استفاده از کنج ها در منزل

بدون دیدگاه

استفاده از کنج ها در اتاق نشیمن

فضاهای کنجی که معمولا در خانه وجود دارد در واقع بخشی از دیوار هایی هستند که به یکدیگر می رسند و در زمان چیدمان به  صورت معمول به آنها توجهی نمی شود و بدون دکوراسیون رها می شوند زیرا نمی توان به شکل بهینه از این فضا استفاده نمود.

دیوار های کنج به صورت معمول با زاویه ۹۰ درجه هستند و در برخی مواقع کنج ها دارای قناسی بوده و دو دیوار با زاویه بیشتر یا کمتر از حد معمول به یکدیگر رسیده و یک کنج را تشکیل می دهند. باید به صورت کاربردی از هر کنجی در خانه استفاده نمود وبرای اینکه ای فضا ها بی مصرف نمانند و به گونه ای به هدر نروند باید راهکار هایی را به کار برد که بتوان چیدمان زیبایی را در فضای نشیمن به وجود آورد.

کاربرد کنج ها در دکوراسیون

برای اینکه بتوان دکوراسیون اتاق نشیمن را از هر حیثی غنی نمود باید از بافت و الگو های قوی در این فضا استفاده نمود و برای بهره گیری از آنها بهتر است از وجود کنج ها در فضای نشیمن استفاده و با کمک عناصر مختلفی مانند آثار هنری مناسب، پارتیشن های دکوراتیو و … جذابیت های بصری اتاق نشیمن را می توان افزایش داد.

۱- یکی از راهکار هایی که می توان از آنها به جهت استفاده از کنج ها بهره گرفت این است که می توان در جانمایی مبلمان نشیمن تغییراتی را ایجاد نمود و یا با اضافه کردن عناصر مختلف چیدمان فضا را تکمیل کرد در هر صورت با توجه به شرایط فضا می توان از ایده های مختلفی استفاده نمود.

۲- بدون شک کاناپه های زاویه داری که امروزه وارد بازار شده اند را دیده اید این مدل از کاناپه ها به گونه ای طراحی شده اند که می توان از آنها به جهت به کار گیری در گوشه ها استفاده نمود. کاناپه های زاویه دار به راحتی کنچ را پر کرد و فضایی آرام و کاربردی را به وجود می آورند.

۳- کنج اتاق نشیمن یک فضای مناسب برای نصب شومینه می باشد. البته اگر اتاق نشیمن کوچک باشد قرار دادن شومینه در فضای کنج  بسیار جاگیر خواهد بود. اما در صورتی که شما جزء آن افرادی هستید که به دلیل جذابیت های بصری که شومینه ایجاد می کند تمایل به قرار دادن شومینه در نشیمن منزل خود دارید بهتر است از شومینه های کنجی استفاده شود.

۴- اگر در خانه خود فضای آرام و شخصی ندارید پیشنهاد می کنیم کنج اتاق نشیمن را تبدیل به فضایی شخصی کنید. بدون شک همه افراد بعد از کار روزمره نیاز به فضایی دارند که بتوانند در آن بخش استراحت کرده و به خلوت بگذرانند. بهره گیری از دو صندلی راحت  به همراه یک میز کوچک با استفاده از نورپردازی ساده و ملایم در این فضا می تواند ایده مناسبی بوده و با کمک تعدادی کتاب و مجله همه چیز برای ایجاد یک فضای آرام و شخصی فراهم می شود.

۵- در صورتی که در خانه خود فضایی کم رفت و آمدی را دارید می توانید این فضای بدون استفاده را به نشیمنی دو نفره تبدیل کرده و از آن به جهت گپ زدن های دوستانه استفاده کنید. دو یا چند صندلی نسبتا” راحت، یک میز گرد کوچک باعث می شود تا این فضا دنج و آرام به نظر برسد.

۶- گاهی اوقات کنج موجود در اتاق نشیمن یا فضای خالی و کناری در منزل شما به گونه ای است که امکان قرار دادن عناصر بزرگ و تبدیل آن به یک بخش مجزا وجود ندارد.

از این رو پیشنهاد می کنیم برای روح بخشیدن به این فضا و ایجاد دکوراسیونی که در آن حس زندگی وجود داشته باشد از عناصر کوچکی مانند گلدان یا گلدان های سرسبز که مختص فضای آپارتمانی هستند استفاده نمود. گلدان های شاداب و با طراوت باعث می شوند تا انرژی شگفت انگیزی در دکوراسیون فضا به وجود بیاید.

۷- نشیمن های بزرگ که دارای فضاهای زیادی هستند را می توان به راحتی به بخش های مختلفی تبدیل کرده و بخش کناری را به وجود آورد که می تواند در دل یک اتاق بزرگ به فضایی کوچک و مستقل تبدیل شده و کارایی متفاوتی داشته باشد.

برای مثال می توان یک نیم ست را درگوشه ای از نشیمن قرار داده و یک فضای غیر رسمی و خودمانی را ایجاد نمود البته در صورتی که در این بخش یک میز کار قرار داده شود می توان در دل اتاق نشیمن یک اتاق کار کوچک را خلق کرد.

۸- در فضای کنج می توان یک میز کنسول کوچک به همراه یک آینه بزرگ باشکوه نصب کرده و با کمک این ست ایجاد شده جلوه ای شیک در کنج خانه و سپس کل فضای نشیمن ایجاد می شود.

۹- در صورتی که تمایل دارید دکوراسیون اتاق نشیمن از نظر بافت و الگو جلوه ای غنی داشته باشد باید از وجود کنج ها در این فضا به خوبی استفده نمود. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم با قرار دادن آثار هنری مناسب و همچنین پارتیشن های دکوراتیو جذابیت های بصری فضا را افزایش داده و حتی با قرار دادن چراغ های پایه دار و مجسمه های بلند در گوشه های مختلف اتاق نشیمن به غنی سازی فضا کمک کرد.

۱۰- کنج ها فضای مناسبی برای نصب قفسه هایی هستند که می توانند به عنوان کتابخانه کاربرد داشته باشند. توصیه می کنیم قفسه های متناسب با کنج را تهیه و یا با توجه به  کنج قفسه مناسبی را سفارش و در محل مورد نظر نصب کنید و با انجام این کار به کنج بدون استفاده اتاق نشیمن جلوه ای زیبا و کاربردی ببخشید.

۱۱- کنج ها فضای مناسبی برای ایجاد یک فضای ذخیره سازی هستند و با استفاده از یک کابینت کنجی دکوراتیو که در فضای کنج قرار می گیرد می توان فضایی را برای به نمایش گذاشتن عناصر دکوراتیو و کلکسیون شخصی به وجود آورد.

نوشتهٔ بعدی
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان
نوشتهٔ پیشین
طراحی بالکن و تراس دنج و رویایی منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید