چرا داخل تونل ها را سرامیک می کنند؟

بدون دیدگاه

چرا عموما” درون تونل ها از سرامیک پوشیده شده است؟

کاشی های صیقلی یا سرامیک ها تقریبا” به آسانی پاک می شوند زیرا ذرات کثیف و جرم عموما” داخل ساختار آنها وارد نمی شوند و ذرات جمع شده روی سرامیک با ماده ی شوینده و آب پاک خواهند شد. این مقاومت به نفوذ جرم و رطوبت سرامیک را به ماده ای با دوام و راحت برای تمیز کردن تبدیل می کند.

حتی در شرایط سخت نیز زمان زیادی طول می کشد تا کاشی کثیف شود و در عین حال باز هم پاک کردن جرم ها و دوده ها بر روی آن تقریبا آسان است، خصوصا” برای تونل های جاده ای که دود خارج شده از اگزوز ماشین ها داخل آنها جمع می شوند.

دوده ها به همراه کثیفی های دیگر مثل نمک روی سطح جاده که به وسیله ی تایر ماشین ها به اطرف پاشیده می شوند در تونل ها گیر افتاده و منجر به تجمع ثابتی از دوده و کثیفی بر روی سطح دیوارها میشود. وقتی همه چیز بیش از اندازه کثیف شود کارگران شهری می توانند با استفاده از شلنگ های پر فشار آب یا برس های بزرگ سرامیک ها را پاک کنند.

یکی دیگر از دلایل بکارگیری از سرامیک ها داخل تونل ها، پوشانیدن ساده سطوح بوسیله آنهاست. برای مثال اگر تونل استوانه ای شکل است می توان سرامیک ها را جدا جدا و یک به یک کنار هم روی سطح دیوار یا سقف در صورت دارا بودن سطوح صاف چسبانید. روی هم رفته سرامیک های صاف می توانند جهت پوشانیدن سطوح منحنی بکار روند. برای پوشاندن سطوح مشابه نیز می توان از ورق های فلزی خم شده و پیش ساخته جهت زیرسازی مناسب استفاده نمود. همچنین نیاز است تا ورقه های فلزی به گونه ای طراحی شوند تا تمام لبه ها یا گوشه های آنها مناسب جهت نصب سرامیک های نما باشند.

سرامیک ها همچنین زمانی که شکسته یا خراب شوند تعویض شان ارزان و آسان است. به جای نصب مجدد ورقه ی کامل فلزی، به راحتی می توان کاشی خراب را تعویض نمود همچنین به راحتی می توان تشخیص داد که سرامیک معیوب چه زمانی نیاز به تعویض دارد.

سرامیک ها همچنین دارای سطح بازتاب نوری خوبی هستند و در تونل های جاده ای شرایط را برای رانندگی ایمن تر و استفاده کم تر از نور مصنوعی فراهم می آورند. چراغ ها و مهتابی های پراکنده در تونل می توانند به خوبی چراغ ماشین ها ، نور را از سطح دیوارها بازتاب دهند و تمام محیط تونل را روشن کنند که بی شک این یک امتیاز بشمار می آید.

نوشتهٔ بعدی
نورپردازی ورودی ساختمان
نوشتهٔ پیشین
کابینت آشپزخانه با جنس های متفاوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید