چند نوع از پوشش های کف

بدون دیدگاه

کف پوش های چوب پنبه ای

این نوع کف پوش از چوب پنبه ی حقیقی ساخته می شود که از پوست درخت بلوط گرفته می شود که اغلب در مناطق مدیترانه ای مخصوصا” در کشور پرتغال بسیار یافت می شود. به دلیل اینکه برای تولید این کف پوش احتیاج به پوست درخت بلوط داریم لذا تولید آن برای اکوسیستم مخرب نیست. این نوع کف پوش در مکان هایی استفاده می شود که انعکاس صدا در آن جا مهم محسوب می شود و می خواهند محیطی آرام داشته باشند مانند استودیو ها، رنگ چوب پنبه رنگی گرم است و به دکوراسیون خانه یا اتاق حالتی بسیار زیبا و طبیعی می بخشد. این کف پوش معروف است به این که جزو راحت ترین نوع کف پوش برای پا محسوب می شود و هم چنین “عایق صدا” ی مناسبی نیز است و در تمام نقاط خانه مانند آشپزخانه و حتی کتابخانه کف پوش مناسبی است. کف پوش چوب پنبه ای می تواند مانند کف پوش های چوبی به وسیله ی واکس و یا پلییوریتن براق شود.

کاشی های کف چرمی

این نوع از کاشی ها نیز در رنگ ها و سایز های مختلفی وجود دارد. آن ها می توانند خیلی زیبا و شیک باشند و عایق های بسیار خوبی برای صدا محسوب می شوند، در زیر پا خیلی نرم و لطیف احساس می شوند و ظاهری بسیار لوکس و گران قیمت دارند. در طول زمان شکل چرم عوض می شود و رنگ و جنس آن ها تغییر می کند و همیشه دست نخورده و تازه به نظر نمی آید استفاده از کف پوش های چرمی زیاد مقرون به صرفه نیست اما بسیار زیبا و فریبنده هستند. این نوع کاشی های کف با طراحی مد روز و یا حتی مدل های قدیمی و سنتی برای کتابخانه ها بسیار مناسب هستند بهتر است که کاشی های چرمی در محیط هایی با آب و هوای خشک یا در رطوبت زیاد استفاده نشوند. کاشی های کف چرمی باید حداقل دو بار در سال واکس بخورند و بدین منظور می بایست با فروشنده نصاب یا توزیع کننده ی آن ها قبلا” مشورت کنیم.

موزائیک

این نوع کف، یک طرح یا تصویر مجازی از قطعات کوچک است. این قطعات کوچک شامل مرمر یا شیشه می باشند. رومی ها چیزی را که ما امروزه موزائیک می نامیم ایجاد کردند و آن را بر روی کف و دیوارها استفاده می کردند .کلیساهای  وابسته به روم شرقی نمونه ی بسیار خوبی است از کاربرد موزائیک های بسیار رنگارنگ و شگفت انگیز که در آن ها قطعات کوچکی از طلا نیز دیده می شود. برای اینکه ثابت کنیم ایده های بزرگ و قدیمی از بین نمی روند در طراحی های جدید نیز به صورت گسترده ای از موزائیک استفاده می شود.

پوشش های ارتجاعی کف

این پوشش ها از موادی ساخته شده است که شکل خود را حفظ می کند. این نوع کف شامل موادی مانند چوب پنبه، لینولیوم(یک نوع مشمع کف) ، لاستیک و کف پوش پلاستیکی است. آن ها از سنگ سرامیک، کف های سیمانی و حتی از کف پوش های چوبی نرم تر هستند.، این بدین معنی است که آن ها در زیر پا بسیار راحت هستند و شما می توانید برای مدت طولانی روی آن ها بایستید. کف پوش های ارتجاعی هم چنین عایق های ضد صدای بسیار مناسبی محسوب می شوند و از آن جا که آن ها از انواع دیگر کفپوش ها نرم تر هستند ، به راحتی خراش پیدا می کنند و نباید با اجسام سخت شستشو شوند. پوشش های ارتجاعی کف به راحتی منقبض و منبسط می شوند که این مسئله بستگی به رطوبت و درجه ی هوا دارد. پس قبل از نصب این این نوع کف پوش ابتدا اجازه دهید تا این کف پوش ها خود را با محیط و نوع آب و هوا تطبیق دهند و سپس آن ها را روی زمین نصب کنید.

نوشتهٔ بعدی
تزیین شومینه و محیط اطراف آن
نوشتهٔ پیشین
چند راه ساده جهت طراوت بخشیدن به خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید