کاربردهای مختلف پنبه

بدون دیدگاه

کاربردهای مختلف پنبه :

بهتر است بدانید که به جز استفاده های معمول از پنبه کاربرد های دیگری هم دارد. شاید در باور ابتدایی وقتی سخن از کاربرد پنبه به میان می آید، فکر کنید که از پنبه به عنوان لاک پاک کن استفاده می کنند و یا حتی برای تمیز کردن بریدگی‌ها و خراش‌ها از آن بهره مند می شوند. در صورتی از پنبه استفاده های دیگری هم می شود و حال به برخی از کاربرد های پنبه می پردازیم .

 

۱-می توانید از پنبه برای عطراگین کردن فضای منزل خود استفاده کنید. به صورتی که یک تکه پنبه را به ادکلن مورد علاقه خود آغشته کرده و سپس آن را در داخل کیسه جارو برقی قرار دهید. این کار باعث می شود تا در زمان روشن کردن جارو برقی، بوی خوش تمام فضای خانه شما را پرکند.

 

۲- گل های نرگس زرد عمر کمی دارند، از این رو می توانید از طریق پنبه عمر این گل ها را افزایش دهید. به این ترتیب که ابتدا ساقه توخالی نرگس را از آب پر کرده و سپس انتهای ساقه را با پنبه بپوشانید. به این صورت می توانید آنها را مدت زمان بیشتری نگهدارید.

 

۳- برای پرورش دانه ها در خانه خود می توانید آنها را در داخل پنبه قرار دهید.

 

۴-در صورتی که دستکش های پلاستیکی شما در هنگام کار کردن به خاطر ناخن های بلند شما همیشه سوراخ می شوند، می توانید در نوک دستکش و در جای انگشت‌ها پنبه بگذارید و به راحتی استفاده کنید.

۵– اگر پنبه را با مقداری وازلین آغشته کنید، می توانید از آن برای روشن کردن آتش استفاده کنید.

۶-همان طور که می دانید الکل، سیر یا وانیل برای کاهش دندان درد بسیار موثر است. از این رو می توانید پنبه را داخل الکل فرو برده، مستقیم روی محل درد بگذارید تا با این کار دندان درد شما تسکین پیدا کند.

۷-برای تمیز کردن و نگهداری از جواهرات خود می توانید از پنبه استفاده کنید.
 

۸-در صورتی که باغچه و یا باغی دارید که می خواید در برابر خرگوش ها از آن مراقبت کنید، می توانید پنبه را با سرکه سفید کاملا خیس کرده و در داخل قوطی فیلم قرار دهید. البته فراموش نکنید که دو سوراخ هم بر روی قوطی ایجاد کنید.
 

۹– در صورتی که کیف دستی شما بوی خوبی نمی دهد، می توانید با گذاشتن تکه پنبه آغشته به عطر در کیف خود، آن را خوشبو کرده و هر دو هفته یک بار پنبه را عوض کنید تا بوی خوش همیشه در کیف شما جریان داشته باشد.

۱۰– همان طور که می دانید دسترسی به همه قسمت های حمام امکان پذیر نخواهد بود از این رو معمولا آن قسمت ها دچار کپک می شوند. البته کپک ها در همه جا رشد می کنند، اما بیشتر در بین وسایل و کاشی های حمام ایجاد می شوند و باید هر چه سریعتر آنها را از برده و تمیز کنید. البته برای تمیز کردن آنها نیاز نیست که تک تک کاشی ها را تمیز کنید، تنها می توانید یک تکه پنبه را به مایع سفید کننده آغشته کرده و در مکان هایی که قابل دسترس نیست قرار دهید و چند ساعت صبر کنید و سپس پنبه را بردارید و قسمت مورد نظر را با آب گرم بشویید. در این حالت خواهید دید که کپک کاملا تمیز شده است.

 

۱۱– گاهی اوقت پیش می آید که مواد غذایی که در داخل یخچال قرار دارند، بوی نامطبوعی ایجاد کنند که اصلا خوشایند خانم خانه نخواهد بود. از این رو برای برطرف کردن این بو و جلو گیری از نامطبوع شدن یخچال می توانید یک تکه پنبه را به وانیل آغشته کنید و در یکی از طبقات یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود تا پنبه به عنوان دئودورانت عمل کرده و یخچال بوی خوش و تازه‌ای خواهد گرفت.

نوشتهٔ بعدی
کاربردها و خواص پودر قهوه
نوشتهٔ پیشین
ارتباط طراحی اتاق خواب با هوش کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید