رنگ ضد ترک (آنتی کرک)

۵ دیدگاه

رنگ رویه ضد ترک یا رنگ آنتی کرک پینت

در اکثر ساختمان ها با نشست سازه و یا ایراد در اجرا، سطح دچار ترک می شود و با رنگ آمیزی در مدت کوتاهی رنگ نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. از این رو باید از یک رنگ رویه ضد ترک استفاده نمود تا از این طریق بتوان مشکل ترک های سازه ای و اجرایی را برای همیشه بر طرف ساخته و جهت سطوحی که بروی آن ها درزها و ترک های زیاد ایجاد شده قابل استفاده می باشد.

کاربرد رنگ رویه ضد ترک

رنگ رویه ضد ترک قابلیت کشسانی بالایی داشته و حالت ارتجاعی دارد و برای سطوحی که روی آنها درز و ترک های زیادی وجود دارد استفاده می شود. حتی در صورت اعمال رنگ بر روی اینگونه سطوح، سطح رنگ نیز دچار ترک می شود بنابراین با اجرای رنگ رویه ضد ترک ( آنتی کرک پینت ) می توانید تا حدود زیادی از انتقال ترک به سطح جلوگیری نمائید.

مشخصات فنی رنگ ضد ترک

این نوع رنگ را باید در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کرده و پوشش تنوری آن با ضخامت ۵۰ میکرون می باشد که این میزان بستگی به سطح زیر کار، ضخامت پوشش و همچنین شرایط محیطی دارد. در حدود یک ساعت بعد از اتمام کار زمان لازم است تا این رنگ بر روی سطح کاملا خشک شود. البته این زمان بستگی به جریان هوا، دمای محیط ، میزان رطوبت، ضخامت و تعدادلایه ها دارد.

این نوع رنگ را باید درمحیط خشک، خنک ودور از نور مستقیم خورشید و با تهویه مناسب نگهداری و از یخ زدگی آن جلوگیری کرد. بهترین زمان مصرف تا ۲۴ ماه پس ازتاریخ تولید می‎باشد. در صورت تماس با چشم سریعا” با مقدار زیادی آب شسته و در صورت خوردن آن به پزشک مراجعه کنید.

ویژگی های رنگ رویه ضد ترک

رنگ های آنتی کرک پینت به راحتی قابل رقیق شدن با آب هستند و با محیط زیست سازگاری دارند. در زمان اجرا بوی نامطبوعی را ایجاد نکرده و به راحتی قابل اجرا می باشند و در برابر نورخورشید و اشعه ماوراء بنفش دوام و پایداری خوبی دارند .

نحوه اجرای رنگ رویه ضد ترک

در ابتدا سطح مورد نظر را خشک و کاملا تمیز کرده به گونه ای که عاری از هر گرد و غبار و رطوبت باشد. ترک های موجود بر روی سطح را با استفاده از کاردک باز کرده و داخل ترک ها را غبار زدایی و در نهایت ترک ها را با استفاده از بتونه رنگ رویه ضد ترک ترمیم نمود. توجه داشته باشید که هرگز نباید از بتونه روغنی یا آکریلیک برای این کار استفاده کنید ضمن اینکه پس از ترمیم خلل و فرج، منافذ و ترک‎های روی سطوح و اطمینان از تمیز بودن، می‎بایست قبل از اجرای این رنگ، یک لایه سیلر اکریلیک اجرا شود. سپس سیلر را با استفاده از قلم مو یا غلتک یا اسپری بر روی کل سطح کار اجرا نمود.

رنگ رویه ضد ترک را باید حداقل در دولایه اجرا نمود و زمان خشک شدن لایه اجرا شده سیلر، به طور تقریبی ۳ ساعت بوده که این زمان بر اساس درجه حرارت محیط و رطوبت نسبی در حین اجرا متغیر است. اجرای یک لایه سیلر موجب پوشانندگی منافذ سطوح، افزایش میزان چسبندگی لایه های پوششی بعدی و کاهش میزان مصرف این رنگ بر روی سطوح مورد نظر می‎گردد.

نوشتهٔ بعدی
روغن قالب بتن
نوشتهٔ پیشین
کامپوزیت چوب پلاستیک

۵ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • ما در فروشگاهها سیلر پایه اب الوان ندیدیم.ایا منظور شما از سیلر همان پرایمر الوان میباشد؟چه کنیم که ترکهای ساختمان بعد باز ترک نخورد؟ ایا رنگ یا عایقی که از رطوبت و شوره جلوگیری کند هم در شرکت الوان تولید میشود؟من نقاش ساختمان هستم ورنگ مورد استفاده ام فقط وفقط الوان میباشد بخاطر کیفیت و نداشتن سرب.

  • با درود. ما از جزئیات محصولات برند مورد نظر شما اطلاع نداریم ولی رنگ های ضد آب بر پایه رزین های اکریلیک موجود هستند. در ضمن ترک خوردن دیوار به دلایل مختلفی از جمله افت مصالح ساختمان و یا خالی بودن پشت دیوار و در نتیجه اثرات مخرب در اثر باران یا آفتاب مستقیم پدیدار می گردد. برای درزگیری محل هایی که مکرر ترک می خورند می توانید از درزگیرهای الاستومری با پایه اکریلیک استفاده نمایید. شرکت بست وال نیز درزگیر فوق را دارد و در صورت تمایل می توانید از لینک زیر خریداری نمایید:
    https://decorbin.com/product/bestwall-filer/

  • برای رنگ امیزی نمای ساختمان و همچنین سیمان سفید دور باغ رنگ رویه ضد ترک مقاوم هست یا رنگ دیگه ای باید استفاده کرد؟؟؟

  • با سلام
    ایا از رنگ رویه ضد ترک میتوان برای نمای بیرونی ساختمان و سیمان سفید استفاده کرد؟؟

  • سلام. بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید