پوشش سقفی آندوویلا

بدون دیدگاه

آندوویلا

آندوویلا یک نوع پوشش سقفی است که از الیاف طبیعی سلولزی در نوع غیر خاص با فشار و حرارت زیاد تولید می شود. مواد و متریال ساخت این نوع پوشش بر اساس تکنولوژی HR و مطابق استاندارد EN534 اروپا می باشد و نوعی پوشش برای سقف های شیب دار می باشد.

مشخصات فنی تایل آندو ویلا

تایل های اندوویلا با عرض ۱۰۶ سانتی متر و با طول ۴۰ سانتی متر هستند و ارتفاع شیار های برجسته آن ها ۴ سانتی متر می باشد و هر تایل ۳۱۲/۰ متر مربع از سطح را پوشش می دهند. وزن هر ورق ۲۷/۱ کیلو گرم می باشد که با این وجود وزن هر متر مربع از این ورق ها ۴ کیلوگرم خواهد بود و دارای چهار رنگ سفالی، قرمز، سبز و قهوه ای هستند که هر کدام با ۳ تنالیته تولید می شوند.

مزایای استفاده از آندوویلا

ورق های آندوویلا کاملا ضد آب هستند و ازعرق و رطوبت درسقف جلوگیری می کنند و می توان از آنها در شرایط جوی بسیار نامساعد استفاده کرده و در هر نوع آب و هوایی مانع از نفوذ آب می شوند. این تایل ها دارای عمری طولانی هستند و در طول استفاده خواص خود را از دست نمی دهند.

تایل های سقفی آندو ویلا جلوه زیبایی داشته و بسیار سبک هستند و به همین خاطر در سازه ها صرفه جویی شده و ایمنی را در مقابل زلزله تامین خواهند کرد. یک مزیت منحصر به فرد ورق های اندوویلا این است که تا ۴۰ دسیبل عایق صوت بوده و این مزیت باعث می شود تا از این نوع پوشش در مناطقی که بارندگی زیاد است به شکل گسترده استفاده شود. آندوویلا در مقابل اشعه ماورابنفش مقاوم بوده و با روشی خاص رنگ را همراه با مواد ضد UV به خورد ورق ها داده که این امر باعث می شود اشعه خورشید کمترین آسیبی به ورقهای آندوویلا درطولانی مدت وارد نکند.

در سقف های آندو ویلا هرگز ازآزبست که ماده ای سرطان زا بوده و برای سلامتی انسان مضراست استفاده نمی شود و در هنگام نصب و در زمان استفاده هیچ گونه خطری برای نصابان و صاحبان ساختمان ها نخواهد داشت. آستانه تحمل این تایل ها بالاست و در سرما و گرما از -۳۰ تا +۱۰۵ درجه سانتیگراد هیچ تغییر سایزی نمی دهند و به همین خاطر هرگز دچار انقباض وانبساط نمی شوند. تایل های آندوویلا هرگز پوسیده نشده و عوامل بیولوژی مانند انواع قارچ ها، کپک ها و همچنین انواع بازها و اسید ها روی آنها تاثیرپذیر نخواهد بود.

اندوویلا نیازی به زیرسازی یکپارچه ندارد و به راحتی به روی شبکه چوبی و فلزی با فواصل قابل تحمل نصب می شود و به همین خاطر می توان از این طریق هزینه زیرسازی را تا ۵۰ % کاهش داد. از لحاظ قیمت تایل های اندو ویلا بسیار مقرون به صرفه بوده و حتی می توان گفت در مقایسه با پوشش های دیگر قیمت مناسب تری دارند. آندوویلا تحمل بار تا وزن ۳۵۰ کیلوگرم در هرمترمربع را دارد و در صورتی که تحت فشار بار قرار بگیرند هیچ آسیبی به سقف وارد نمی شود. ضریب هدایت گرمایی ورق های آندویلا ۴۰۰ بار کمتر از ورق های دیگر می باشد و در طولانی مدت دچار زنگ زدگی نمی شوند.

به راحتی می توان روی قسمت های همپوشانی سقف آندوویلا راه رفت البته در صورتی که شیب سقف زیاد نباشد و روی سقف با شیب زیاد که از نردبان استفاده می شود، فشاری که به سقف وارد می شود باعث صدمه و تغییر شکل تایل ها نمی شود.

نوشتهٔ بعدی
فناوری های هوشمند در خانه
نوشتهٔ پیشین
آلاینده های هوای منزل!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید