ورق های ژئو ممبران

بدون دیدگاه

اطلاعاتی درباره ورق های ژئو ممبران

ژئوممبران به گونه ای از مصالح ژئوسنتتیک گفته می شود که به جهت عایق بندی از آنها استفاده می شود. ژئوممبران در اصل از مواد پلیمری تهیه و از آن برای پروژه هایی که نیاز به عایق بندی وجود دارد به جای سایر محصولات مشابه استفاده می شود.

کاربرد ژئو ممبران

ژئوممبران نوعی پوشش پلیمری می باشد که کاربرد آن در عایق بندی استخرهای سیمانی و خاکی بوده و در مخازن ذخیره آب و همچنین مواد شیمیایی قابل استفاده خواهد بود. از این ورق ها در انواع استخر ها بدون اینکه نیاز به زیر سازی اضافی باشد بهره می گیرند و تنها وجود خاک نرم کوبیده شده برای سطح ژئوممبران کافی خواهد بود و حتی برای عایق کردن استخرهای عمودی و همچنین دیوارهای بتنی و سیمانی هم می توان از ژئوممبران استفاده نمود.

از ورق های ژئوممبران در صنعت، دامپروری و همچنین کشاورزی استفاده می شود و با استفاده از آنها می توان آب انبارها و مخازن سر بسته را پوشش داده و برای افزایش راندمان بهره برداری از تالاب ها و دریاچه های مصنوعی کارایی دارند. ورق های ژئوممبران برای عایق بندی استخر های پرورش ماهی و میگو و … کاربرد داشته و می توان مخازن مواد نفتی و شیمیایی را پوشش داده و می توان کانال های انتقال آب، زه کشی و فاضلاب ها را با استفاده از ورق های ژئومبران نفوذ ناپذیر نمود.

جنس ورق های ژئوممبران

ورق های ژئوممبران به صورت معمول از جنس پی وی سی یل پلی اتیلن هستند و عمر مفید آنها به صورت میانگین بسیار زیاد خواهد بود و به دلیل عایق بندی بسیار خوبی که دارند به عنوان یک محصول تقریبا نفوذ ناپذیر شناخته می شوند.

مشخصات فنی ورق ژئوممبران

ورق ژئوممبران به صورت متدوال با عرض های مختلفی چون ۲/۲ تا ۹ متر و همچنین طول رول های متفاوت قابل عرضه بوده و با ضخامت های ۷۵/۰، ۱، ۵/۱، ۲، ۵/۲ تولید می شوند.

خواص ورق های ژئوممبران

این نوع ورق ها خود خاموش شونده هستند و خاصیت اشتعال پایینی دارند. قابلیت جوش کاری بسیار بالایی داشته و به راحتی شکل پذیر هستند. در برابر شرایط محیطی پایدار و و دارای استحکام مکانیکی می باشند.

مزایای استفاده از ژئوممبران

ژئوممبران به عنوان یک محصول عایق بندی مزایای نسبتا” خوبی داشته که باعث شده در مقایسه با سایر آب بند ها کارایی بیشتری داشته باشد. یکی از مهم ترین مزیت های ژئوممبران این است که هزینه های اجرای استخر را کاهش می دهد و زمان ساخت و اجرای استخر با استفاده از ژئوممبران خیلی کمتر از اجرای استخر های بتنی خواهد بود. عایق بندی این محصول در مقایسه با سایر پوشش های متداول در سطح بالاتری قرار دارد و تا حد بسیار زیادی می تواند در مقابل عوامل محیطی مانند نور آفتاب و یخ زدگی از خود مقاومت نشان داده و در برابر عوامل بیولوژیکی مقاومت بسیار خوبی دارند. استخر هایی که از عایق ژئوممبران استفاده می کنند خزه و جلبک به دیواره استخر نمی چسبد و می توان از آنها برای ذخیره آب شرب کاملا استاندارد استفاده نمود.

نوشتهٔ بعدی
بتن سبک چیست؟
نوشتهٔ پیشین
دیرگیر کننده های بتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید