نمای سه بعدی اکوایتون

۲ دیدگاه

نمای سه بعدی اکوایتون

به نوعی متریال اصلاح شده سیمانی اکوایتون می گویند. صفحات پیش ساخته EQUITONE یا فایبر سیمان از ترکیب سیمان با الیاف سلولزی و مواد معدنی تشکیل شده است و سطح ظاهری زنده ای را تقویت می کند. مواد الیاف سیمان اکوایتون روکش فلزی خارجی هستند که برای حفظ، نگهداری و زیبایی نمای ساختمان کاربرد دارند.

مشخصات فنی پنل های اکوایتون

این نوع پنل ها با ابعاد ۳۱*۱۲.۵ سانتی متر مربع تولید می شوند و به صورت معمول با دو رنگ متفاوت می باشند. این متریال حالت فیبری داشته و برای تهیه آن ابتدا فیبر را در سیمان حل کرده و پرس می کنند و سپس با افزودن مواد مختلف می توان رنگ و شکل خاصی را در آن ایجاد نمود.
بر روی پانل های اکوایتون منبت هایی کنده می شود تا جلوه زیبا در سطح آن ایجاد شود. این منبت ها دارای ضخامتی به اندازه انگشت انسان است که این برجستگی ها سایه های متفاوتی را در طول روز ایجاد می کند.

کاربرد صفحات EQUITONE

پنل های اکوایتون را می توان به عنوا نما در بخش بیرونی ساختمان استفاده نمود و این قابلیت را دارند که از آنها برای طراحی های داخلی هم بهره گرفته شود. این ماده برای طراحی و دیزاین حرفه ای ساختمان قابل استفاده می باشد ضمن اینکه از این صفحات می توان در تهیه مبلمان و ایجاد دیوار هم استفاده نمود.

ویژگی های نمای اکوایتون

پنل های اصلاح شده سیمانی بسیار سبک بوده و غیر قابل اشتعال می باشد و دارای عمر طولانی هستند. به دلیل داشتن خط ها و برجستگی هایی که روی آن وجود دارد در طول روز با تغییر زاویه و میزان تابش خورشید سایه های متفاوتی بر روی نمای ساختمان ایجاد می شود که این مسله یکی از ویژگی های نمای EQUITONE است چرا که با رنگ و سایه بازی طرح های سه بعدی در نمای ساختمان ایجاد می گردد.

در پشت این پنل ها فضایی قرار دارد که می توان در آن سیستم تهویه هوا را تعبیه نمود تا از این طریق هوای سالم و تمیز به داخل ساختمان وارد شود. ضمن اینکه این پنل ها تنوع رنگی مختلفی دارند و بریدن آن به هر شکل و اندازه ای به آسانی امکان پذیر است. پنل های فایبر سیمان مقاوم در برابر ضربه بوده و نازک، سبک، بادوام و عایق انرژی هستند و قابل برش بوده و دارای سطحی صاف و مات می باشند و این امکان وجود دارد که در سایز های مختلفی تولید شوند. قابلیت سوراخ کاری، چاپ خوردن، قلمکاری و یا سنباده کشیدن دارند و می تواند آنها را به دیوار پرچ یا پیچ نمود و یا با استفاده از چسب روی دیوار چسباند.

نوشتهٔ بعدی
شیوه جدید گچ کاری با دستگاه گچ پاش
نوشتهٔ پیشین
چگونه آپارتمان خود را بزرگتر جلوه دهیم؟!

۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید