اطلاعاتی درباره مبلمان

بدون دیدگاه

اطلاعاتی درباره مبلمان

برای خرید مبلمان شما به راحتی می توانید وارد بازار مبل شده و از بین تنوع بسیار زیادی که این محصول دارد، با توجه به سلیقه خود، مبلی را انتخاب کنید. البته باید قبل از خرید مبلمان به نکاتی توجه داشته باشید تا به گونه ای در زمان خرید راهنمای شما باشند.

مبل راحتی یا استیل

همان طور که می دانید مبل ها به دو گروه کلی راحتی و استیل طبقه بندی می شوند. در مبل های راحتی فقط پارچه به کار رفته و از چوب یا فلز در بدنه اصلی و رویه آن استفاده نشده است. مبل های راحتی دارای دسته های پهن بوده و پایه و پشتی نسبتا” کوتاه تری نسبت به مبل های استیل دارند. اما مبل های استیل رسمی تر بوده و از ترکیب چوب و پارچه تشکیل شده اند. پشتی مبل های استیل کاملا” صاف و البته بلند بوده و با وجود پایه ای بلندی که دارند، امکان نشست و برخاست را برای مهمانان راحت تر می کند. در صورتی که به دنبال یک دست مبل راحت برای منزل خود هستید، بهتر است به سراغ مبلمان راحتی بروید. اما در صورتی که فضای کافی برای قرار دادن دو ست مبلمان را دارید، پیشنهاد می کنیم که یک ست از آن استیل باشد تا از آن در زمان حضور مهمانان استفاده کنید.

مبلمان تمام پارچه یا ترکیب چوب و پارچه

در صورتی که در خانه خود فرزند کوچکی دارید یا با فرد سالمندی زندگی می کنید و حتی یکی از اعضای خانواده شما مبتلا به آسم یا آلرژی می باشد، بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که میزان پارچه ای که در آن به کار رفته است، خیلی کم باشد. زیرا گرد و غبار و حتی آلودگی که قابل تمیز کردن نیست، روی پارچه مبل نشسته و این مسله باعث می شود تا تنگی نفس یا حساسیت تنفسی را در این افراد تشدید کرد و خطر ساز شود. از این رو پیشنهاد می کنیم که از مبلمانی استفاده کنید که دارای حجم زیادی چوب باشد و کمتر در آن از پارچه استفاده شده باشد. از آنجایی که چوب سریع تر و آسان تر تمیز شده و گرد و غبار کمتری هم در آن نفوذ می کند، ایده مناسبی برای منزل شما خواهد بود.

بهترین جنس پارچه برای مبلمان

در صورتی که به دنبال این هستید که مبلمان خانه شما همیشه تمیز بوده و برق بزند، بهتر است از مبلمان چرمی استفاده کنید. زیرا این نوع مبلمان به راحتی تمیز شده و با استفاده از روغن مخصوصی که دارند، کاملا” برق افتاده و همیشه نو به نظر می رسند.

با انتخاب پارچه های مخملی براق و پرزدار برای مبلمان، می توانید خانه کوچک خود را بزرگتر جلوه دهید. اما برای یک خانه بزرگ می توانید از پارچه های مخملی مات که هیچ پرزی هم ندارند، استفاده کنید.

در صورتی که فرزند کوچکی در خانه دارید، توصیه می کنیم رنگ پارچه مبلمان را از بین رنگ های تیره و چرک تاب انتخاب کنید. برای مثال انتخاب رنگ کاراملی و فیلی مناسب خواهد بود. استفاده از رنگ های تیره باعث می شود تا در صورت استفاده مداوم کودکان کثیف و نامرتب نشده و جلوه خود را از دست ندهند.

انتخاب پارچه های ساده را برای فضاهای کوچک پیشنهاد کرده و استفاده از پارچه های طرح دار، مناسب فضاهای باز و بزرگ خواهد بود. البته انتخاب مبلمان ساده در کنار کوسن های گلدار یا برعکس، باعث می شود تا فضا شکسته شده و به محیط خانه شما روح می بخشد.

انتخاب مبلمان کار شده یا ساده

به صورت معمول برای اینکه مبل ها، مخصوصا نوع استیل آن ظاهری زیبا داشته باشند، از یراق ها و نوارهای مختلفی استفاده می کنند که دور دسته مبل یا بین چوب و پارچه آن به کار می رود. البته اگر جزء خانواده های پر رفت و آمد هستید یا فرزند کوچکی دارید، انتخاب مبلمان کار شده مناسب نخواهد بود. زیرا احتمال کنده شدن یراق ها و نوارها وجود دارد که این مسله باعث از بین رفتن زیبایی و جلوه مبلمان شما می شود.

مبلمان یک تکه یا تشک دوبل

مبل هایی که دارای تشک دوبل هستند، دارای یک مزیت بزرگ نسبت به مبل های یک تکه و ساده هستند و آن هم این است که اگر به مرور زمان اسفنج یا فنز تشک مبلمان خراب شده و از بین برود، می توانید به جای اینکه مبلمان را تعویض کنید، تنها تشک آنها را تعمیر کرده تا مثل روز اول شود. البته فراموش نکنید که مبلمانی که دارای تشک دوبل هستند، معمولا” دور پارچه رویی تشک زیپ بزرگی وجود دارد که این امکان را به شما می دهد که اگر پارچه رویی کثیف شد، به راحتی آن را جدا کرده و بشویید.

شستن مبلمان

بهتر است بدانید که برای شستن مبلمان می توانید از ۳ روش مختلف استفاده کنید. اولین روشی که امروزه به ذهن اکثر خانم های خانه می رسد، استفاده از بخارشوی است. زیرا بخار شوی این امکان را به شما می دهد تا پارچه های مبلمان را کاملا تمیز و ضد عفونی کنید.

دومین روشی که پیشنهاد می کنیم، استفاده از محلول آب ولرم و شامپو فرش می باشد که می توانید با کمک یک ابر بزرگ که آغشته به این محلول است، پارچه مبل ها را از بالا به پایین تمیز کرده و با استفاده از یک ابر خیس دیگر روی پارچه های مبل کشیده تا کف سطح پارچه از بین برود.

نکته مهم این است که چه از بخارشوی استفاده کنید و چه از محلول آب ولرم و شامپو فرش، باید مراقب باشید که چوب مبل ها خیس نشوند. زیرا اگر چوب مبل ها خیس شود، در اثر مرطوب شدن به سرعت پوسته پوسته و سفید شده و باعث می شود تا به مرور زمان ترک بخورند.

یک روش دیگر هم برای شستن مبلمان وجود دارد که شاید ساده تر از دو روش قبلی باشد و آن هم این است مبلمان خود را به مراکز شستشوی سپرده تا آنها کار تمیز کردن مبل های شما را انجام دهند. در نهایت برای اینکه پارچه ها از بین نرود و چروک نشوند، آنها را با یک وسیله مانند سشوار خشک کنید. البته فراموش نکنید که پارچه های مبلی بعد از هر بار شستشو جلای خود را از دست داده و جلوه اولیه خود را ندارند، به همین خاطر توصیه ما این است که تا جایی که مجبور نشده اید، مبلمان خود را نشورید.

 

نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون اتاق نوزاد
نوشتهٔ پیشین
دکوراسیون دفتر کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید