دکور سقف منازل

بدون دیدگاه

سقف خانه: آسمانی زیبا در خانه شما

در صورتی که سقف خانه شما یک سطح ساده و سفید است بدون شک این حد از سادگی برای شما کسل کننده می شود مخصوصا در اتاق خواب خود اگر به سقف ساده و یک دست که نشانی از نقش و دکوراسیون در آن وجود ندارد نگاه کنید به احتمال زیاد جذابیت اتاق به مرور زمان کاهش یافته و در زمان دراز کشیدن بر روی تختخواب و نگاه به سقف به این مسله به خوبی پی می برید. به همین خاطر توصیه می کنیم برای ایجاد سقفی چون آسمان از روش ها و راهکارهای مختلفی استفاده کنید تا بتوانید سقف خانه خود را چشم نواز، گیرا و جذاب نمایید.

دکوراسیون سقف خانه

سقف ها به عنوان یک سطح اصلی در هر فضایی به حساب می آیند و در دکوراسیون فضا از اهمیت بالایی برخوردار هستند اما خیلی وقت ها این بخش از خانه به دور از توجه مانده و کار چندانی برای زیبایی و دکوراسیون آن انجام نمی شود و به صورت معمول سقف اکثر خانه ها سطحی کاملا بی روح و سرد دارند  که به رنگ سفید در آمده اند و تنها کاری که برای آن انجام می شود نصب یک لوستر است که برای سقفی که آسمان خانه شماست کاری به دور از انصاف خواهد بود.

آسمان به عنوان یک تابلوی نقاشی به صورت کاملا استادانه بر سقف عالم قرار گرفته است و جلوه ای بی نظیر و غیر قابل وصف را به وجود آورده است. در طبیعت وقتی به آسمان نگاه می کنید می توانید سقف زیبایی که خداوند خلق کرده است را به خوبی مشاهده کنید و رنگ آبی در کنار رنگ سفید ابرها که گاهی در آسمان دیده می شوند باعث می شود تا در زمان نگاه کردن به آن حجم زیادی از آرامش در روح و روان انسان ها جاری شود.

نقش سقف در خانه

سقف هر فضایی با نام دیوار پنجم معرفی شده و دکوراسیون این بخش از فضا نقش تعیین کننده ای در نمایش احساس وجلوه و هم چنین جزئیات فضا خواهد داشت. برای مثال با یک نورپردازی مناسب در سقف اتاق خواب می توانید احساس آرامش و سکونی که لازمه دکوراسیون اتاق خواب خواهد بود را به وجود آورد. جالب این است که یک سقف طراحی شده و همچنین بسیار شکیل باعث می شود تا چشم ها را به سمت خود خیره کند و جلوه ، شکوه و وسعت بصری فضا را افزایش دهد.

نکاتی درباره سقف

هر چیزی که از آن برای دکوراسیون و جلوه دادن سطوح مختلف مانند دیوار ها قابل استفاده است برای طراحی و دکوراسیون سقف هم کاربرد دارد. عملیاتی چون پتینه کاری، کاشی کاری، کاغذ دیواری، استفاده از چوب، فلز، شیشه و سنگ و … برای دکوراسیون سقف قابل استفاده هستند. حتی پنل های سه بعدی بست وال هم به عنوان یک متریال دکوراتیو برای جلوه بخشیدن به سقف هر فضایی قابلیت استفاده دارند. نکته مهم این است که پنل های سه بعدی بست وال باعث می شود تا جلوه ای بافت دار و بعد دار در سقف ایجاد شود و دکوراسیون کل فضا را تحت تاثیر خود قرار دهد.

تنوع گچبری ها بسیار زیاد بوده و نصب گچبری های مختلف دور تا دور فضایی که قرار است لوستر نصب شود از دیگر کارهایی که می توان برای شکیل شدن و جلوه بخشیدن به سقف منازل استفاده نمود. فراموش نکنید که در سبک کلاسیک از گچبری هایی با نقوق گل استفاده می شود و برای سبک مدرن از گچبری های ساده، خطی و خلوت بهره گرفته می شود.

رنگ های مناسب سقف

رنگ آمیزی سقف به تنهایی می تواند ایده خوبی برای دکوراسیون سقف باشد اما تعیین رنگ مناسب برای سقف باید با دقت بیشتری انجام شود. پیشنهاد می کنیم از رنگ های ملایم و خنثی برای سقف بهره گرفته شود زیرا در سقف هایی که از نورپردازی و جنبه های دکوراتیو برخوردار هستند این رنگ ها می توانند به جذابیت سقف کمک بسیاری کنند.

یادتان نرود که در انتخاب رنگ مناسب برای سقف باید به ارتفاع توجه کرده و برای سقف هایی با ارتفاع های مختلف نمی توان هر رنگی را استفاده نمود. ازآنجایی که فضایی با سقف های بلند ممکن است سرد و بی روح به نظربرسند به همین خاطر برای انتخاب رنگ سقف بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که باعث نزدیک تر و پایین تر نشان دادن سقف شود برای مثال انتخاب رنگ های تیره از قبیل قهوه ای و آبی تیره می تواند گزینه مناسبی برای سقف های بلند باشد. اما برای فضاهایی با سقف کوتاه باید از رنگ هایی چون زرد ملایم و آبی روشن استفاده کرده تا از این طریق بتوان فضا را روشن تر و سقف را دورتر و بلند تر جلوه داد.

نوشتهٔ بعدی
نکاتی در رابطه با بالکن منازل
نوشتهٔ پیشین
دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید