کابینت آشپزخانه با جنس های متفاوت

بدون دیدگاه

کابینت جزئی از آشپزخانه است که فضای آشپزخانه را تعریف می کند. به عبارت دیگر آشپزخانه ای که کابینت ندارد عملا هیچ کارکردی ندارد. از این رو انتخاب کابینت آشپزخانه اصلی ترین بخش آشپزخانه است که می تواند در انتخاب سایر تجهیزات آشپزخانه و وسایل مورد نیاز تاثیر گذار باشد. کابینت های آشپزخانه در سبک و جنس های مختلفی اجرا می شوند و شما این امکان را دارید که هر جنسی که مد نظرتان است را انتخاب کنید. هر جنسی دارای معایب و مزایای مختلف است و دست شما برای انتخاب کابینتی با جنس مناسب باز خواهد بود.

کابینت ها ممکن است از جنس های مختلفی تشکیل شده باشند و گاهی به صورت ترکیبی از دو جنس مختلف برای بدنه و درب های آنها استفاده شود. انتخاب مناسب جنس کابینت علاوه بر اینکه به سلیقه و دکوراسیون فضا آشپزخانه ارتباط دارد با بودجه ای که برای این کار مد نظر دارید هم رابطه مستقیمی خواهد داشت.

کابینت با جنس ام دی اف

ام دی اف یک تخته فیبر با تراکم متوسط  است که از خورده چوب هایی که تحت گرما و فشار به هم متراکم شده اند تشکیل شده است و به همین خاطر در برابر برش قطعات مقاومت خوبی دارند و چون از ضایعات چوب تهیه می شوند بدون شک در مقایسه با چوب قیمت پایین تری دارند. معروف ترین و رایج ترین جنس کابینت ها از جنس ام دی اف بوده و شاید جزء محبوب ترین نوع کابینت ها می باشد.

مزایای استفاده از کابینت های ام دی اف

کابینت های ام دی اف در مقایسه با کابینت هایی با جنس استیل و کابینت های چوبی قیمت پایین تری دارند و به راحتی قابل تمیز کردن بوده و به دلیل داشتن روکش مقاوم خاصیت ضد رطوبت داشته و در برابر گرما بسیار مقاوم هستند و هرگز تاب برنداشته و دچار شکستگی نمی شوند. اما فراموش نکنید که اگر روکش ام دی اف کنده شود یا بین درز ها و لبه ها فاصله افتاده باشد و رطوبت به آن نفوذ کند مقاومت خود را از دست می دهند و هرگز نباید آنها را با مواد شوینده قلیایی و اسیدی تمیز نمود و قابلت تعمیر ندارند.

کابینت با جنس فلزی

کابینت هایی با جنس فلزی در دوره بسیار طولانی محبوبیت زیادی داشتند و دلیل آن هم قیمت پایین آنها در مقایسه با جنس های دیگر می باشد. کابینت های فلزی از سه دسته کابینت های فلزی گالوانیزه، کابینت های فلزی فولادی خام و کابینت های فلزی استیل تشکیل شده اند. از بین این سه دسته کابینت فلزی، کابینت های فلزی که از ورق فولادی خام تشکیل شده اند دارای قیمت پایین تری بوده و زود تر دچار زنگ زدگی می شوند از این رو برای بالا بردن دوام این نوع کابینت ها بهتر است روی آنها رنگ های استاتیک زده شود.

کابینت با جنس بدنه فلزی و درب ام دی اف

این کابینت ها با بدنه فلزی تولید می گردند برای اینکه از لحاظ هزینه مقرون به صرفه باشند درب های آن از ام دی اف ساخته می شوند. صفحه رویه کابینت ممکن است از سنگ یا ام دی اف باشد. در هر حال شما یک کابینت با ظاهر ام دی اف دارید.

کابینت استیل

کاینت استیل جزئی از کابینت های فلزی می باشند با این تفاوت که قیمت بالاتری دارند و از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. کابینت های استیل ظاهری کاملا ساده و یکدست دارند و به دلیل ویژگی های بهداشتی که استیل دارد در فضای آشپزخانه و غذاخوری کاربرد فراوانی دارد و در طراحی برخی از سبک های آشپزخانه های مدرن از استیل بهره می گیرند.

کابینت ممبران

کابینت هایی با نام ممبران یکی از محبوب ترین مدل های کابینت است که امروزه طرفداران زیادی دارد البته شایان ذکر است که ممبران نوعی متریال متفاوت نبوده و در واقع همان صفحات ام دی اف هستند که با استفاده از دستگاه سی ان سی نقش داده می شوند. به دلیل اینکه روی ام دی اف نقش ها و طرح های کلاسیک انجام می شود و سپس با استفاده از پی وی سی تحت حرارت قرار داده و با فشار ناشی از خلاء و همچنین چسب مخصوص روکش کشیده می شود از این رو کابینت های ممبران را به عنوان کابینت های کلاسیک شناخته که می تواند  آشپزخانه ای لوکس، ظریف و همچنین لاکچری را ایجاد کند.

کابینت هایگلاس

در برخی از آشپزخانه های امروزی کابینت هایی براق و لوکس به چشم می خورد که بسیار هم جلب توجه می کنند. این نوع کابینت ها حالت شیشه گونه داشته و همچنین  شفاف و بازتاب دهنده نور هستند و ظاهری بسیار لوکس و زیبا را به وجود می آورند و قیمت مناسبی دارند. به همین خاطر به یکی از پر طرفدار ترین کابینت ها تبدیل شده که می تواند فضایی مدرن و ساده را در آشپزخانه ایجاد کنند.

کابینت هایی با جنس پی وی سی

این کابینت ها از ورق هایی به ضخامت ۱.۵ تا ۲ سانتیمتری پی وی سی ساخته می شوند. کابینت های پی وی سی در گذشته محبوبیت چندانی نداشته است، چرا که دارای طرح و رنگ محدود و قیمت بالایی بوده است. پرکاربردترین قسمت در استفاده از متریال PVC  قسمت زیر سینک و رویه سینک است چرا که از مشتقات پلاستیک می باشد و مقاومت بالایی در مقابل رطوبت از خود نشان می دهند و قابل شستشو هستند. بنابراین بهترین گزینه برای صفحات اطراف سینک ورق های پی وی سی است اما این ورق ها برای کل کابینت آشپزخانه استفاده نمی شود چرا که نه صرفه اقتصادی داشته و نه اینکه از لحاظ محیط زیست تایید شده است. با این حال با پیشرفت تکنولوژی تنوع طرح و رنگ ورق های پی وی سی زیاد شده و به عنوان یک گزینه برای ساخت و اجرای کابینت از آنها استفاده می شود.

کابینت روکش PVC

کابینت روکش پی وی سی نسبت به کابینت تمام پی وی سی کاربرد بیشتری دارد. این متریال با مغز ام دی اف یا دیگر تخته ها می باشد که روکش پی وی سی دارند و از قیمت مناسبی نسبت به ورق تمام پی وی سی برخوردار است.

کابینت های چوبی

کابینت چوبی آشپزخانه ای گرم و دلنشین را ایجاد می کند و غالبا” از کابینت های تمام چوب در طراحی سبک آشپزخانه های روستیک و طراحی آشپزخانه خانه های ویلایی استفاده می شود. کابینت های تماما” چوبی کابینت های خاص و شیکی هستند که در آشپزخانه ای دیده نمی شود. چرا که چوب نسبت به سایر متریال های گران تر است و اجرای کابینت های چوبی از سایر کابینت ها پر هزینه تر خواهد بود.

کابینت هایی با روکش چوب

کابینت های روکش چوب یکی دیگر از کابینت های امروزی است که با تکنولوژی های جدید توانسته است هم ظاهر زیبای چوب را حفظ کند وهم از لحاظ اقتصادی قیمت پایین تری داشته باشد. متریال کابینت روکش چوب نیز از مغز ام دی اف تشکیل شده است. یک لایه نازک از چوب  بر روی مغز ام دی اف تحت فشار و حرارت دستگاه پرس می شود. روکش کاری چوب طبیعی در واقع آسان ترین روش روکش زدن ام دی اف می باشد. روکش چوب که به عنوان روکش طبیعی نیز شناخته می شود می تواند بر روی مغزی نیوپان، تخته لایه و تخته فیبر نیز پرس شود.

نوشتهٔ بعدی
چرا داخل تونل ها را سرامیک می کنند؟
نوشتهٔ پیشین
ممبران چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید