نکاتی در باره کناف

کناف چیست؟

بهتر است بدانید که آنچه با نام کناف شناخته شده است، در واقع صفحات روکش دار گچی یا سیمانی است که می توان از طریق آنها نمای زیبایی را در سقف و دیوار ها ایجاد نمود. البته این صفحات گاها با روکش های چوبی و … هم قابل اجرا هستند و باعث ایجاد زیبایی هر چه تمام تر می شوند. تیغه کناف نوعی سازه فلزی یکپارچه گالوانیزه می باشد که روی صفحات روکش دار گچی یا سیمانی پیچ می شود و در نهایت درز بین صفحات با بتونه درزگیر پر شده و یک سطح صاف به وجود می آید که می توان آنها را رنگ آمیزی نمود.

ویژگی های مهم کناف

بارز ترین ویژگی کناف این است که ۱۰ تا ۱۵ برابر سبک تر از مصالح سنتی بوده و باعث کاهش بار مرده ساختمان می شود. در واقع وزن ساختمان بر روی فونداسیون را کاهش داده  و به طبع آن تاثیر نیروی زلزله بر ساختمان کمتر می شود و در زمان زلزله و تخریب ساختمان خطر کمتری افراد ساکن در ساختمان را تهدید می کند. البته فراموش نکنید که کناف به سرعت قابل نصب بوده و با کمک آن می توان تا حد زیادی در مصالح ساختمانی صرفه جویی نمود. کناف ها قابلیت رنگ آمیزی داشته و در صورت آسیب دیدگی می توان آنها را ترمیم و تعویض نمود. نکته مهم این است که عایق صوت و دما بوده و در برابر آتش مستقیم هم مقاومت بالایی دارد.
کم حجم بودن مصالح کناف نسبت به مصالح سنتی باعث می شود تا در مسافت های طولانی هزینه حمل کاهش پیدا کند و به مصالح آسیبی وارد نشود. مزیت دیگر کناف این است که به راحتی می توان به تاسیسات الکتریکی  و مکانیکی دسترسی  داشت و در صورتی که لوله ای ترکیده باشد، به راحتی آن را تشخیص داده و تعمیر نمود و همچنین عمر مفید ساختمان را بال برد.
اجزای فلزی کناف
همان طور که گفته شد، پروفیل های کناف با شکل دادن به ورق های فولادی گالوانیزه به روش سرد تولید می شوند و دارای اجزای مختلفی مانند پیچ ها ، سازه درز انقطاع ، نوار درزگیر، ماستیک و… هستند که اصلی ترین آنها شامل استاد (سازه قائم) و رانر (سازه افقی) می باشد و در فضاهایی که تاسیسات و لوله کشی ها وزن خود را به استاد ها منتقل می کنند، یک سازه به صورت پشتیبان برای تقویت، مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه در گوشه ای از کنج های خارجی قرار گرفته و نه تنها از دیوارهای کناف در برابر ضربه حفاظت می کند، بلکه باعث ایجاد لب های گونیا و دقیق هم می شود.
تاریخچه کناف
در سال ۱۹۳۲ شرکتی با نام کناف تاسیس شد که بنیان گزاران آن برادران کناف بودند. این شرکت بیش از ۸۰ سال در زمینه تولید صنایع ساختمانی مشغول فعالیت بوده و به صورت کلی یک شرکت بین المللی  در صنایع ساختمانی محسوب می شود و سقف های کاذب کناف هم توسط همین شرکت تولید شده و در بازار عرضه می گردند.
کاربرد کناف جهت سقف
بهتر است بدانید که سقف کاذب کناف در معماری خانه ها کاربردهای زیادی دارد. البته فراموش نکنید که سهولت در اجرا و همچنین قیمت مناسب این نوع سقف ها باعث محبوبیت آنها شده، به گونه ای که امروزه در اکثر خانه های ایرانی از سقف کاذب کناف برای زیبایی دکوراسیون خانه استفاده می شود.
طبق نظریه کارشناسان معماری، طرح های سقفی کناف با سلیقه و سبک معماری خانه های ایرانی کاملا همخوانی داشته و شما هر طرح و مدلی از سقف های کناف را انتخاب کنید، می توانید جلوه زیباتری را به سقف خانه خود ببخشید. البته با توجه به نیاز امروز، طرح های کناف متفاوت تر و مدرن تری ایجاد می شوند که با نورپردازی های مناسب می توان هماهنگی بی نظیری را در هر محیطی ایجاد نمود.
نکته مهم این است که سقف کاذب باید هارمونی مناسبی با معماری دیوارها، ارتفاع سقف و همچنین شرایط جغرافیایی منطقه داشته باشد تا جلوه زیباتری در این محیط ایجاد کند.

سقف پوش های سه بعدی بست وال

در صورتی که از کناف در طراحی سقف استفاده می کنید، بهتر است بدانید  که برای زیبایی بیشتر آنها می توان از سقف پوش های سه بعدی بست وال بر روی این سازه ها استفاده کرده و با کمک  نورپردازی های مناسب جلوه سقف را زیبا تر نمایید. سقف کناف این امکان را به شما می دهد تا به پشت پنل ها دسترسی داشته و کار نورپردازی سقف را به راحتی انجام دهید.
 
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید