پرده کرکره سان اسکرین

پرده کرکره خورشیدی یا Sun Screen

جنس پرده هایی که امروزه از آنها استفاده می شود بسیار متفاوت از سالهای گذشته بوده و مهم ترین ویژگی آنها این است که به مقدار بسیار زیادی از نفوذ نور خورشید به داخل خانه جلوگیری می کند. نمونه ای از پرده ها هستند که با نام اسکرین معروف بوده که به صورت شید مونتاژ می شوند و جنس پارچه آنها از الیاف شیشه پی وی سی می باشد و به همین خاطر مانع از عبور نور و گرمای خورشیدی شده و به عبارتی مضرات خورشید را فیلتر می کنند.

مکان های قابل استفاده از پرده سان اسکرین

از این نوع پرده ها در فضای داخلی ساختمان هایی که دارای نمای شیشه ای هستند و مکان های مختلفی که امکان تابش زیاد نور خورشید وجود دارد استفاده می شود و با کمک آنها می توان مانع از نفوذ پرتوهای اشعه فرابنفش شده چرا که عملکرد آنها همانند یک عینک آفتابی می باشد. با استفاده از این نوع پرده ها می توان حدود ۸۰ درصد از نور و گرمای خورشید را بلوکه کرده تا راحتی بیشتری در محیط احساس شود. کاربرد پرده های اسکرین در مناطق سردسیر یا گرمسیر به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی بیشتر می شود و حتی در ساعات روز با استفاده از این پرده ها می توان به فضای بیرونی دسترسی داشت.
از پرده های اسکرین خورشیدی در مکان های اداری و دفتری به وفور استفاده می شود و دلیل آن هم این است که با استفاده از این نوع پرده ها می توان مانع از تابیده شدن نور آفتاب به سطح مانیتور ها شده و امکان باز تابش نور از سطح آنها را مسدود می کند و این مسله  عملکرد کاربران را راحت تر خواهد کرد.

خصوصیات پرده های اسکرین خورشیدی

الیاف موجود در پرده های اسکرین بسیار مرغوب بوده و نه تنها شعله ور نمی شوند، بلکه هرگز باعث انتقال شعله نخواهند شد. این نوع پرده ها قابلیت شستشو داشته و از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و با وجود سادگی اما کاملا مدرن و زیبا  هستند و تنوع رنگ و طرح در آنها بسیار زیاد است.
عملکرد این نوع پرده ها به صورت کاملا بی صدا خواهد بود و نصب آنها به راحتی انجام می گیرد و حتی این قابلیت را دارند که طرح های پیشنهادی را روی آنها چاپ نمود.
یکی دیگر از خصوصیات پرده های اسکرین این است که نور را به داخل محیط هدایت کرده و به همین خاطر می توان در مکانی که از این پرده ها استفاده می شود لامپ را روشن نکرد. از این رو پرده های سان اسکرین به عنوان به صرفه ترین و اقتصادی ترین نوع پرده ها شناخته شده و می توانند به کاهش مصرف انرژی به مقدار زیادی کمک کنند.
عمر مفید این نوع پرده ها در حدود ۱۲ سال می باشد و در طول این مدت حالت اولیه خود را حفظ می کنند. پرده های اسکرین در برابر کشش از خود مقاومت نشان می دهند و در مقابل نیروهایی که باعث کشش آنها شوند مقاوم بوده و تغییر حالت نخواهند داد.
این نوع پرده ها به هیچ عنوان گرد و خاک را به خود نمی گیرند و در واقع شید های آنها از گرد و غبار گریزان هستند و بدون اینکه نیاز به باز کردن شید ها می توان آنها را به راحتی تمیز نمود.
از آنجایی که قطر رول آنها در زمان جمع شدن ۸ سانتی متر است فضای کمی را اشغال می کنند و به همین خاطر باعث صرفه جوی در فضا می شوند.

نحوه عملکرد پرده اسکرین خورشیدی

مکانیزم کلی حرکت این مدل پرد ها مانند پرده های شید رول که به صورت بالارونده هستند می باشد و تنها تفاوت پرده های شید رول با پرده های سان اسکرین در نوع بافت و جنس پارچه آنها می باشد. پرده های سان اسکرین این قابلیت را دارند که به شکل دستی، نیمه اتوماتیک و حتی کاملا اتوماتیک به سمت بالا و پایین بروند و حتی قابلیت موتور دار شدن را داشته و می توانند به صورت کنترل از راه دور یا کنترل زنجیره ای مورد استفاده قرار گیرند.

انواع مختلف پرده های اسکرین

این مدل پرده ها دارای انواع مختلفی هستند اما به طور کلی به سه دسته عمده تقسیم بندی می شوند که شامل پرده پشت فوم دار، پرده اسکرین و همچنین پرده اوریس می باشند. نوع اول با نام فولکه شناخته می شود که قابلیت عبور نور را ندارد و در نوع اسکرین امکان عبور نور و همچنین دید بیرون در ساعات روز وجود دارد و در دسته سوم با اینکه امکان عبور نور وجود دارد اما قابلیت دید فضای بیرونی را ندارد.
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید