خانه، محیطی آرامش بخش

بدون دیدگاه

 ایجاد محیطی آرامش بخش در خانه

خانه محیطی است که افراد نیاز دارند تا به دور از شلوغی و هیاهوی بیرون از خانه در این فضا احساس آرامش داشته باشند. محیط خانه باید فضایی باشد که برای افراد ساکن در خانه تسکین دهنده بوده و این حس زمانی ایجاد می شود که اعضای خانواده از آنچه در خانه  وجود دارد رضایت داشته باشند. برای مثال وجود یک تابلو فرش نفیس یا قابی که در آنها تصویری از منظره ای زیبا دیده می شود می تواند چنان آرامشی را در فضای نشیمن ایجاد کند که قابل وصف نمی باشد.

اما برای ایجاد حس آرامش در خانه بهتر است از عناصر موجود در طبیعت الهام گرفته و از راهکار هایی استفاده نمود که بتوان حس تسکین دهنده را در فضای خانه القا نمود.

۱- در قدم می توان از هر سبک یک شاخصه زیبا و دوست داشتنی که به آن علاقه مند هستید را انتخاب کرده و آن را در دکوراسیون خانه به نمایش بگذارید. فراموش نکنید که این تلفیق باعث می شود تا یک دکوراسیون گلچین شده به وجود آید. از آنجایی که دوست داشتن دکوراسیون حق هر فرد بوده پس یادتان نرود که باید به تمامی عناصری که در خانه وجود است عشق ورزیده تا بتوان حس آرامش را ایجاد نمود و اگر در چیدمان منزل خود تنها از یک سبک استفاده کنید بدون شک مواردی را پسند نکرده و این مسله باعث می شود تا مجبور به تحمل دکوراسیون خانه خود شوید.

۲- لبه ها و گوشه های تیز که در دکوراسیون خانه وجود دارد را تا جایی که امکان پذیر است حذف کنید. پیشنهاد می کنیم از خطوط منحنی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید و حدالمقدر تعداد منحنی های نرم را در فضای دکوراسیونی افزایش دهید زیرا خانه ای که در آن لبه و گوشه های تیز وجود نداشته باشد از راحتی بیشتری برخوردار خواهد بود. برای مثال می توانید به جای استفاده از میز هایی با لبه های تیز میزهای دایره ای با خطوط منحنی را انتخاب کنید.

۳- توجه داشته باشید که وجود یک چاشنی روستیک در هر سبک دکوراسیون حس آرامش بخشی را افزایش می دهد. مثلا انتخاب یک میز عسلی که از جنس چوب یا یک ظرف مسی کوچک می تواند حال و هوای لطیف و خوشایندی را در دکوراسیون خانه ایجاد کند.

۴- یک کلکسیون از عناصری که به آنها علاقه مند هستید را تهیه کرده و آنها را به عنوان دکور در فضای خانه به نمایش بگذارید. توجه داشته باشید که کلکسیون شما می تواند یک مجموعه از گلدان های کوچک کاکتوس و یا مجموعه ای گل سر هایی با رنگ ها و طرح ها زیبا باشد. این ایده کمک می کند تا به کشف علایق خود پرداخته  و با بیان و نمایش آن در دکوراسیون می توان فضایی اختصاصی را به وجود آورد.

۵- انتخاب مبلمان در دکوراسیون منزل مهم بوده و باید در زمان انتخاب به ابعاد و اندازه مبلمان دقت نمود. زیرا مبلمانی که دارای حجم زیادی است حتی اگر به اندازه کافی هم نرم و راحت باشد باز هم باعث مسدود شدن مسیر دید می شود و همین مسله در نهایت مانع از ایجاد حس راحتی و آرامش در فضا می شود.

برای مثال به جای استفاده از یک میز پذیرایی بزرگ و سنگین می توان دو میز کوچک و سبک را انتخاب  نمود و با انجام این کار سنگینی بصری فضا  را کاهش داد. حتی اگر فضای زیادی در اختیار دارید و امکان استفاده از کاناپه  بزرگ و دراز وجود دارد توصیه می کنیم نمونه ای را انتخاب کنید که دارای ارتفاع کمتری باشد.

۶- بهره گیری از مواد و رنگ هایی که در طبیعت وجود دارد باعث می شود تا فضای خانه حال و هوایی آرامش بخش داشته باشد. برای مثال انتخاب پارچه هایی که دارای بافت گرم و نرمی باشند نقش بسیار مهمی در ایجاد راحتی و آرامش بخشی در فضا را دارد.

استفاده از موادی مانند چوب و سنگ که برگرفته از دل طبیعت هستند با ورود به خانه حس خوبی را القا کرده و دکوراسیون راحتی را ایجاد می کنند، اما در بعضی از خانه ها این امکان وجود ندارد که به صورت گسترده از مواد و رنگ های طبیعی استفاده شود می توان با قرار دادن یک دسته گل زیبا یا با استفاده از گلدانی که پر از شاخه های خشک درختان است طبیعت را به خانه خود بیاورید.

نوشتهٔ بعدی
کاربرد مجسمه ها در دکوراسیون
نوشتهٔ پیشین
استفاده از رنگ های متمایز در دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید