دکوراسیون مشاعات ساختمان

بدون دیدگاه

دکوراسیون مشاعات ساختمان

بدون شک وقتی وارد یک آپارتمان می شوید، راهرو، حیاط یا پارکینک اولین قسمتی است که به چشم می خورد. در واقع قسمتی که به چشم بیننده جلب نظر می کند، مربوط به فضاهای مشاع می باشد که جزء مکان های عمومی آپارتمان به حساب می آید. از این رو باید برای فضاهای مشاع یک مدیریت خاصی در نظر گرفته شود و آنها را به شکل زیبایی دکوراسیون نمود. زیرا هر چه فضای مشاع ساختمان زیباتر باشد، آنگاه آپارتمان شما با طراوت تر و شیک تر خواهد بود.
همان طور که می دانید قسمت های مشاع ساختمان متعلق به همه اهالی ساختمان بوده و به همین خاطر در صورتی ک بخواهید کوچکترین تغییری در این فضا ایجاد کنید، باید با رضایت و مشارکت همه اهالی باشد. از آنجایی که می دانید، فضاهای مشاع به گونه ای است که هرگز کسی نمی تواند بدون رضایت و اجازه کامل همسایه ها به شکل قانونی در آن تصرف داشته باشد.
شاید برای شما سوال باشد که مکان های عمومی شامل چه فضاهایی در ساختمان می باشد؟ به همین خاطر بهتر است بدانید که این مکان ها شامل فضای سبز عمومی، تأسیسات قسمت مشترک از قبیل چاه آب، موتورخانه، منبع آب، پشت بام و راه پله و نمای ساختمان، راهروها، پاگرد و غیره می باشد که در صورت ایجاد هر تغییر باید مدیر ساختمان با مالکان مشورت کرده و سپس تغییرات را انجام دهد.

دیوار مشاعات ساختمان

 

بهتر است بدانید که اولین قدمی که برای ایجاد تغییر در مشاعات ساختمان می توان انجام داد این  است که پوشش مناسبی را برای مشاعات انتخاب کنید.
۱- یادتان نرود که رنگ ها در این فضا ها بسیار تاثیر گذار خواهند بود و این مسله تا حدی پر رنگ است که به جرات می توان گفت تاثیر هیچ روش دکوراسیونی بیشتر از یک لایه رنگ جدید نمی باشد. دقت داشته باشد که رنگی شاد و منحصر به فرد را برای مشاعات ساختمان انتخاب کنید، زیرا تاثیر گذاری آن بیشتر خواهد بود. از آنجایی که رنگ کردن دیوارهای ورودی ساختمان از کارهایی که به صورت معمول برای مشاعات انجام می شود، به همین خاطر بهتر است رنگی جزء سفید را انتخاب نکنید. زیرا دیوارها معمولا به دلیل اسباب کشی یا تــردد کثیــــف شده و آسیب می بینند و به همین خاطر این رنگ مناسب ترین رنگ خواهد بود. البته می توانید رنگ داخلی را متناسب با نمای بیرونی ساختمان در نظر بگیرید. برای مثال در صورتی که از گرانیت سیاه برای نمای بیرونی ساختمان استفاده شده است، از رنگ هایی مثل آبی، سبز، لیمویی و حتی ترکیبی از آنها استفاده شود.
۲- گزینه دیگری که می توانید از آن برای دیوار های راه پله ها استفاده کنید، سنگ کردن آنها تا بالا می باشد. استفاده از این روش به این دلیل بهتر است که سنگ ها امکان شست و شوی بهتری داشته و دیرتر کثیفی را نشان می دهند. یادتان نرود که اگر از سنگ استفاده می کنید، باید سنگ نما با سنگ راه پله ها و دیوارهای پارکینگ یک رنگ باشد.
۳- پیشنهاد دیگری که می توانید از آن برای پوشش دیوارهای راه پله و پارکینگ استفاده کنید، دیوارپوش های سه بعدی بست وال بوده که می توان از این طریق زیبایی بی نظیری را به فضاهای مشاع ساختمان بدهید. از آنجایی که این نوع دیوارپوش ها خاصیت رنگ پذیری داشته، می توانید به راحتی رنگی متناسب با فضا را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که جنس ضد آب این نوع دیوارپوش ها مناسب فضای پارکینگ بوده و عایق بسیار خوبی در برابر گرما، سرما و صوت می باشند.
کف مشاعات
بهترین پوشش برای کف پله ها و راه هروها استفاده از سنگ می باشد به این دلیل که سنگ ها دارای مقاومت بالایی  هستند و شست و شوی راحت تری دارند.
می توانید از سرامیک هم برای کف مشاعات بهره بگیرید،. زیرا به دلیل لعابی که روی آن قرار دارد، خیلی راحت تر از سنگ تمیز می شود، اما مشکل بزرگی که سرامیک ها دارند، این است که مقاومت آنها از سنگ کمتر بوده و این باعث می شود تا امکان شکستن، ترک خوردگی و لب پریدگی آنها بالا رفته و این مسله در زمان اسباب کشی که امکان افتادن وسایل سنگین وجود دارد، بیشتر خواهد بود. شاید فکر کنید که کف پوش های چوبی هم گزینه خوبی هستند، اما توصیه ما این است که از کفپوش های چوبی در فضاهای مشاع که رفت و آمد زیاد بوده و به صورت پی در پی مورد استفاده قرار می گیرند، مناسب نیستند.
برقراری نظم در مشاعات 
از ساکنین ساختمان بخواهید که هرگز جا کفشی و کفش های خود را در پشت در قرار ندهند. زیرا انجام این کار علاوه بر اینکه باعث می شود تا مشاع ساختمان محدود شود، از لحاظ بصری هم آلودگی ایجاد می کند. بهتر است در هر پاگردی گلدان گل قرار داده و از طریق یک نورپردازی مناسب، به گلدان گل جلوه زیبایی دهید. همان طور که می دانید گل های تازه در هر فضایی که قرار داشته باشند، باعث خاص جلوه دادن آن فضا می شوند، به همین خاطر می توانید گل های تازه را در راهرو قرار داده و با انجام این کار فضای عبوری را تبدیل به بخشی از خانه اهالی ساختمان کنید. البته در صورتی که هزینه و زحمت نگهداری از گلدان های طبیعی برای شما زیاد است، می توانید از گلدان های مصنوعی که مناسب راهرو هستند، استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که گلدان های همه طبقات را مشابه هم انتخاب کنید. زیرا این تشابه به فضای مشاع ساختمان نظم خاصی را القا می کند.

تزئین راه پله ها

شما این امکان را دارید که برای تزئین و دکوراسیون راه پله و راهروها از مجسمه یا تابلو استفاده کنید. البته فراموش نکنید که تابلو هایی که انتخاب می کنید، باید متناسب با رنگ و فضای هر طبقه باشد و در صورتی که برای هر تابلویی که نصب می کنید، نورپردازی مناسبی هم در نظر بگیرید، زیبایی چشم گیری را ایجاد خواهید کرد. بهتر است برای نورپردازی تابلوهایی که در پاگرد ها استفاده می کنید، از لامپ های دیواری با نور نقطه ای بهره بگیرید.
نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، کلیدهای روشن و خاموش کننده در راه پله و راهرو ها می باشد که توصیه می کنیم که از منابع نورپردازی استفاده کنید که  تایمر دار باشد، تا از این طریق در مصرف برق هم صرفه جویی شود.
 توجه به نرده ها
بهتر است بدانید که نرده های راه پله  نقش مهمی در نمای داخلی هر ساختمانی خواهند داشت. از این رو پیشنهاد می کنیم که اگر ساختمان شما دارای عمر زیادی است، بهتر است نرده ها را عوض کنید و از نرده های چوبی و استیل که بدون شک ظاهر زیبایی هم داشته و این زیبایی را به ساختمان هم منتقل می کنند، استفاده کنید. البته فراموش نکنید که این نوع نرده ها دارای هزینه زیادی هستند و اگر نمی خواهید متحمل هزینه ای سنگین شوید، به سراغ مدل های فرفوژه بروید.
در صورتی که هنوز هم نرده ها قابل استفاده هستند، می توانید با یک روکش طرح چوب آنها را تبدیل به نرده های چوبی کرده یا حتی می توانید با استفاده از رنگ های تیره، اجازه ندهید تا نرده ها به مرور زمان ظاهری چرک مرده پیدا کنند. البته اگر نرده های قدیمی دارید، با تعمیر و بهسازی آنها می توانید ظاهر آنها را دوباره درست کنید. انجام این کار نه تنها راهی کم هزینه بوده، بلکه از این طریق می توانید طرح و رنگی جدید را به نرده دهید.

دکوراسیون لابی

همان طور که می دانید، لابی هر ساختمان مکانی است که افراد مختلف در این فضا زمانی را به انتظار می گذرانند. از این رو این مکان نیاز به وسایلی برای پذیرایی از مهمان ها داشته و حتی باید این فضا را به شکلی دلنشین و زیبایی چیدمان کنید. زیرا لابی نشانه ای از ساختمان بوده و به صورت عامیانه لابی آبروی هر ساختمان می باشد. از این رو هر هزینه ای که برای لابی ساختمان خود انجام دهید، به سود اهالی ساختمان می باشد. به همین خاطر باید از یک دست مبلمان سالم، رنگی و شیک برای لابی استفاده کنید.
قرار دادن آپاژور، آکواریم و گلدان برای تزئین این فضا بسیار مناسب است . استفاده از از یک آب سرد کن که بدون شک نیاز هر لابی می باشد هم ایده خوبی خواهد بود که بهتر است از آن استفاده کنید.
می توانید برای نورپردازی لابی از لوسترهای آویزی یا سقفی، هالوژن های توکار، لوسترها و چراغ های دیوارکوب، آباژور و حتی انواع چراغ های رومیزی استفاده کنید. فراموش نکنید که هر وسیله یا لوازمی که در فضای لابی مورد استفاده قرار می دهید، باید از جنس محکم و مقاوم باشد.
برای دیوارهای لابی بهتر است از دیوار پوش های سه بعدی بست وال استفاده کنید. زیرا همان طور که گفته شد لابی نماینده سالکین ساختمان بوده و هر چه این فضا را زیبا تر جلوه دهید به سود شما خواهد بود. به همین خاطر با نصب این نوع دیوارپوش ها زیبایی لابی را بیشتر کنید. این نوع دیوارپوش ها دارای طرح های متنوعی بوده و شما می توانید با مشورت اهالی ساختمان یک یا دو طرح را انتخاب کرده و از رنگی متناسب با فضای لابی برای رنگ آمیزی آنها استفاده کنید.

دیوارپوش مشاعات | دیوارپوش راه پله | دیوارپوش پاگرد | دیوارپوش لابی | دیوارپوش سالن اجتماعات | سنگ مشاعات | سنگ دکوراتیو مشاعات | سنگ دکوراتیو راه پله | سنگ دکوراتیو پاگرد | سنگ دکوراتیو لابی | دکور لابی | دکوراسیون لابی | طراحی لابی | طراحی دکوراسیون لابی | لابی ساختمان | طراحی مشاعات | طراحی دکوراسیون مشاعات | دیوارکوب مشاعات | دیوارکوب راه پله | دیوارکوب پاگرد | دیوارکوب دکوراتیو مشاعات | دیوارپوش دکوراتیو مشاعات | دیوار دکوری مشاعات | دیوار دکوری لابی | دکور مشاعات | دکور لابی |

نوشتهٔ بعدی
بهینه سازی دکوراسیون
نوشتهٔ پیشین
دیوارپوش دکوراتیو سالن پذیرایی و نشیمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید