شیوه جدید گچ کاری با دستگاه گچ پاش

بدون دیدگاه

گچ کاری با گچ پاش

ماشین آلات پاشش برای مصالح بسیاری مانند سیمان و گچ تا پلیمر ها و عایق ها مورد استفاده دارد اما برخلاف سایر دستگاه ها دارای بازار متشکل مشهور نیست و تنها می توانید آن را مرز کمی میان ماشین آلات گچ پاش و ملات پاش وجود دارد و معمولا” شرکت ها هر دو محصول را عرضه می کنند. بعضی گچ پاش های تولیدی علاوه بر گچ می تواند ملات ریز دانه را نیز بر دیوار بپاشد.

آنچه که به عنوان بتن پاش به بازار عرضه می شود تنها ملات پاش است که دانه بندی ماسه ی آن بین صفر تا ۶ می باشد که چون کمتر از هشت می باشد که بتن حاصله را ملات یا بتن ریز دانه ی غیر باربر است.

به سفیدی گچ به قدرت ملات

سبک سازی، سرعت و پیشگیری از اتلاف سرمایه از مزیت های استفاده از گچ پاشی است به ویژه آنکه می توان از این روش در پارتیشن بندی نیز بهره برد. همچنین ملات پاش ها دیوار را به نحوی می سازند که انگار این ملات همان بتن است.

علاوه بر تولید گچ پلیمری، گچ پاش هایی را منطبق با فناوری روز اروپا عرضه شده است که می تواند با ۶ نفر نیروی کار ۶۰ لیتر را دردقیقه برای پوشش سطحی به وسعت ۱۵۰ تا ۲۵۰ متر مربع در روز گچ پاشی کند.

نکته ای جالب در خدمات پس از فروش این محصولات وجود دارد که گچ کاران و پیمان کاران خریدار دو روز در شرکت به رایگان آموزش می بینند. سپس دستگاه ارسال شده و باز هم به رایگان توسط تکنسین های در اولین کارگاه راه اندازی می شود و در صورت بروز مشکل قطعات عوض می شود.

پوششی به جای گچ و خاک

  • بازار، بتن پاش ها را بیشتر از گچ پاش ها می طلبد. از این رو تنوع قیمت این ماشین آلات بیش از گچ پاش هاست اما حداقل و حداکثر قیمت گچ پاش ها از بتن پاش ها بیشتر است.
  • آنچه دردنیا رواج دارد و اخیرا” در ایران نیز دیده می شود مفتول های مشبک فلزی همراه با پلی استارن است که بدون ستون و در یک راستای طولانی قرار دارد و روی آن ملاتی از سیمان و ماسه ی دانه صفر تا شش پاشیده می شود.
  • گچ کاری در گذشته نه تنها برای مقاصد هنری ساختمان بلکه برای مصارف نازک کاری استفاده می شد. اکنون به یمن ابداع گچ پاش ها دیگر نیازی به گچ و خاک نیست و به سهولت می توان نازک کاری را انجام داد.
  • کافیست بتوانید یکی از از این دستگاه های گچ پاش را خریداری کنید و با چند ساعت آموزش و تهیه کردن ماده ی مصرفی آن کسب و کار خوبی را راه اندازی کنید. آن هم دربازار به بزرگی صنعت ساختمان و ساز کشور.
  • دلیل موفقیت در این شغل هم این است که گچ پاشی بسیار سریع و مقرون به صرفه تر از گچ کاری های قدیمی بوده و به دلیل برتری گچ پلیمری که باید پاشیده شود بازار نازک کاری تنها در انحصار این روش کار با گچ ساختمانی است.
نوشتهٔ بعدی
لوله پلیکا و مواد استفاده آنها
نوشتهٔ پیشین
نمای سه بعدی اکوایتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید