طراحی داخلی بیمارستان

طراحی داخلی بیمارستان :
بهتر است بدانید که نقطه تلاقی علم پزشکی و هنر معماری، طراحی دکوراسیون فضاهای درمانی می باشد. شاید اظهارات بقراط را شنیده اید، او معتقد بود بیماری و سلامتی جزء طبیعت انسان است، نه پاداش و جزای خداوند. البته سالهای بسیار زیادی از زمان بقراط گذشته و دانش پزشکی در این سال ها پیشرفت های فراوانی کرده است و همین مسله باعث شده تا طراحی فضاهای درمانی از اهمیت بالایی برخوردار شوند. در واقع همان طور که علم پزشکی رو به جلو حرکت می کند، ساختار معماری و طراحی داخلی فضاهای درمانی هم روز به روز پیشرفت کرده است.
همان طور که می دانید وقتی بدن افراد از حالت طبیعی خارج شده و بیمار می شود، برای درمان به بیمارستان مراجعه می کند، اما امروزه بیمارستان ها به گونه ای طراحی می شوند که بیماران همانند مهمان هایی هستند که باید از آنها پذیرایی شود. در واقع طراحان دکوراسیون داخلی بیمارستان ها علاوه بر اینکه باید به امور تکنیکی و پزشکی توجه داشته باشند، باید اصولی را رعایت کنند که از این طریق بیمار از حالت کسالت و افسردگی خارج شود.
از این بیشتر مراکز درمانی در صدد این هستند که معماری فضا را تغییر داده و تلاش می کنند تا بتوانند محیطی صمیمی و راحت تر از قبل را برای بیماران خود فراهم کنند. برای مثال اتاق هایی که در گذشته برای بستری بیماران مورد استفاده قرار می گرفت، تبدیل به سوئیت های مجلل تک نفره شده است که بیماران همانند یک مهمان در بیمارستان علاوه بر معالجه، پذیرایی هم می شوند.
در گذشته بیمارستان ها فقط به سبب مصارف پزشکی طراحی می شدند، اما امروزه بیمارستان ها شبیه به یک هتل شده اند که در آنها وجود فضاهای اقامتی، بیشتر از طرح های سرد بهداشتی قابل اهمیت است. در واقع طراحی بیمارستان ها به سوی انسانگرایی پیش رفته و این مسله باعث شده تا زمان حضور بیمار در بیمارستان کاهش یافته و علاقه بیماران به ماندن در اتاق ها هم بیشتر شود.
بر طبق تحقیقات انجام شده، سبک معماری و همچنین طراحی دکوراسیون بیمارستان ها تا حد زیادی در بهبود بیماران نقش داشته و در وضیعت سلامت بیماران بسیار تاثیر گذار است. از این رو معماران و طراحان فضاهای درمانی با مشورت پزشکان به دنبال راهکاری هستند تا سبک معماری و طراحی بیمارستان ها را تغییر داده و محیطی را به وجود آورند که از هر حیث کامل و مجهز باشد تا بتوانند آرامش روانی بیماران را فراهم کرده و در بهبود آنها سهیم باشند.
طراحان داخلی برای دکوراسیون بیمارستان ها به دنبال شیوه های نوین و متریال جدیدی هستند که نه تنها از همه لحاظ مناسب فضاهای درمانی باشد، بلکه محیطی را ایجاد کند که کاملا مشابه هتل باشد. از این رو پیشنهاد ما این است که از دیوارپوش های سه بعدی بست وال با جنس (ULP)برای فضاهای درمانی مانند بیمارستان ها، مطب ها و آزمایشگاه ها و … استفاده کنید. زیرا دیوارپوش های سه بعدیULP نه تنها از لحاظ زیبایی بلکه از لحاظ علمی هم مناسب انواع فضاهای درمانی می باشند.
قابلیت های مهم دیوارپوش های سه بعدی ULP :
۱-قابلیت شستشو
۲- آنتی باکتریال
۳-درزگیر مورد استفاده آنتی باکتریال
۴-خود خاموش شونده
۵-وزن بسیار سبک(آوار سبک)
تمامی این موارد در کنار زیبایی چشمگیری که دیواپوش های سه بعدی بست وال دارند، باعث شده تا به عنوان بهترین گزینه برای فضاهای درمانی مورد استفاده قرار گیرند.
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید