طراحی آشپزخانه کوچک

نحوه طراحی آشپزخانه کوچک :
همان طور که می دانید از مهم ترین دغدغه های هر خانم خانه داری چیدمان درست و زیبای آشپزخانه منزل است، به گونه ای که تمام تلاش خود در زمان طراحی دکوراسیون آشپزخانه به کار می گیرد تا به این هدف برسد. اما اگر آشپزخانه کوچک باشد، آن موقع کار چیدمان سخت تر شده و نیاز به اصولی دارد که بتوان از طریق آن آشپزخانه ای شاد و زیبا ایجاد نمود. از آنجایی که آشپزخانه برای هر خانه بسیار مهم و حیاتی است، به همین خاطر نیازمند یک طراحی زیبا و کار آمد است تا بزرگتر از آن چیزی که هست جلوه کند.
طریقه بزرگ جلوه دادن آشپزخانه :
بهتر است بدانید که در زمان طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک باید یک اصل مهم را رعایت کنید و آن هم شناسایی فضاهای غیر ضروری و تبدیل آن به فضاهای کاربردی است. در واقع آشپزخانه کوچک را نباید به شکل یک محدودیت دید بلکه باید به گونه ای این فضای کوچک را طراحی کرد که به یک ویژگی از منزل تبدیل شود. البته شما این امکان را دارید که با کمک راهکارهایی، آشپزخانه کوچک خود را بزرگ تر جلوه دهید.
راهکارهایی برای بزرگ نمایی آشپزخانه :
۱-استفاده از رنگ های روشن مانند سفید این امکان را فراهم می کند تا فضای آشپزخانه شما بزرگتر و شاد تر به نظر برسد. در واقع طراحی دکوراسیون با رنگ سفید باعث می شود تا آشپزخانه بیشتر به چشم بیاید و در صورتی که از نورپردازی مناسبی برای این فضا استفاده کنید، آشپزخانه از حالت دلگیر و کوچک خارج می شود.
۲-اگر از اوپن آشپزخانه به عنوان میز غذاخوری بهره بگیرید، می توانید از میز ناهارخوری استفاده نکرده تا فضای بیشتری را در آشپزخانه خود در اختیار داشته و فضا بزرگتر به نظر برسد.
۳-در صورتی که از فضاهای داخل کابینت ها به درستی استفاده کنید و از اوپن برای جابه جایی وسایل بهره بگیرید و همچنین با محیط بیرونی آشپزخانه ارتباط مناسبی برقرار کنید، می توان گفت که شما از ویژگی های مثبتی که در دکوراسیون آشپزخانه کوچک شما وجود دارد، به درستی و بسیار مناسب استفاده نموده اید.
۴-همان طور که می دانید، نورپردازی در فضای آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است و این مسله برای آشپزخانه کوچک مهم تر خواهد بود. نکته مهم این است که با کمک نورپردازی مناسب در فضاهای مختلف آشپزخانه می توانید محیطی شاد تر و بزرگتر داشته باشید. به همین خاطر نورپردازی را در آشپزخانه جدی بگیرید تا از این طریق فضای خانه شما هم زیبا تر به نظر برسد.
۵-استفاده بهینه از فضای داخلی کابینت ها به شما کمک می کند تا آشپزخانه ای ایده ال داشته باشید. به همین خاطر برای بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه از کابینت های جا دار خود کمک بگیرید و لوازم آشپزخانه را جمع آوری کرده و در داخل کابینت ها قرار دهید تا فضایی دلبازتر ه نظر بیاید.
۶- بهتر است بدانید که در یک آشپزخانه کوچک همه اجزا نقش مهمی را ایفا می کنند، حتی دستگیره کابینت ها هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین خاطر برای بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه از دستگیره های کوچک و مخفی برای کابینت ها استفاده کنید.
۷- برای بزرگ نمایی آشپزخانه بهتر است کابینت هایی را انتخاب کنید که رنگ روشن و براقی داشته باشند.
۸-به صورت معمول در آشپزخانه فضاهای نزدیک به سقف بدون استفاده هستند، اما اگر آشپزخانه کوچکی دارید، بهتر است از این فضاها استفاده کنید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم کابینت هایی را نصب کنید که تا سقف امتداد دارند و هرگز به این فکر نکنید که دسترسی به طبقات فوقانی سخت خواهد بود، زیرا داشتن قفسه های زیاد بهتر از نداشتن آنها است. در ضمن با انجام این کار آشپزخانه شما بزرگ تر به نظر می رسد.
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید