بتن پولیش شده سوپر فلور

بدون دیدگاه

آشنایی با بتن پولیش شده

بتن پولیش شده یا بتن جلادار یک متریال ساختمانی است که از مواد متنوعی ساخته شده و در طراحی دکوراسیون داخلی با کاربری های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات این متریال از کوارتز و رنگ بوده تا حس یک فضای صنعتی، تجاری و مسکونی را به فضای شما دهد. به طور حتم می توان از این ماده در طراحی داخلی فضای خانه، محل کار و یا مکانی تجاری استفاده کرد. سطح انعکاسی بتن پولیش شده کیفیت ظاهری درخشانی ایجاد می کند و لایه بصری مناسبی برای سطوح مختلف می باشد.

با وجود اینکه بتن پلیش شده عمدتاً به عنوان پوششی برای کفپوش داخلی به کار رفته، معماران طی سال های گذشته محدودیت های این متریال را کاهش داده و آن را بر روی دیوارهای مشخص و حتی کف بیرون ساختمان مورد استفاده قرار داده اند. از شاخص ترین پروژه هایی که از این متریال در داخل و خارج آن به کار رفته می توان به موزه هنر سنت لوئیس اشاره کرد که توسط دیوید چیپرفیلد طراحی و اجرا شده است.

بتن پولیش شده به طریق مختلفی ساخته می شود. ارزان ترین روش ساخت اش فشرده سازی و جلا دادن سطح آن به صورت دستی می باشد که ماده سیلر را بر روی بتن تزریق می کنند تا سطح بتن شفاف و رسوخ ناپذیر شود. پولیش کردن بتن به صورت مکانیکی معمولا برای پروژه های بزرگ تجاری بوده که دوام بیشتری در برابر رفت و آمدهای زیاد فضاهای تجاری دارد. با استفاده از یک سخت کننده شیمیایی، بتن متخلخل را متراکم کرده و با سایش سطح آن می توانید به شفافیت و صافی مد نظر برسید. با استفاده از ابزار پیشرفته (شبیه به فرایند شن ریزهای چوبی) بتن پولیش شده می تواند به سمباده های ۸۰۰، ۱۵۰۰ یا ۳۰۰۰ پولیش شود.

از مزیت های بتن جلادار می توان به نگهداری آسان آن اشاره کرد. سطح صاف و سخت آن به راحتی تمیز می شود و از مقاومت بالایی هم برخوردار می باشد. اگرچه بتن به واسطه رطوبت ساختمان محاصره می شود، مواد و رنگ های لکه دار درون بتن ترک های ریز را پوشانده و اجازه نفوذ رطوبت را نخواهند داد. بتن پولیش شده بسیار متنوع بوده و به لطف ترکیبات مختلف جدید و سیمان های رنگی به راحتی قابل تنظیم می باشد. بتن پولیش شده می تواند مقلدی به جای کاشی های سرامیکی یا سنگ باشد، با این تفاوت که از نگهداری کمتر و مقاومت بیشتری برخوردا است. رنگ ها معمولا قبل از قرار دادن اسلب در بتن مخلوط می شوند. اما در بتن جلادار می توانید پس از اسلب می توانید به وسیله نقاشی، لکه زنی و اضافه کردن رنگ های ضدآب به آن طرح دهید. به لحاظ پایداری بتن پولیش شده را می توان یک متریال سبز دانست. زیرا این متریال بدون استفاده از ماده های اضافی ساخته می شود و هزینه ساخت آن به صرفه است.

سوپر فلور یا بتن پولیشی چیست؟

سوپر فلور کاملترین روش بتن پولیشی در کف سازی می باشد. در روش های پیشرفته ساب، معمولا بتن سطحی و مشکل دار برداشته می شود و سطوح زیرین و مقاوم تر نمایان می شود. بتن موجود با روش های پیشرفته با استفاده از مواد سخت کننده و انتخاب الماس ها و پدهای مناسب سابیده شده و سپس پولیش می گردد. نتیجه کار، سطحی کاملا صاف و با کیفیت می باشد که از لحاظ کاربردی و زیبایی در بالاترین حد ممکن قرار دارد. کف های بتنی قابلیت بیشتری از آنچه که به ظاهر به نظر می رسد دارند، سوپرفلور (بتن پولیشی) پنام باعث می شود تا زیبایی کف های بتنی نمایان گردد.

تقریباً همه‌ی کف‌پوش‌هایی را که ساختاری بتنی دارند، چه جدید یا قدیمی، می‌توان پولیش کرد، اما برخی استثناء وجود دارد. برای کف‌های جدید، برای رسیدن به نتایجی مطلوب، نیازی به هیچ طراحی مختلط و ویژه‌ای نیست. اگرچه، برای اطمینان از عمل‌آوری مناسب کفپوش بتنی، باید کف‌پوش حداقل ۲۸ روز قبل از شروع کار پولیش زنی در جای مورد نظر قرار بگیرد. در بعضی اماکن انباری و خرده‌فروشی که قرار است کف‌پوش‌هایشان را بعد از قرار دادن آن روی کف سطح پولیش کنند، ممکن است برای کاهش مراحل مورد نیاز پولیش‌کاری، یک کف‌پوشی با حداکثر صافی و جلای ممکن را نصب کنند. کفپوش‌های موجود معمولاً به کمی آماده‌سازی سطح قبل از پولیش‌کاری نیاز دارند تا گردوخاک، چربی، لایه‌ها یا لکه‌ها از روی آن برداشته شوند. اگرچه، کف‌پوش‌هایی که موجدار هستند، به ترمیم خیلی بیشتری نیاز دارند یا آن‌قدر متخلخل (حفره‌دار) هستند که برای پولیش‌کاری گزینه‌ی مناسبی نیستند. یک پیمانکار باتجربه معمولاً می‌تواند مناسب بودن کف‌پوش را تعیین کند.

مزایای کف سازی سوپر فلور چیست؟

  • اقتصادی
  • مدرن و زیبا
  • نظافت آسان
  • ماندگاری مثال زدنی
  • عدم نیاز به نگهداری
  • طبیعی و سازگار با محیط
  • امکان استفاده از رنگ های دلخواه
  • کف سازی مناسب برای صنایع الکترونیک

بازارهای هدف

  • مراکز و بازارهای خرید
  • مراکر تفریحی و ورزشی
  • کارخانه های تولیدی
  • سالن اجتماعات
  • سوپر مارکت ها
  • استادیوم ها
  • پارکینگ ها
  • ایستگاه ها
  • انبارها و مراکز پخش
  • فرودگاه ها ( محل های تعمیر و راه های تاکسی هواپیما)
نوشتهٔ بعدی
پلی وود، کامپوزیت چوب و ترموپلاستیک
نوشتهٔ پیشین
چیدمان راحت و خودمانی منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید