما هم جزء آن افرادی هستید که به دنبال یک کاغذ دیواری صد در صد قابل شستشو، مقاوم و ضد لک  هستید، یهتر است این نوع کاغذ دیواری را انتخاب کنید.
کاغذ های وینیلی نان وون: این نوع کاغذ ها از یک کاغذ نون وون با یک صفحه وینیلی ساخته شده اند و این مسله باعث شده تا این کاغذ ها در مقابل آب بسیار مقاوم و غیرقابل نفوذ باشند و به صورت معمول از این کاغذ ها در حمام و آشپزخانه استفاده می شود.
کاغذی: این نوع کاغذ ها دارای پایه کاغذی بوده و سطح طرحدار بر روی آنها چاپ می شود. با این که این کاغذ ها روکش نشده اند، اما با این حال برخی از آنها روکشی دارند که بر روی جوهر کشیده شده و از آن محافظت خواهند کرد.

نحوه نصب کاغذ دیواری

از آنجایی که هر دیواری قبل از رنگ کردن نیاز به یک سری آماده سازی دارد، قبل از نصب کاغذ دیواری هم به همین صورت خواهد بود و باید قبل از نصب دیوار را آماده کنید.
برای آماد سازی دیوار ابتدا باید سوراخ ها و خرابی های گچ دیوار را به گونه ای که کاملا” صاف و یکدست شود، برطرف کنید. البته نباید فراموش کرد که هر دیواری قابلیت چسباندن کاغذ دیواری را ندارد، به همین خاطر اگر دیوار سیمانی یا چوبی دارید، بهتر است که دیوار را گچ کنید. زیرا دیوار گچی پذیرش بهتری برای کاغذ دیواری دارد.
یادتان نرود که کاغذ دیواری ها دارای کاربرد خاصی هستند و حتی اگر از نوع ضد رطوبت آن هم استفاده کنید، اما باز هم برای فضای حمام مناسب نبوده و بعد از مدت کوتاهی چسب زیر کاغذدیواری از بین رفته و خراب می شود. از این رو پیشنهاد می کنیم که از کاغذ دیواری در محیط های خشک استفاده شود.
در زمان نصب کاغذ دیواری باید به ابعاد دیوار دقت داشته باشید، به این خاطر که اگر طول و ارتفاع دیوار کم باشد، باعث می شود تا بسیاری از نقش و نگارهای کاغذ دیواری بریده شده و طرح کلی کاغذ دیواری به خوبی نشان داده نشود.
در صورتی که از کاغذ دیواری های پوستری که دارای طرح تکرار شونده نیستند، استفاده نمی کنید، بهتر است دیواری را برای نصب کاغذ دیواری انتخاب کنید که فضای کافی برای تکرار چند بار طرح کاغذ دیواری را داشته باشد.

طریقه جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار

مهم ترین ویژگی که کاغذ دیواری نسبت به سایر پوشش های دیواری دارد، این است که می توانید آنها را به راحتی از روی دیوار بکنید. البته روش های مختلفی برای برداشتن کاغذ دیواری از روی دیوار وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

با کمک آب
اولین و آسان ترین روش برای کندن کاغذ دیواری پاشیدن آب روی آن است. در واقع آب از طریق منافذ کاغذ دیواری به چسب پشت آن نفوذ کرده و آن را از بین می برد و در این حالت است که قدرت چسبندگی چسب پشت کاغذ دیواری از بین رفته و به راحتی می توانید کاغذ دیواری را بکنید.

بهره گیری از بخار آب
یک روش دیگر برای اینکه بتوانید چسب کاغذ دیواری را از بین ببرید و کاغذ دیواری را از روی دیوار بکنید، استفاده از بخار آب می باشد. برای انجام این کار بهتر است از دستگاه بخار کننده چسب استفاده کنید. بخار آب چسب کاغذ دیواری را حل کرده و کاغذ دیواری به راحتی از روی دیوار بلند می شود. البته استفاده از این روش باید با دقت بیشتری انجام شود تا مقدار بخار آب به پوشش خشک دیوار زیر کاغذ دیواری صدمه ای وارد نکند.
شایان ذکر است که دستگاه بخار کننده چسب دارای یک مخزن آب بوده که با روشن شدن دستگاه، آب درون آن بخار شده و با کمک دسته مخزن می توانید بخار را روی کاغذ دیواری بپاشید.

با استفاده از مواد شیمیایی
در فروشگاه های رنگ و ابزار فروشی ها می توانید مواد شیمیایی که مخصوص کندن کاغذ دیواری می باشد را تهیه کنید. البته روش استفاده به این صورت است که ابتدا ماده شیمیایی که معمولا” به صورت پودر است را با مقداری آب گرم و سرکه مخلوط کرده و محلولی که ایجاد می شود را بر روی دیوار اسپری کنید. این محلول می تواند چسب دیوار را در خود حل کرده و سپس شما می توانید با استفاده از کاردک یا چاقو کاغذ دیواری را از روی دیوار بکنید.

انواع کاغذ دیواری | کاغذ دیواری جدید | کاغذ دیواری زیبا | کاغذ دیواری مدرن | زیباترین کاغذ دیواری | جدیدترین کاغذ دیواری | طریقه نصب کاغذ دیواری | کاغذ دیواری خارجی | کاغذ دیواری ایرانی | قیمت کاغذ دیواری | کاتالوک کاغذ دیواری | طرح های کاغذ دیواری | مدل های کاغذ دیواری | کاغذ دیواری تاق خواب | کاغذ دیواری پشت تلوزیون | کاغذ دیواری روستر | کاغذ دیواری پوستری

 
نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون دفتر کار
نوشتهٔ پیشین
نکاتی درباره انواع مختلف موکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید